Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blackened
    Användare
    • januari 2005
    • 1042

    Ursprungligen postat av johho
    De köps på vanliga zooaffärer va?
    Jadå, dom är bland de vanligaste akvarierören så de SKA finnas i en välsorterad butik.

    Kommentar

    • Robbe
      Användare
      • februari 2003
      • 527

      Ursprungligen postat av Perikles
      Jag kan förmedla en kontakt till en som har hög kvalitet på sina dubbar, i mina ögon Sveriges bästa.
      Tycker det är ett lite löjligt påstående det där eftersom jag tvivlar mycket starkt på att du varit runt i hela vårt avlånga land och och kollat i alla dubbegrupper,du har i vart fall inte varit hemma hos mig

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        Ursprungligen postat av Perikles
        Jag kan förmedla en kontakt till en som har hög kvalitet på sina dubbar, i mina ögon Sveriges bästa.
        Är okså ute efter fina dubbar vem är personen har letat ett tag efter dubbar av bra kvalitet

        Kommentar

        • tege
          Användare
          • februari 2005
          • 2753

          Ursprungligen postat av Robbe
          Tycker det är ett lite löjligt påstående det där eftersom jag tvivlar mycket starkt på att du varit runt i hela vårt avlånga land och och kollat i alla dubbegrupper,du har i vart fall inte varit hemma hos mig

          Ystad, ligger inte det i skåne???? skåne är väl ganska runt och inte ett avlångt land

          (skojja bara lite)
          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

          Kommentar

          • Anders O
            Användare
            • mars 2007
            • 49

            Ursprungligen postat av Robbe
            Tycker det är ett lite löjligt påstående det där eftersom jag tvivlar mycket starkt på att du varit runt i hela vårt avlånga land och och kollat i alla dubbegrupper,du har i vart fall inte varit hemma hos mig
            Läser man vad han skrev är det inte så löjligt. Han skrev i MINA ögon sett. då är det bara hans omdöme som han speglar.
            Anders ohlsson
            klippan

            Kommentar

            • Robbe
              Användare
              • februari 2003
              • 527

              Ursprungligen postat av Andersrosie
              Läser man vad han skrev är det inte så löjligt. Han skrev i MINA ögon sett. då är det bara hans omdöme som han speglar.
              Var läste du med mina ögon sett???

              Jag kan förmedla en kontakt till en som har hög kvalitet på sina dubbar, i mina ögon Sveriges bästa.

              Kommentar

              • Robbe
                Användare
                • februari 2003
                • 527

                Ursprungligen postat av tege
                Ystad, ligger inte det i skåne???? skåne är väl ganska runt och inte ett avlångt land

                (skojja bara lite)
                Jo Ystad ligger i Skåneland men var f.. ligger Skutskär

                Kommentar

                • johho
                  Användare
                  • mars 2007
                  • 1825

                  Hur kännetecknas soten? Ge mig allt som man ska leta efter. Så jag vet vad jag ska titta på om det smäller.

                  Kommentar

                  • ozric
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 3187

                    Ursprungligen postat av johho
                    Hur kännetecknas soten? Ge mig allt som man ska leta efter. Så jag vet vad jag ska titta på om det smäller.
                    Matvägran. Ibland kan man se att de hostar upp maten,även ett dygn efter de ätit. Lång ljus avföring. Apati.
                    Dessa är väl symtom på övermatning och förstoppning som i sin tur INTE behöver leda till nån dödlig sk sot,men kanske behöver behandlas ändå,för att man skall va på den säkra sidan. Förstoppning KAN leda till soten!
                    Men när de flämtar tungt och har börjat svälla då har det nog gått för långt. Jag tar då bort dessa fiskar.
                    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                    c",)

                    Kommentar

                    • johho
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 1825

                      Okej, tack. Alltid bra att veta eftersom det verkar vara en av den vanligaste anledningarna till att det går fel. Än så länge äter de friskt. Riktigt kul att se.

                      Kommentar

                      • johho
                        Användare
                        • mars 2007
                        • 1825

                        Lite mer frågor från en nybörjare.

                        Jag har köpt pellets i en affär med mycket grönt i. Så de funkar ju det blev jag rekomenderad. Men har även Åleds Artemia och en del räkmix. Går det att mata med? Mixa upp med pelletsen. Sedan när de är slut ska jag göra egen räkmix med stor andel grönt.

                        Kommentar

                        • Rasmus Pedersen
                          Användare
                          • september 2006
                          • 304

                          Ursprungligen postat av johho
                          Lite mer frågor från en nybörjare.

                          Jag har köpt pellets i en affär med mycket grönt i. Så de funkar ju det blev jag rekomenderad. Men har även Åleds Artemia och en del räkmix. Går det att mata med? Mixa upp med pelletsen. Sedan när de är slut ska jag göra egen räkmix med stor andel grönt.
                          Jag har läst att man aldrig ska ge artemia till växtätande ciklider, då detta får deras tarmsystem att krångla...
                          MVH

                          Kommentar

                          • johho
                            Användare
                            • mars 2007
                            • 1825

                            Men samtidigt så rekomenderas väll nykläckt artemia till ynglena? Eller har jag missförstått något där?

                            Så trist att ha nästan två hela kartor med det.

                            Men i övrigt då? Räkmixen?

                            Kommentar

                            • johho
                              Användare
                              • mars 2007
                              • 1825

                              Passar på med lite mer fårgor.

                              Har suttit idag i flera timmat och kollat på mina Lufubu. De är verkligen jätte fina. Kommer bli helt undebart när de vuxit lite till och fått vuxenfärg allihopa. har en könsskillnadfråga.
                              Vad finns det för könskillnader? Kommer alla se ut på samma sätt? Eller kommer honorna vara lite blekare? Eller finns det något i beteendet man kan leta efter för att urskilja hona eller hane.
                              Tacksam för utförliga svar så jag verkligen förstår

                              Kommentar

                              • Bright_Blue
                                NCS Medlem
                                • juni 2004
                                • 1582

                                Handlade lite nya troffar igår. "Ilangi red" och duboisi "maswa" VF sedan en bild på moliron. Färgerna är långt ifrån vad de är "IRL" tyvärr.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...