Medlemsstatistik

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Vi har 603 som har NCS behörighet i forumet och 698 medlemmar totalt. Rätt många som är medlemmar i övriga nordiska länder är inte användare i forumet.

    Dock vet jag inte vad detta säger...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Ursprungligen postat av DaRe
      Men om man tar bort webben vad gör NDs då ??
      Hmm, detta har jag inte skrivit?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Jag bytte nu lösen vet inte om det räcker. Jag hade skrivit ett rätt långt inlägg med det togs bort. Tack för det . Kan någon kolla vilken IP som gjorde det?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          Ursprungligen postat av DaRe
          Men om man tar bort webben vad gör NDs då ??
          Här är inlägget jag gjorde som någon tog bort!!

          Glöm nu inte att vi har ökande medlemsantal just nu och vi har inte ändrat i CB för den skull.

          Vi har en del förmåner med att vara medlem:
          Medlemsförmåner

          Min personliga strategi:
          Trevlig stämning i forumet (jag har väldigt många bevis på att de som trivs på forumet också blir medlemmar):
          - Se till att inga frågor är för simpla i forumet
          - Alla känner sig välkomna
          - Uppmuntra till alla inlägg genom att visa tt man bryr sig
          - erbjuda alla att använda webpollar
          - Hålla igång aktiviteten med egna trådar och omräöstnings, nyhetsspridning från övriga världen

          Förbättrade funktioner i forumet/hemsidan:
          - Större och fler bilder
          - lättare att lägga in bilder (multibild uppladdning samt skalning av autobilder (bara delvis klart))
          - Möjlighet att använda [IMG]taggar för djuplänkning av bilder
          - Större bilder i albumena
          - Jag lade in 10 års gamla artiklar från CB i text format förra året.
          - Jag har uppdaterat alla författare jag kunnat så det stämmer
          - Jag har lagt in alla CB framsidor jag kunnat
          - Massor av funktioner i artregistret
          - fiskikonen i inlägg som kopplar mot artregistret
          - CB artiklar i PDF format (Vilket liv det blev)

          Uppstart av nyhetsbrev till 4300 pers för att skapa ett sug att dra sig till hemsidan

          Delade ut 100-tals tidningar till en mängd butiker med reklambrev samt inbetalningskort för att göra det så enkelt som möjligt

          Arrangerade 2 artregistertävlingar för att förbättra artregistret samt göra nåt kul på hemsidan

          Jag har registrerat mig på 127 olika forum välden över för att fråga folk om vi kan använda deras bilder i artregistret, samt för NCS banner och dylikt samt i artiklar i CB.

          Lagt in 2500 bilder i artregistret, vilket är en fördubbling av vad som fanns tidigare

          Hjälp till att förhanlda med NCS shoppen om att starta upp detta

          Som medlemsansvarig har jag försökt att snabba upp svarstiden förde som blir medlem och svarar i 90% av falen inom någon timme efter att de mailat mig. De som betalar fixar jag rättigheter inom 1-3 dygn. Jag försöker svara så trevligt jag kan på alla frågor jag får. Jag har gjort om vår medlemsdatabas och programmerat ihop en massa funktioner för statistik och labelhantering.

          Förenklat hanteringen med tryckeriet genom att automatisera etikettryckningen

          Jag har läst på om lagar och regler kring lotterifrågan för att se vad vi får och inte får göra

          Jag har en massa ideer nu kring hur vi kan förbättra startsidan på ciklid.org så att:
          - Albumena syns på framsidan
          - Kommentarer (artregister, album, ...) syns på framsidan
          - Bloggar syns på framsidan(1:st öppna för funktionen att ha bloggar överhuvidtaget)
          - Möjlighet för medlemmar att lägga up egna bilder på arter och koppla till artregistret, dessa uppdateringarna syns på framsidan
          - Mina akvarium, nyheter på framsidan.
          - Möjlighet att kommentera artiklar i artikelregistret och dessa syns på framsidan bland kommentarer
          - iPhone/Android/iPAD applikation somger tillgång tilll artregistret online samt artikelregistret för den som giller PDF filerna speciellt.



          Vi gör massor med mer grejor, men som sagt vi gör det gratis till och med lägge rut egna pengar i många fall.
          Senast redigerad av DaRe; 03 juli 2012, 20:41.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Men om medlemstappet blir ännu större så kommer CB att läggas ner. Så visst det ena utesluter inte det andra - men visst om man vill och kan satsa på allt så har jag inget emot det - men jag har svårt att se att NCS idag satsar på CB.

            Men Okej då - jag kansk har fel.
            Jag vill nog påstå att du har fel!
            Senast redigerad av Wilhelm; 03 juli 2012, 20:40.
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              Jag har nu flytat tråden om ändrad framsida till ciklid.org så alla kan ha en åsikt. Tanken jag hade var att vi skulle överraska med en massa coola funktioner men det är nog bättre så här:
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • januari 2005
                • 3788

                Ursprungligen postat av DaRe
                Vi har 603 som har NCS behörighet i forumet och 698 medlemmar totalt. Rätt många som är medlemmar i övriga nordiska länder är inte användare i forumet.

