Medlemsstatistik

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ja frakten är i stort sett konstant neråt och ökar minimalt uppåt.
    Detta beroende på att man inte betalar för vikt utan mer utifrån pallutrymme. Så även om det bara ligger 100 tidningar på pallen så får man betala för hela utrymmet. Därför kostade frakten för pallen med senaste numret av CB ungefär lika mycket som det hade gjort om ni hade haft kvar upplagan.

    Av mycket större betydelse för priset har i så fall valutan - just nu står euron väldigt låg så nu är CB väldigt billig.
    Ahh, i stort sett. Jag vill ha riktiga siffror. Vad är i stort sett. Köper vi en tidning får vi då betala 1500 eller vad det kan vara i frakt?

    Valutaförändringar påverkar dock inte denna analys annat i att brytpunkten kan flyttas. Analysen blir densamma.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Som ett mellan tummen och pekfinger-värde kan man kolla på skillnaden mellan CB3 (48 sidor) och CB4 (56 sidor + kalender). Att vi gick ner i upplaga sparade vi väl knappt något på förutom Christers goda vilja att magasinera gamla blad?
      Helt riktigt, vi sparade en tusing eller så, men massor med lagringsproblem.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        Ursprungligen postat av DaRe
        Ahh, i stort sett. Jag vill ha riktiga siffror. Vad är i stort sett. Köper vi en tidning får vi då betala 1500 eller vad det kan vara i frakt?

        Valutaförändringar påverkar dock inte denna analys annat i att brytpunkten kan flyttas. Analysen blir densamma.
        Om du vill ha exakta siffror så får du kolla med NCS kassör - han har dom.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • april 2002
          • 4619

          Ursprungligen postat av DaRe
          Helt riktigt, vi sparade en tusing eller så, men massor med lagringsproblem.
          Lagringsproblem?????
          Inte om ni hade skickat dom till bra ciklidaffärer till att användas i marknadsföringen. Men det klart är inställningen att de skall ligga på hög i ett lager så har du rätt.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Vi skickar till affärer men de kan inte ta emot fler av de jag frågat.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              + att vi har tusentals med tidningar som samlar damm. De räcker i åratal för dylika ändamål
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • johho
                Användare
                • mars 2007
                • 1825

                Herregud, nu är folk på jobbet igen ser jag

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  Ursprungligen postat av DaRe
                  + att vi har tusentals med tidningar som samlar damm. De räcker i åratal för dylika ändamål
                  Och varför. Det hade varit lätt att skicka ner 1.000-2.000 tidningar till Malmöutställningen förra året och sett till att de delade ut en tiddning som present till varje besökare. Hade det legat ett infoblad om NCS i varje CB så hade NCS säkert fått 100 nya medlemmar pga detta.
                  Att de ligger och samlar damm - beror enbart på initiativlöshet.

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • april 2002
                    • 14633

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Och varför. Det hade varit lätt att skicka ner 1.000-2.000 tidningar till Malmöutställningen förra året och sett till att de delade ut en tiddning som present till varje besökare. Hade det legat ett infoblad om NCS i varje CB så hade NCS säkert fått 100 nya medlemmar pga detta.
                    Att de ligger och samlar damm - beror enbart på initiativlöshet.
                    Att de inte kom till Malmö var för att Wilhelms bil gick sönder och de blev stående i vägkanten och inte initial initiativlöshet. Men visst, en akututryckning hade ni i efterhand varit motiverad.

                    Ett "problem" har varit oviljan att lägga ut nya blad av rädsla för att folk skulle gå till affären och ta dem där istället för att betala (nya = årets och förra årets). Också att om du inte betalar ska du inte ha ett nytt blad. Ett gammalt duger åt dig din snåle f-n. Jag tror det är feltänkt och på mötet i trollhättan bör det senaste numret delas ut (min åsikt). Ska jag jävlas lite är detta en Göteborgsåsikt - kan folk sko sig gör de det. Det var alltid kul på SARFs riksstämma när detta diskuterades. De från Göteborg var livrädda för att folk skulle kunna sko sig på något vis medan vi från Stockholm och Uppsala inte kunde se problemet. Så nu när det inte finns några västsvenskar i Styrelsen kanske man kan dela ut nyare blad (Jag tror detta handlar om personer, inte Göteborg jmf. med Stockholm)

                    Ps. västsvensken som avgick är jag.

