Medlemsstatistik

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Eftersom Kjell vet långt i förväg när saker o ting händer, och är med överallt, så är mitt förslag att vi skickar ner några tusen tidningar till Kjell, så kan han ta med sig o dela ut överallt där han är!
    Var inte så jäkla barnslig.
    När större evenemang sker kan du oftast läsa om dom i kalendern på denna sida.
    Att jag skulle sitta och blada en massa infoblad i CB och sedan lägga dom i väskan och bära iväg med dom till olika möten (jag får av medicinska skäl inte köra bil längre sträckor längre - och har svårigheter med att gå) är bara löjligt. OK - vi gjorde det på ciklidstämman som var i Partille där vi efter tjöt fick ner en rejäl hög med tidningar och infoblad - men det får räcka.

    Så väx upp och ta ditt ansvar själv - kan inte någon i styrelsen köra ner dom till mötet/utställningen så skicka dom. Christer har säkert något fraktavtal som ni kan använda när ni skickar dom.

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      Hetsa inte upp dig och ta det inte så hårt Kjell! Du kanske missade denna smily
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Sedan får man helt enkelt acceptera att vi i styrelsen gör detta på ledig tid och skulle något sådant hända är det inte alls säkert att någon har tid att agera på det sättet!

        Är det någon som är ledig på dagarna och vill vara med och kan rycka in vid behov lyft er hand och ni är hjärtlig välkomna att vara med.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • april 2002
          • 4619

          Ursprungligen postat av DaRe
          Sedan får man helt enkelt acceptera att vi i styrelsen gör detta på ledig tid och skulle något sådant hända är det inte alls säkert att någon har tid att agera på det sättet!
          Det är maximalt 2 större akvarieevenemang i Sverige per år - hinner ni inte med att planera för dessa få evenemang så är det sorgligt

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            jo men det hade vi. dock hände det oförutsedda och i det läget är det inte säkert det finns tid att agera på så kort varsel. låt oss sluta detta ofruktsamma tjafsandet och fortsätta att tänka framåt. Det är bra att lära sig av sina misstag men inte att fokusera på dem.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              Passa på att lägg ut detta meddelande på Zoopet och ciklider http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=65886
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • johho
                Användare
                • mars 2007
                • 1825

                Jag slängde upp den på facebook-gruppen "akvarister", troligen sveriges största akvariegrupp.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  Håller på att mata in det här och där just nu
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Lite uppdatering:
                    725 medlemmar till dags datum en hel del fler än samma tid förra året.

                    Alla kurvor pekar sakteliga uppåt!!

                    Medlemsutveckling år för år, månad för månad:


                    Antal inbetalningar per dag, man ser när ni reagerar på förslag. Sommarläsningstipset gjorde susen:


                    Antal nya medlemmar per år, dvs de som ej tidigare varit medlem någonsin i NCS. Tänk på att 2012 ej är slut ännu och det är rimligt att räkna med en hyggligt ökning av sista värdet:
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      toppen!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • johho
                        Användare
                        • mars 2007
                        • 1825

                        Låter finnemang, tror att all PR har gjort susen.

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • april 2002
                          • 14633

                          Hur har betalknappen fallit ut? Är det där vi får nya medlemmar?
                          Jag tror helt klart att känslan av att vi har trevligt på forumet och att det händer något är en stor bidragande orsak.
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            Vi får både nya och gamla på båda sätten, ingen tydlig skillnad går att utläsa. Jag tror inte det har påverkat trenden egentligen.

                            Totalt har vi runt 30 personer som använd knappen jämfört med 10 på plusgiro under samma period.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              743 medlemmar idag och om vi kollar på antal nya medlemmar i år jämfört med tidigare år ser man tydligt att starkt vänd trend.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • anli
                                Användare
                                • mars 2003
                                • 3740

                                Jag har tidigare varit medlem och styrelsemedlem men haft ett längre uppehåll. Nu när jag plockat upp akvariehobbyn igen fast i mindre skala så känns det naturligt att bli medlem igen. Varför då kan man undra? Eftersom ciklider är bara en del av de fiskar jag gillar, så är det inte självklart. Men kunnigheten och engagemanget är tilltalande stort NCS. Därför det är kul att vara med och sponsra en förening som delar ens intresse. Skulle det bli en stämma någonstans, så vore det ett plus. Tidningen var fin som jag kom ihåg den, men vet ej hur den är nu. En bonus men inte det viktiga. Vet själv hur svårt det var att få in artiklar.
                                Jag var och är lite motståndare till att NCS skulle växa till varje pris. Ju fler flyktiga medlemmar desto ojämnare ekonomi. Lagom är bäst. På min tid var det väl bortåt typ 1200-1300 medlemmar och ändå pratades det om att vi måste bli fler :-)
                                Nej jag gillar nog små personliga föreningar.
                                Det är mindre aktivitet på forumet numera, men mindre bråk å andra sidan. Längtar inte tillbaka. Antalet CA/SA inlägg känns dock var det samma, det verkar som Ma/Ta har haft lite tapp?
                                Nej nu måste jag få arslet ur vagnen och betala avgiften... jag lovar!
                                Anders L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...