                Dock vet jag inte vad detta säger...
                Jag tolkar de siffrorna som att medlemmarna tycker att hemsidan är en viktig del av NCS. Då kan man tolka det som att potentiellt nya medlemmar också tycker det. Lockar vi då med något extra på hemsidan för medlammar borde det ju innebära att fler är intresserade att betala. Eller tänker jag fel?

                För egen del betalade jag ju för en sådan till synes självklar sak på många andra siter, att kunna posta bilder i forumet. Varför valde jag inte ett annat forum där även det är gratis? En anledning, här finns många duktiga som är intresserade av samma sak som jag är, nämligen ciklider.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  Ursprungligen postat av Erik Österlund
                  Jag tolkar de siffrorna som att medlemmarna tycker att hemsidan är en viktig del av NCS. Då kan man tolka det som att potentiellt nya medlemmar också tycker det. Lockar vi då med något extra på hemsidan för medlammar borde det ju innebära att fler är intresserade att betala. Eller tänker jag fel?

                  För egen del betalade jag ju för en sådan till synes självklar sak på många andra siter, att kunna posta bilder i forumet. Varför valde jag inte ett annat forum där även det är gratis? En anledning, här finns många duktiga som är intresserade av samma sak som jag är, nämligen ciklider.
                  Jag håller med dig... Jag tror på en bredd med ökade mervärden för medlemmarna.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Erik Österlund
                    Användare
                    • januari 2005
                    • 3788

                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Här är inlägget jag gjorde som någon tog bort!!

                    Glöm nu inte att vi har ökande medlemsantal just nu och vi har inte ändrat i CB för den skull.

                    Vi har en del förmåner med att vara medlem:
                    Medlemsförmåner

                    Min personliga strategi:
                    Trevlig stämning i forumet (jag har väldigt många bevis på att de som trivs på forumet också blir medlemmar):
                    - Se till att inga frågor är för simpla i forumet
                    - Alla känner sig välkomna
                    - Uppmuntra till alla inlägg genom att visa tt man bryr sig
                    - erbjuda alla att använda webpollar
                    - Hålla igång aktiviteten med egna trådar och omräöstnings, nyhetsspridning från övriga världen

                    Förbättrade funktioner i forumet/hemsidan:
                    - Större och fler bilder
                    - lättare att lägga in bilder (multibild uppladdning samt skalning av autobilder (bara delvis klart))
                    - Möjlighet att använda [IMG]taggar för djuplänkning av bilder
                    - Större bilder i albumena
                    - Jag lade in 10 års gamla artiklar från CB i text format förra året.
                    - Jag har uppdaterat alla författare jag kunnat så det stämmer
                    - Jag har lagt in alla CB framsidor jag kunnat
                    - Massor av funktioner i artregistret
                    - fiskikonen i inlägg som kopplar mot artregistret
                    - CB artiklar i PDF format (Vilket liv det blev)

                    Uppstart av nyhetsbrev till 4300 pers för att skapa ett sug att dra sig till hemsidan

                    Delade ut 100-tals tidningar till en mängd butiker med reklambrev samt inbetalningskort för att göra det så enkelt som möjligt

                    Arrangerade 2 artregistertävlingar för att förbättra artregistret samt göra nåt kul på hemsidan

                    Jag har registrerat mig på 127 olika forum välden över för att fråga folk om vi kan använda deras bilder i artregistret, samt för NCS banner och dylikt samt i artiklar i CB.

                    Lagt in 2500 bilder i artregistret, vilket är en fördubbling av vad som fanns tidigare

                    Hjälp till att förhanlda med NCS shoppen om att starta upp detta

                    Som medlemsansvarig har jag försökt att snabba upp svarstiden förde som blir medlem och svarar i 90% av falen inom någon timme efter att de mailat mig. De som betalar fixar jag rättigheter inom 1-3 dygn. Jag försöker svara så trevligt jag kan på alla frågor jag får. Jag har gjort om vår medlemsdatabas och programmerat ihop en massa funktioner för statistik och labelhantering.

                    Förenklat hanteringen med tryckeriet genom att automatisera etikettryckningen

                    Jag har läst på om lagar och regler kring lotterifrågan för att se vad vi får och inte får göra

                    Jag har en massa ideer nu kring hur vi kan förbättra startsidan på ciklid.org så att:
                    - Albumena syns på framsidan
                    - Kommentarer (artregister, album, ...) syns på framsidan
                    - Bloggar syns på framsidan(1:st öppna för funktionen att ha bloggar överhuvidtaget)
                    - Möjlighet för medlemmar att lägga up egna bilder på arter och koppla till artregistret, dessa uppdateringarna syns på framsidan
                    - Mina akvarium, nyheter på framsidan.
                    - Möjlighet att kommentera artiklar i artikelregistret och dessa syns på framsidan bland kommentarer
                    - iPhone/Android/iPAD applikation somger tillgång tilll artregistret online samt artikelregistret för den som giller PDF filerna speciellt.



