CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Banderad
    svarade
    1. Loiselleihonan. Hon är faktiskt några cm större än hannen (för visst är det en hona jag har fått tag på den här gången?).

2. Loiselleihannen igen. Jag skänkte bort mina två gamla hannar för bara några månader sedan. Loisellein har dock blivit min stora CA-favorit under det här året som jag har satsat lite mer med CA. Så det känns gött att arten simmar här hemma igen...

3. Min största "Rio Chacamax" bifasciata (hanne tror jag). De börjar tuffa till sig lite mot varandra nu. Tyvärr är de ganska rejält kamerarädda, så det är lite svårt att ta en bra bild på dem...

/Jocke

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Riktigt fina bilder. Och nic-honan var desto vackrare i färgerna. Kompenserar lätt för hannen just nu.

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Har lite nya fiskar här hemma efter ett besök i Kalmar tidigare i veckan... Loiselleihonan fick jag inte kort på igår (ska försöka idag). Här är dock hannen. Den har precis fått lite stryk av Nic-hannen så är inte så munter vid tillfället (som ni ser på färgerna). Fler bilder kommer.

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Tackar tyvär har ju fenestraterna lekdräkt igen delade på dom ett tag för att ge hona en chans att äta upp sig lite. Två eller tre dagar efter jag släppt ihop dom var där ägg.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Tack har tuffat till sig en hel del sen jag fick hem dom så nu har fenestratena hälften av karet och "citronerna" den andra hälften.
    fina bilder och fiskar cronan !!

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av DRE
    Fina citroner också.
    Tack har tuffat till sig en hel del sen jag fick hem dom så nu har fenestratena hälften av karet och "citronerna" den andra hälften.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Fina citroner också.

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Vet att C.festae ska ligga bland Sa-bilder men deras temprament gör att dom passar bätre här. Har vuxit en del sen jag fick hem dom skulle gissa på att den på bild är 6-7cm.

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Jäklar vilka bilder och fiskar från samtliga Knappt jag vågar lägga upp mina med det går iaf att se fiskarna.

Lämna en kommentar:

• Lundensis
    svarade
    Underbara bilder Micke!

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    4 till
    Granna fiskar Micke

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    Testade Macrot idag
    Måste fixa ett macro jag med, så jag kan ta lika fina bilder!

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Man är borta några dagar från forumet och kommer tillbaka och möts av den här härliga aktiviteten. Riktigt snygga bilder Jocke och Micke (glömde jag någon som har postat nu?)!

Edit: Verkar vara riktigt bra CA-drag just nu. Kul som fan!

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Tackar för responsen hehe...hänt grejor i karet sen ígår Umbiee honan har hämtat sig helt blivit en bestämd dam sätter alla utom jagga hanen på plats,skakar loss så fort umbiee hanen visar sig i grottan som jaggorna hade kan undra hur detta ska sluta.Hanen verkar dock bara måttligt intresserad tycker jag,De äter bra gav dom lite idag och det vart en rejäl pöl på golvet hehe nu känner man igen det...

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Härliga bilder Micke

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...