Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    grymma körsbär!, så snygga när dom går i vitt!, med det röda och svarta får iaf jag känslan av Koi!, snygga är dom när den den där variabla färgen kommer..,kanske den snyggaste troffen faktiskt
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • stiffe
      Användare
      • april 2002
      • 953

      Ursprungligen postat av Oden70
      Här kommer en länk ang. Stiffes körsbär, skulle detta kunna vara samma "stamm" som dina Stiffe... http://www.akwafoto.pl/fotoreport/tr...bulu_point.php
      Ser ut att kunna vara från samma "stamm" som mina
      Skickar med ett foto till
      mvh Stefan

      Kommentar

      • stiffe
        Användare
        • april 2002
        • 953

        Ursprungligen postat av specmats
        grymma körsbär!, så snygga när dom går i vitt!, med det röda och svarta får iaf jag känslan av Koi!, snygga är dom när den den där variabla färgen kommer..,kanske den snyggaste troffen faktiskt
        Här har du några foton på Tropheusarnas Koi då
        mvh Stefan

        Kommentar

        • RobbanG
          Användare
          • januari 2004
          • 563

          Ursprungligen postat av Oden70
          Här kommer en länk ang. Stiffes körsbär, skulle detta kunna vara samma "stamm" som dina Stiffe... http://www.akwafoto.pl/fotoreport/tr...bulu_point.php
          Snacka om att killen hade mycket sten i karen. Det kanske bra för firrarna med mycket gömställen, men ack så tungt/jobbigt att titta på.
          //Robert

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            Ursprungligen postat av RobbanG
            Snacka om att killen hade mycket sten i karen.
            Tror inte han slår "vår egen" tezz här på forumet. Hans/hennes? akvarium för sina Ikola är riktigt häftigt...

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              Ursprungligen postat av stiffe
              Här har du några foton på Tropheusarnas Koi då
              Makalöst fin samling troffar du har Stiffe! Hur många arter är det nu? Jag har aldrig riktigt hajat förtjusningen över körsbärsmoori, men får nog ändra mig lite efter de här fotona. Helt klart snygga på sitt alldeles egna sätt...precis som troffar är...speciella och lite smått fulsnygga som gör dom bland de vackraste arterna som finns.

              Var för några dagar sedan och såg Göran Åstebro´s troffar...Tropheus moori, Kambwimba. En härlig, harmonisk grupp som trollband mig. Härligt kar!

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • mars 2004
                • 3187

                Jag har mer å mer börjat snegla åt Körsbär. Den har gått om många varianter på min Want-list om man säger så. Nån som vet hur pass svår den är att hitta VF av? Är samtliga KB-varainter lika svåra att få som VF?? Ty det var väl nåt om national-park där va??

                Stiffe; samtliga foton du levererar är ju 10-poängsbilder! Som vanligt!
                Nu vill vi se lite av Cutkids å alla andras troffar...så denna tråden blir roligare att kika in i.
                Fan skulle för övrigt va kul med en foto-tävling med tex troffar som tema där alla hobby-fotografer som hänger på denna site får nåt att bita i-alla på samma villkor sas.
                Personligen tror jag att även JAG skulle kunna fota en stillastående Plattfisk eller Vandrande pinne (skalar) om jag fick en kamera färdiginställd,så som vissa vinnande bidrag har varit i Foto-tävlingen! Man skulle isf kunna skilja agnarna från vetet! Och nej, jag skulle personligen inte vara med!
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • Robbe
                  Användare
                  • februari 2003
                  • 527

                  Ursprungligen postat av ozric
                  Fan skulle för övrigt va kul med en foto-tävling med tex troffar som tema där alla hobby-fotografer som hänger på denna site får nåt att bita i-alla på samma villkor sas.
                  Personligen tror jag att även JAG skulle kunna fota en stillastående Plattfisk eller Vandrande pinne (skalar) om jag fick en kamera färdiginställd,så som vissa vinnande bidrag har varit i Foto-tävlingen! Man skulle isf kunna skilja agnarna från vetet! Och nej, jag skulle personligen inte vara med!

                  Hahahah.....fan vad rätt

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    Tropheus moori, Chaitika. En vacker VF hane som jag hade förut.

                    Kommentar

                    • Jonas E
                      Användare
                      • februari 2003
                      • 2533

                      6 troffar kvar av 12, hmm ser inte så bra ut. Min hanne är dock väldigt vacker och fullt färgad, svart om kroppen med ett brinnande band på mitten och en kritvit mun. Jag tror att det är hans fel ^^
                      /Jonas
                      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                      Kommentar

                      • Baltazar79
                        Användare
                        • augusti 2006
                        • 116

                        Jag slänger in en lite filmsnutt från mitt troffekar om nån är intresserad



                        //Ingemar, Övik

                        Kommentar

                        • Cutekid
                          Användare
                          • januari 2003
                          • 3368

                          Ursprungligen postat av Baltazar79
                          Jag slänger in en lite filmsnutt från mitt troffekar om nån är intresserad



                          //Ingemar, Övik
                          Väldigt fina Pembor! Det enda jag skulle satsa på är lite mera fart på vattnet. Ser lite klent ut på filmen.

                          Mvh
                          Carl

                          Besök petrochromis.com´s forum:

                          http://petrochromis.com/phpbb3/

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            Ursprungligen postat av Baltazar79
                            Jag slänger in en lite filmsnutt från mitt troffekar om nån är intresserad



                            //Ingemar, Övik
                            Härligt med en Pemba-burk! En av mina absoluta troffe-favoriter. Hur stor är gruppen?

                            Kommentar

                            • Falköping Andreas
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1214

                              Jag slänger la in en bild på ytterligare en Sp Black variant som ligger iaf mig varmt om hjärtat. En av de 10 bästa hannarna i karet synes på bilden.
                              http://www.skovdeaf.se/

                              Kommentar

                              • Baltazar79
                                Användare
                                • augusti 2006
                                • 116

                                Ursprungligen postat av Cutekid
                                Väldigt fina Pembor! Det enda jag skulle satsa på är lite mera fart på vattnet. Ser lite klent ut på filmen.

                                Mvh

                                Tack så mycket
                                Ja de hade nog inte varit så dumt. de är 2200 liter nu men en till cirkulationspump kanske vore att föredra.

                                mvh//Ingemar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...