                    Vi gör massor med mer grejor, men som sagt vi gör det gratis till och med lägge rut egna pengar i många fall.
                    Kan bara lyfta på hatten och tacka för allt jobb du och alla andra lagt på att förbättra för oss andra! Grymt bra jobbat!

                    Finns det några av de här aktiviteterna som man skulle kunna ha som medlemsförmån?

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Asbra kommentar som jag föröker tänka på. Det som är endast för medlemmar är:

                      Artregtävling nummer 2
                      annars det som länkas i medlemsförmåner

                      Av det som kan utvecklas kan jag se detta som endast medlemmar:
                      - Bloggar, dvs behörighet att blogga (Hmm, kanske elle rför alla)?!
                      - Möjlighet för medlemmar att lägga up egna bilder på arter och koppla till artregistret, dessa uppdateringarna syns på framsidan och när man visar en art i artregistret
                      - Mina akvarium, multipla bilder för mina akvarier (en bild för icke medlem)
                      - iPhone/Android/iPAD applikation somger tillgång tilll artregistret online samt artikelregistret för den som giller PDF filerna speciellt.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Erik Österlund
                        Användare
                        • januari 2005
                        • 3788

                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Asbra kommentar som jag föröker tänka på. Det som är endast för medlemmar är:

                        Artregtävling nummer 2
                        annars det som länkas i medlemsförmåner

                        Av det som kan utvecklas kan jag se detta som endast medlemmar:
                        - Bloggar, dvs behörighet att blogga (Hmm, kanske elle rför alla)?!
                        - Möjlighet för medlemmar att lägga up egna bilder på arter och koppla till artregistret, dessa uppdateringarna syns på framsidan och när man visar en art i artregistret
                        - Mina akvarium, multipla bilder för mina akvarier (en bild för icke medlem)
                        - iPhone/Android/iPAD applikation somger tillgång tilll artregistret online samt artikelregistret för den som giller PDF filerna speciellt.
                        Det är en bra start. Jag tror vi måste ställa oss själva frågan: vad skulle få mig att betala om mitt enda intresse låg i att kunna delta på hemsidan och kunna använda samtliga funtioner? Det går inte att undvika att artregistret är en av våra stora styrkor (mycket pga av ditt hårda arbete) som är värt mycket. Jag älskar funtionen med direktlänk till artreg, det är klart den bästa nya funktionen sen jag började hänga här 2005, tycker jag. En sån "enkel" grej är värd hur mycket som helst!

                        Kommentar

                        • Kajjjan
                          NCS Medlem
                          • juni 2008
                          • 1882

                          Jag vill med mitt tusende inlägg i detta eminenta forum lyfta på hatten för alla er som lägger ner allt detta arbete som möjliggör att vi kan utveckla vår hobby och deltaga i ciklidgemenskapen! Stort tack till er! Det gäller styrelse och andra som arbetar med forumet - och CB! Och naturligtvis gör olika personer olika mycket. Jag gör ingenting mer än betalar min medlemsavgift vilket jag betraktar som en självklarhet med tanke på vad jag får ut av det.
                          Diskussionen i denna tråden handlar inte om huruvida ni gör vad ni ska utan hur vi ska öka antalet medlemmar.
                          //Kaj

                          Kommentar

                          • Erik Österlund
                            Användare
                            • januari 2005
                            • 3788

                            Jag är inte själv någon blogg-typ. Har aldrig följt eller skrivit blogg. Egentligen fungerar ju forumstrådarna som blogg redan idag, eller vad är skillnaden?

                            Att kunna komma åt artreg när man står i akvariebutiken skulle ju vara suveränt!

                            Om jag ska spåra ur lite
                            Tänk om vi kunde "sälja" in acess till vårt artreg till akvariebutiker. De har en skärm i butiken där kunderna kan gå in och läsa om en art de blivit intresserade av i butiken. Där smyger vi in lite reklam för föreningen tillsammans med en inkomstkälla från butiken.

                            Shit vad jag verkar pengakåt, det är en yrkesskada

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4619

                              Ursprungligen postat av DaRe
                              Och..

                              Fixat med upphandling och skaffande av konto till betalknappen.
                              Jagat rätt på ett gäng nya rabattbutiker
                              Hållt ett föredrag på stämman om varför man ska vara medlem.

                              Att jag skriver detta är för att jag blir lite illa berörd över antydningarna att vi inte gör nåt. Jag kan inte göra mer, sorry. Jag har ett liv på sidan om också med tre små barn etn villa som kräver sitt och ett jobb där jag lägger 60 timmar i veckan utan ersättning där heller...
                              Det finns 9 stycken i styrelsen och om alla gjorde lika mycket som du vore det bra.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • april 2002
                                • 4619

                                Ursprungligen postat av DaRe
                                Vi har 603 som har NCS behörighet i forumet och 698 medlemmar totalt. Rätt många som är medlemmar i övriga nordiska länder är inte användare i forumet.

                                Dock vet jag inte vad detta säger...
                                Det säger att det var en hel del. Det säger att det är en rätt stor skillnad mot hur det var för - då var väldigt få NCS medlemmar aktiva på forumet. Så där har det hänt något.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...