Ja sista inlägget, hon är helt otrolig.
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av MightyAngående Spök, kan där finnas både spök-moorii och spök-brichardi? När jag hade Katonga förra gången såldes dem som spök-brichardi.Kommentar
-
Jag tycker inte att du ska jaga någon spec sort för att någon ska vara mindre agressiv. det är så stor skillnad mellan grupperna. Så det som jag tycker att du ska söka är en väl fungerande grupp.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MightyAngående Spök, kan där finnas både spök-moorii och spök-brichardi? När jag hade Katonga förra gången såldes dem som spök-brichardi.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av tezzTa och titta i boken btn tang på bilden t b kabimba tycker jag ser mer spöklik ut än katongaMvh LasseKommentar
-
Ursprungligen postat av tezz
MvhKommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidMen ändå inte spökmoorii! Jag har haft just Kabimba "canary cheek" och det finns inget spöklikt med den. Katonga är väl den som alltid har kallats spökmoorii? Den eller Ujiji.
MvhMvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidMen ändå inte spökmoorii! Jag har haft just Kabimba "canary cheek" och det finns inget spöklikt med den. Katonga är väl den som alltid har kallats spökmoorii? Den eller Ujiji.
MvhKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzjag skulle aldrig sälja för 20kr styck det får man ju för en röd zebra nej jag tänker sälja hela grupper till privat personer och även plocka ihop fina grupper till uthyrnings kar sen om det kommer att fungera eller inte har jag ingen aning om än
men det kan ju vara värt ett försök375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinFörövrigt ser väl inte "Canary cheek" ut som på bilden...som är näst intill tecknad.
För övrigt är Ujiji och katonga i stort sett samma fisk enligt Schupke. De lever tydligen i samma lokalitet och färgerna förändras beroende på vart i lokaliteten de är fångade.
MvhKommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidStämmer bra Robin, det är många gånger som folk har förväxlat kabimba med just Tropheus sp. "Chiwa" som bilden föreställer.
För övrigt är Ujiji och katonga i stort sett samma fisk enligt Schupke. De lever tydligen i samma lokalitet och färgerna förändras beroende på vart i lokaliteten de är fångade.
Mvh
Så jag antog att den kallades spök moori pga utsendet på bildenKommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidStämmer bra Robin, det är många gånger som folk har förväxlat kabimba med just Tropheus sp. "Chiwa" som bilden föreställer.
MvhTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av classeokej men det är den som dom har register på sitt zoo affäre så i program för böcker den vad har den för värdes så en fisk sälja du får för den..och inte bara du så alla är samma den så klart.. jag har egna fiskar sälja i zoo så den runt 15-25 kr innan för vilka värdes på fiskar den klassisk.. om du aldrig den sälja så det blir inte lättare affäre men du kan göra privat om den.. men inte lätt det är..
Jag gav själv 100kr st för dom privat villket jag ej tycker va dyrt för fiskar i så fint skick
Sen kommere jag dock ej häller ta något överpris utan det jag mest är intresserad av är att köparen vet hur dom skall skötas och att dom inte hamnar hoss någon som stressar ihjäl dom och skyller på tropheus sjukan o bukvattensot utan någon som är rädd om dom och uppskattar domKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzDu kanske skulle kolla vad en butik tar för en ikola i det skicket och jag har fått mail från flera intresserade som vill köpa grupper
Jag gav själv 100kr st för dom privat villket jag ej tycker va dyrt för fiskar i så fint skick
Sen kommere jag dock ej häller ta något överpris utan det jag mest är intresserad av är att köparen vet hur dom skall skötas och att dom inte hamnar hoss någon som stressar ihjäl dom och skyller på tropheus sjukan o bukvattensot utan någon som är rädd om dom och uppskattar domKommentar
Kommentar