Medlemsstatistik

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    #76
    Ursprungligen postat av DaRe
    korrelation med inbetalningar och kampanj att dela ut tidningar samt att jag hade bifogat inbetalningskort. det sista var dock en miss om de använde kortet skulle vi fått betala 40sek på grund av att vi inte hade rätt att skriva ut dessa kort. framöver har jag tänkt använda kampanjkod för att avgöra om någon nappat.
    Ja inbetalningskort använder väl inte någon längre så sådan är nog rätt meningslösa. kampanjkod kan man använda - men då skall det vara kopplat till ett erbjudande (t.ex. rabatterat pris, man får någon pryl, man får förra årets CB). Är det inte något speciellt knytet till erbjudandet finns det ingen anledning att fylla i det

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #77
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Nu menade jag som sagt inte att man skulle "dela ut" Ciklidbladet utan att den selektivt skulle ges till de som var intresserade av ciklider och att det i tidningnen då också skulle finnas ett informationblad om NCS.

      Dock även om detta "bara" skulle innebära att 1 av 20 då blir nya medlemmar per nummer så vore det jättebra - det ger ju dessutom ekonomiskt betydligt mer i intäkt i vad det kostar.

      Sedan vad som skiljer denna hemsida från andra är - jo att det är NCS som gör den och att NCS har en medlemstidning som dessutom är jäkligt bra - detta kan ingen annan akvaristisk hemsida ståta med. Det är Ciklidbladet som gör NCS unikt - inte hemsidan.
      Jag menade inte heller "dela ut" till alla som handlar i butiken. Och den av 20 som besöker hemsidan blir förmodligen inte medlem. Är CB den största anledningen till att vi får nya medlemmar? Hur vet du det?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #78
        Jo konstigt nog väldigt många handskrivna inbetalningar komme rin. 10% skulle jag tippa med fingret i vädret. Väldigt svårlästa dessutom.

        angående CB utdelningar så är det butikerna som delar ut och jag vet inte hur de delar ut, men ideen från min sida som jag sagt till butikerna är att ge det till de som köper ciklider och inte redan är medlem. Då vi vid det tillfället inte hade en lösning för at bli medlem direkt i butiken kunde vi inte erbjuda rabatt i samband med köpet så gick inte det då.
        Senast redigerad av DaRe; 03 juli 2012, 16:00.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #79
          Sök på "viktoriaciklider". Vad är det som gör att denna artikel ligger högst på en googlesökning på Viktoriaciklider http://www.ciklider.se/artiklar/ae_viktoriaguide.shtml medan denna inte existerar? http://213.180.95.58/artikelarkiv/cb...200802&lopnr=2 Visst det är bilder och grejer och det är ett dåligt exempel men det är inte poängen. Vi finns inte.

          (Edit: Och varför blir adressen IP-numret ibland?)

          Jag menar inte att vi ska försöka "peta ner" ciklider.se eller zoopet.com utan jag vill bara peka på detta generella mönster. Vad gör vi fel?
          Senast redigerad av Ola Svensson; 03 juli 2012, 16:38.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #80
            Någon som vet hur vi påverkar sökningarna utan att betala Google som andra kommersiella firmor gör, inte för att jag tror det påverkar medlemsantalet i alla fall dock...
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #81
              Ursprungligen postat av DaRe
              Någon som vet hur vi påverkar sökningarna utan att betala Google som andra kommersiella firmor gör, inte för att jag tror det påverkar medlemsantalet i alla fall dock...
              Vi kan ju börja med att lägga in sökord i huvudartiklarna i artregistret (ge mig info hur jag redigerar huvudtexten så gör jag det). Jag tror att vi väldigt sällan använder uttrycken "tanganyikaciklider", "malawiciklider" osv. När det gäller hur det påverkar medlemsantalet tror jag att du har fel.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • april 2002
                • 4619

