Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    Joda det fanns lite troffar där bla. snygga bärnsten, ikola och körsbär. ´Det kan vi nog fixa tezz, får se när de börjar leka bara.

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      Jag har 585 liter. 150*65*60 (l*b*h)

      19 Moori, 2 Calvus, 2 Leleupi. Om jag skulle skaffa en Troffesort till. Hur många kan jag slänga i? Tänkte Ikola isf. Eller nån Black. Eller blir det för trångt? Hade vart fint med en svart variant och Ikola är ju riktigt snygga.

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        Ja varför inte 20 dubbar av bra kvalite? men det bästa är nog och komplettera med din befintliga sort. det är inte alltid det funkar med olika sorter ihop. Fick 1:a leken idag Tezz på dubbarna

        Kommentar

        • johho
          Användare
          • mars 2007
          • 1825

          Funderar på att kolla om resten av gruppen finns kvar i Nol eller om någon köpt de 8 som jag lämnade efter att köpt mina. Det borde väll inte vara några problem att slänga i dem väll? Mina har bara gått här 2 veckor ungefär. Så sura kan väll inte troffar vara? De är ju bara 4-7 cm också. Så är väll nu eller aldrig som man kan fylla på.

          Kommentar

          • tezz
            Användare
            • februari 2006
            • 1069

            Ursprungligen postat av Bright_Blue
            Ja varför inte 20 dubbar av bra kvalite? men det bästa är nog och komplettera med din befintliga sort. det är inte alltid det funkar med olika sorter ihop. Fick 1:a leken idag Tezz på dubbarna
            Kul ska ska plocka ihop ett kar till dom i sommar

            Kommentar

            • Bright_Blue
              NCS Medlem
              • juni 2004
              • 1582

              Till yngel menar du?

              Kommentar

              • tezz
                Användare
                • februari 2006
                • 1069

                Ursprungligen postat av Bright_Blue
                Till yngel menar du?
                ja pressis

                Kommentar

                • Falköping Andreas
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 1214

                  Ursprungligen postat av johho
                  Funderar på att kolla om resten av gruppen finns kvar i Nol eller om någon köpt de 8 som jag lämnade efter att köpt mina. Det borde väll inte vara några problem att slänga i dem väll? Mina har bara gått här 2 veckor ungefär. Så sura kan väll inte troffar vara? De är ju bara 4-7 cm också. Så är väll nu eller aldrig som man kan fylla på.
                  Jo ju snarare du släpper i de andra ju bättre är det. och köpa till samam sort är nog det bästa alternativet.
                  http://www.skovdeaf.se/

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • juni 2004
                    • 1582

                    Ja troffeynglen får gå i ett eget akvarium, dock har jag inte plats att ge dubbeynglen ett eget.

                    Kommentar

                    • johho
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 1825

                      Är bikarbonat farligt för fisken? Använder det för att höja pH. Så på det sättet är det ju inte farligt. Mest att några Troffar fick för sig att äta några av klumparna. Aja, märks väll om de blir lite ruttna i magen

                      Kommentar

                      • palm
                        Användare
                        • augusti 2006
                        • 114

                        Ursprungligen postat av johho
                        Är bikarbonat farligt för fisken? Använder det för att höja pH. Så på det sättet är det ju inte farligt. Mest att några Troffar fick för sig att äta några av klumparna. Aja, märks väll om de blir lite ruttna i magen
                        Jadu hade dom hallsbränna så är detta då borta nu
                        325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
                        +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(

                        Kommentar

                        • ozric
                          Användare
                          • mars 2004
                          • 3187

                          Ursprungligen postat av johho
                          Är bikarbonat farligt för fisken? Använder det för att höja pH. Så på det sättet är det ju inte farligt. Mest att några Troffar fick för sig att äta några av klumparna. Aja, märks väll om de blir lite ruttna i magen
                          Ett tipps är att lösa upp det i en hink innan du petar ner det!
                          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                          c",)

                          Kommentar

                          • johho
                            Användare
                            • mars 2007
                            • 1825

                            Ah, att man inte tänkte på det Har bara försökt finhacka det så gott det går.

                            Kommentar

                            • Jonas E
                              Användare
                              • februari 2003
                              • 2533

                              a just de....nu e man körd igen. alltså de här va fan inte bra. skulle köpa några synodontisar av björn här på forumet och jovisst fick jag ett bra pris på den lilla blandade troffegruppen så jag tänte a va fan och så skedde det. Pemba + körsbär + red rainbow e jävligt snyggt tillsammans
                              /Jonas
                              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                              Kommentar

                              • Falköping Andreas
                                Användare
                                • februari 2006
                                • 1214

                                jag skulle definitivt inte blanda pemba och körsbär då korsningsrisken är överhängande.... men vill du bara ha fisken för den e fin så visst men jag skulle nog inte sälja nåra yngel som kommer där ifrån förs de är tillräckligt stora för att verkligen bekräfta deras identitet och rätta ursprung. gött o se att även du fallit för de roliga fiskarna som fängslar många ciklidister runt om i världen.
                                Lycka till.
                                http://www.skovdeaf.se/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...