Xtra utskick av CB

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Xtra utskick av CB

    Jag kommer skicka ut ett gäng för alla nya medlemmar nu nästa vecka, om någon vill haka på och bli medlem så passa på nu, snabbast är betalknappen då ser jag det direkt (1 min efter betalning skett)

    Då kommer ni med säkerhet med.

    Ni får då CB1+CB2 i ett utskick nästa vecka och bör ha tidningen i slutet av veckan.

    Mvh,
    David
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Någon som fått sitt nummer ännu?

    Skickades i förrgår. 97st samt 4till igår. Kan säga att skicka enstaka som brev kostar på. 48 kr st cirkus. Det var iofs en mix inom resp utom Sverige.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Kan säga att skicka enstaka som brev kostar på. 48 kr st cirkus. Det var iofs en mix inom resp utom Sverige.
      att ni inte köper på er massa gamla frimärken och använder till dessa tillfällen för sverige kan man spara ca 40% i portokostnad lite mer jobb att frankera kanske men ändå...............

      ex:
      Köp och sälj Nominalvara - Svenska frimärken enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplats


      för att skicka till norden skulle jag rekommendera att köpa såna här:

      Köp och sälj Nominalvara - Svenska frimärken enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplats


      de har ingen begränsningstid eller annat som förhindrar användning för att skicka 1kg inom norden behöver man 5 märken till en kostnad av ca 35-40kr
      för norden skulle ju det spara en hel del om jag fattat rätt kostar 1 kg till europa 150spänn då skulle ju besparingen bli över 100spänn

      finns mer att läsa här om rabattfrimärken:
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Iofs det var ju smart, men det lönar sig baar då man måste skicka manuellt och enstaka exemplar. Om jag skickar som tidning så har vi ännu bättre priser, men det är en startkostnad vilket gör att det lönar sig först vid 5st tidningar inom Sverige. Eller 5 utom sverige inom norden.

        Jag skickar då som osorterad B-post.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • chas
          Användare
          • augusti 2009
          • 304

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Någon som fått sitt nummer ännu?

          Skickades i förrgår. 97st samt 4till igår. Kan säga att skicka enstaka som brev kostar på. 48 kr st cirkus. Det var iofs en mix inom resp utom Sverige.
          Min brevlåda va tom idag
          http://naistick.wix.com/photo

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Ok då tar det nog en dag till. Måndag med andra ord
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Walle_j
              Användare
              • september 2010
              • 38

              #7
              Idag dök mina första 2 nr av cb upp i brevlådan. Måste säga efter att bara snabbt bläddrat igenom dom att det är en imponerande föreningstidskrift. En av de bättre jag stött på.

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Kul att höra då borde alla i Sverige som väntar på sina ha fått dem utom 3 nummer jag skickade dagarna efter, ni borde veta det. Dessa kommer i kuvert.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • gullefjun
                  Användare
                  • juni 2012
                  • 101

                  #9
                  Nu har jag läst igenom dom bägge tidningarna.
                  Intressanta artiklar - speciellt då om Mikrogeophagus ramirezi . Sen gillar jag förstås dom fina bilderna på Apistogrammorna, eftersom den arten tillhör mina favoritfiskar.

                  Även jag försöker för tillfället fånga två ancistrus, som införskaffades när jag hade kiselalger - dom har nu gjort sitt jobb, men käkar nu istället rom. Såklart är dom omöjliga att fånga, så nu ska jag testa ditt trick DaRe
                  Inger

                  Kommentar

                  • Ciklidtok
                    Användare
                    • september 2008
                    • 506

                    #10
                    Fick mina i förrgår, och ser redan fram emot nästa tidning. jättebra skrivet och artiklarna var bara helt jättebra Trots att det inte var de arter jag håller, men mycket interessant iaf
                    www.ciklidtok.weebly.com
                    *720 liter
                    *375 liter
                    *300 liter
                    *275 liter
                    *112 liter

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Hehe alltid nån nytta med det hela
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Ciklidtok
                        Användare
                        • september 2008
                        • 506

                        #12
                        Ja visst är det det Man lär så länge man lever sägs det ju Och som akvarist blir man aldrig fullärd har jag en känsla av
                        www.ciklidtok.weebly.com
                        *720 liter
                        *375 liter
                        *300 liter
                        *275 liter
                        *112 liter

                        Kommentar

                        Arbetssätt...