                    Edit: vad tror ni: Skulle risken att man inte löste medlemskap öka om man redan hade nummer 1 och 2? 3 och 4 kostar ju då 150 spänn styck om man ser så på medlemskapet.
                    Senast redigerad av Ola Svensson; 05 juli 2012, 15:38.
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4619

                      Ursprungligen postat av Ola Svensson
                      Att de inte kom till Malmö var för att Wilhelms bil gick sönder och de blev stående i vägkanten och inte initial initiativlöshet. Men visst, en akututryckning hade ni i efterhand varit motiverad.
                      Visst skit happanes - men de skulle ha varit på plats med inblalade papper redan när utställningen öppnade och även om Wilhelm kommit ner när han hade tänkt så hade han inte varit i tid för detta. Förra året var ju även Poeciliaweekenden - ett mycket mindre arrangemang - men även där borde CB ha delats ut.
                      Men, men, ingen mening med att gråta över spilld mjölk - bra i alla fall att detta uppmärksammas nu.

                      Ett "problem" har varit oviljan att lägga ut nya blad av rädsla för att folk skulle gå till affären och ta dem där istället för att betala (nya = årets och förra årets). Också att om du inte betalar ska du inte ha ett nytt blad. Ett gammalt duger åt dig din snåle f-n. Jag tror det är feltänkt och på mötet i trollhättan bör det senaste numret delas ut (min åsikt). Ska jag jävlas lite är detta en Göteborgsåsikt - kan folk sko sig gör de det. Det var alltid kul på SARFs riksstämma när detta diskuterades. De från Göteborg var livrädda för att folk skulle kunna sko sig på något vis medan vi från Stockholm och Uppsala inte kunde se problemet. Så nu när det inte finns några västsvenskar i Styrelsen kanske man kan dela ut nyare blad (Jag tror detta handlar om personer, inte Göteborg jmf. med Stockholm)

                      Ps. västsvensken som avgick är jag.

                      Edit: vad tror ni: Skulle risken att man inte löste medlemskap öka om man redan hade nummer 1 och 2? 3 och 4 kostar ju då 150 spänn styck om man ser så på medlemskapet.
                      Skitsamma vilket - att dela ut årets CB tror jag är lite fel, men att idag dela ut 2011 års är absolut inget fel. När de bara ligger och samlar damm gör de ingen nytta.

                      Har ni kollat om ni får lägga ut ett gäng CB på Universeum, Aquaria, Skansenakvariet, Malmö Akvarium, Vätternakvariet.

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 14633

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Har ni kollat om ni får lägga ut ett gäng CB på Universeum, Aquaria, Skansenakvariet, Malmö Akvarium, Vätternakvariet.
                        Inte vad jag kommer ihåg. Magnus lär veta.
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          inget jag gjort i alla fallen en bra ide
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Skitsamma vilket - att dela ut årets CB tror jag är lite fel, men att idag dela ut 2011 års är absolut inget fel. När de bara ligger och samlar damm gör de ingen nytta.
                            Jag är snarare av åsikten att om vi ser en dylik grej som Malmöutställningen segla upp bör vi trycka extra CB för detta tillfälle av tidningen som ligger närmast i tid och även ha med specialinfo som "bli medlem" och "special till alla på Malmöutställningen, bli medlem för 2012 och 2013 för endast 500 kr skriv kampanjkoden 12345 på..." osv. samt ha intervju med arrangörerna osv. Fast det är svårt att i förväg se att det ska bli en succé utöver det vanliga kanske. Alltså, en så pass stor succé att det är värt att satsa mer än mycket.

                            I Partille borde det senaste numret med Ivans artikel ha delats ut enligt mig, men det hade förstås devalverat "bli medlem nu och få 1 och 2 direkt".
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              vi har ju cb från 2006 och framåt så det är väl lämpligt att plocka dessa.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9122

                                Eftersom Kjell vet långt i förväg när saker o ting händer, och är med överallt, så är mitt förslag att vi skickar ner några tusen tidningar till Kjell, så kan han ta med sig o dela ut överallt där han är!
                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...