                #82
                Ursprungligen postat av Erik Österlund
                Är CB den största anledningen till att vi får nya medlemmar? Hur vet du det?
                Ingen kan veta nåt eftersom det aldrig har gjorts någon undersökning. Dock - så borde det åtminstone finnas statistik över hur många som är registrerade medlemmar här i forumet.
                Dessutom så finns det ingen akvaristisk hemsida någonstans i världen som fått ihop 800 betalande medlemmar (det är väl ungefär det som det är nu) som det är i NCS.
                Så vad är det som gör att man blir medlem i NCS - ja inte är det denna hemsida för där är väl allt öppet för alla.
                Jo idag är det med alla säkerhet så att de som blir nya medlemmar i första hand gör det för Ciklidbladet - därmed så klart inte sagt att detta räcker.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #83
                  Vilken text räknar du till huvudtext?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #84
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Ingen kan veta nåt eftersom det aldrig har gjorts någon undersökning. Dock - så borde det åtminstone finnas statistik över hur många som är registrerade medlemmar här i forumet.
                    Dessutom så finns det ingen akvaristisk hemsida någonstans i världen som fått ihop 800 betalande medlemmar (det är väl ungefär det som det är nu) som det är i NCS.
                    Så vad är det som gör att man blir medlem i NCS - ja inte är det denna hemsida för där är väl allt öppet för alla.
                    Jo idag är det med alla säkerhet så att de som blir nya medlemmar i första hand gör det för Ciklidbladet - därmed så klart inte sagt att detta räcker.
                    O_o, jag blev medlem för att kunna posta bilder på forumet

                    Jag skulle vilja påstå att det finns en uppsjö med anledningar att bli medlem CB en mycket viktig sådan, men inte alls alla anledningar. Om det är huvudanledningen nu så måste vi göra nåt åt det och skapa fler anledningar
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      #85
                      En annan anledning till att bli medlem är att man får rabatt i en del affärer!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 14633

                        #86
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Vilken text räknar du till huvudtext?
                        Artregistrets huvudsida http://www.ciklid.org/artregister/artreg_index.php
                        Nyckelord som ska in Ciklid ciklider akvarium akvariefisk malawiciklider, tanganyikaciklider mm.

                        Malawisjön http://www.ciklid.org/artregister/ar...o=Malawisj%F6n
                        Nyckelord som ska in ciklid ciklider malawiciklid malawiciklider akvariefisk mm.

                        osv.

                        De flesta av dessa texter har aldrig gjorts ordentligt (undantag Asien och Madagaskar, Övriga Afrika samt Viktoriasjön och Västafrika som ska vara OK), men det har jag tyvärr inte tid med.

                        (kanske dags att sluta diskutera detta i den här tråden? Lite av ett bispår)

                        Edit: Ser att man skulle kunna lägga till en rubrik "Ciklider i akvarium" "Malawiciklider i akvarium", "Tanganyikaciklider i akvarium" osv. inom varje text för varje och där få in rätt mycket.

                        Ett ciklidakvarium... ciklidakvariet bör...
                        Malawiciklider är vanliga akvariefiskar bla bla bla...
                        Senast redigerad av Ola Svensson; 03 juli 2012, 17:17.
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • Kajjjan
                          NCS Medlem
                          • juni 2008
                          • 1882

                          #87
                          Det är en hel vetenskap att komma högt upp på Googles "organiska" lista över sökresultat och man betalar inte Google för det - det kan man inte. Däremot är utrymmet högst upp och ute i högermarginalen betald annonsplats.
                          Det som är intressant att ligga högt på är den organiska listan och för att göra det måste man känna till hur Google fungerar. Och det är inte lätt eftersom de utvecklar och förändrar förutsättningarna kontinuerligt.
                          Jag har en webshop ihop med sonen och har därför satt mig in lite (med betoning på lite) i det här. Tyvärr så kan jag inte tillräckligt för att i detalj kunna instruera någon.
                          Vi (ja, sonen och hans kompis) kom en bit i det här men till sist vände vi oss till ett SEO-företag (Search Engine Opitmizing) som vi betalar 1600:- i månaden för att jobba med det här. Man kan lägga betydligt mer pengar på det om man anser sig ha råd och förmodligen få hur mycket hjälp som helst. Vi har kollegor i branschen som har 4-5 heltidsanställda som jobbar enbart med det här.
                          Våra webbansvariga borde veta betydligt mer om det här, hur man gör o s v.
                          Meta-taggar (sökord) ska läggas in på varje sida.
                          Länkar är bra - ju fler länkar till ciklid.org desto bättre
                          Ju mer sidorna förändras - och då tror jag det är framsidan som avses - desto mer belönad blir man av Google i form av att man kommer högre på listan. De vill ha aktiva levande sidor högt upp och inte stela och döda sidor där inget händer. Så uppdatera sidorna med ny text och bild regelbundet och ofta.
                          Ja, det är en hel vetenskap men borde inte vara några större problem för webbansvariga under förusättning att de har tid - för det är tidskrävande.
                          //Kaj

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #88
                            Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Artregistrets huvudsida http://www.ciklid.org/artregister/artreg_index.php
                            Nyckelord som ska in Ciklid ciklider akvarium akvariefisk malawiciklider, tanganyikaciklider mm.

                            Malawisjön http://www.ciklid.org/artregister/ar...o=Malawisj%F6n
                            Nyckelord som ska in ciklid ciklider malawiciklid malawiciklider akvariefisk mm.

                            osv.

                            De flesta av dessa texter har aldrig gjorts ordentligt (undantag Asien och Madagaskar, Övriga Afrika samt Viktoriasjön och Västafrika som ska vara OK), men det har jag tyvärr inte tid med.

                            (kanske dags att sluta diskutera detta i den här tråden? Lite av ett bispår)

                            Edit: Ser att man skulle kunna lägga till en rubrik "Ciklider i akvarium" "Malawiciklider i akvarium", "Tanganyikaciklider i akvarium" osv. inom varje text för varje och där få in rätt mycket.

                            Ett ciklidakvarium... ciklidakvariet bör...
                            Malawiciklider är vanliga akvariefiskar bla bla bla...
                            Om du skriver förslag på text vi borde ha samt lägger till bilder gärna i ett word dokument så kan jag peta in det i just den formateringen på de olika sidorna.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • juni 2008
                              • 1882

                              #89
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Ingen kan veta nåt eftersom det aldrig har gjorts någon undersökning. Dock - så borde det åtminstone finnas statistik över hur många som är registrerade medlemmar här i forumet.
                              Dessutom så finns det ingen akvaristisk hemsida någonstans i världen som fått ihop 800 betalande medlemmar (det är väl ungefär det som det är nu) som det är i NCS.
                              Så vad är det som gör att man blir medlem i NCS - ja inte är det denna hemsida för där är väl allt öppet för alla.
                              Jo idag är det med alla säkerhet så att de som blir nya medlemmar i första hand gör det för Ciklidbladet - därmed så klart inte sagt att detta räcker.
                              Alltså, kom igen nu! Hur kan du fastställa det som en sanning? Enda anledningen till att jag är medlem är denna hemsida. När jag kom till forumet så inte tusan kom jag hit för att jag sökte CB - jag visste inte ens att det existerade något som hette Ciklidbladet. Jag sökte information. Och jag tror att första gången någon överhuvudtaget får höra talas om CB så är det när man varit inne här på forumet. Och, allvarligt talat, hur många tänker: "Jag vill bli medlem så att jag kan få den där papperstidningen"? Själv blev jag medlem för att jag vill stödja den här verksamheten som helhet och det jag får ut av att vara medlem det får jag ut via forumet och absolut inte från CB, som jag knappt läser.
                              Men jag kanske är en udda typ i sammanhanget. Papperstidningar är inte där jag söker information och jag tror inte jag är så udda när det gäller det.

                              Någon föreslog tidigare att det görs en undersökning för att finna ut hur och varför vi hamnade här. Det är en alldeles utmärkt idé för då slipper vi gissa så förbenat och framförallt slipper vi slutsatser som riskerar vara käpprätt åt skogen i värsta fall.

                              //Kaj

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                #90
                                Vi gjorde en check för ett tag sedan men det var riktad till medlemmar och varför är du medlem, det ger ingenting i hur ska vi få de som inte är medlem att bli medlem.
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...