CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av Knocko
    Måste bara lägga in ett par bilder på min zebrahona.

.....................
    Fantastiskt vacker fisk som jag nu givetvis måste behålla...
    Skit snygg! Behåll henne!

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av bossep
    Kanske vore nått att prova, Zebra tillsammans med Malawi eller Tanganyika?

Elfenben ihop med golden!
    Bara bidde så!

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Knocko

Jag hittade henne bakom min bakgrund när jag städade lite mer grundligt i mitt större akvarium, hom måste ha hamnat där som väldigt litet yngel när jag matade mina malawis med zebrayngel.

Kan det bero på att hon levt i mörker som gör att hon fått sådana fantastiska färger för jag har aldrig sett en zebraciklid som ens kommer i närheten av hennes otroliga färg.
    Det ser nästan ut som om ryggfenan brinner, sen har hon som ett pärlband av glitter efter hela ryggen ända fram mot huvudet och gälbågarna sen är ögonen blå metallic nästan.

Mycket fin Återigen så visar sig Nigrofasciatus att vara en av dom absolut bästa överlevarna av alla CA, kanske alla ciklider överhuvudtaget!, En riktig överlevare som anpassar sig nästan överallt

Lämna en kommentar:

• bossep
    svarade
    Det är inte bara den snyggaste sebran jag sätt utan en av de snyggaste fiskarna jag sett!
    Nu är jag kanske part i målet eftersom jag är zebra freak.
    Vi får hoppas att hon behåller sina färger och att du kan dra upp lika fina yngel!
    Som du troligtvis redan vet så lever zebrorna normalt i vatten mycket likt Malawi och visa i rent Tanganyika vatten. Kanske vore nått at prova, Zebra tillsammans med Malawi eller Tanganyika?

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av salmberg
    Helt klart den snyggaste zebrahona jag sett.
    Bara att hålla med. Grym hona!

/Jocke

Lämna en kommentar:

• salmberg
    svarade
    Helt klart den snyggaste zebrahona jag sett.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    tror inte det har med mörkret att göra att hon har fina färger inget jag känner till iaf..däremot finns det mer eller mindre färg på olika individer sen om det beror på olika fångställen från början vågar jag inte uttala mig om dålig koll där..

Lämna en kommentar:

• Knocko
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    hon var skitfin knocko en pärla, får du köpa en hane till henne!
    Jag har en hane som går med en annan hona, dom ynglar av sig hela tiden.
    Ska kanske byta ut henne och odla fram en kull å se om dom blir lika fina som den här eller om det bara var för att hon gått i mörker i hela sin uppväxt, då kan man kan ju sortera ut hanarna sen och bara ha ett gäng honor och i ett akvarium, det skulle nog bli fint...

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    hon var skitfin knocko en pärla, får du köpa en hane till henne!

Lämna en kommentar:

• Knocko
    svarade

Jag hittade henne bakom min bakgrund när jag städade lite mer grundligt i mitt större akvarium, hom måste ha hamnat där som väldigt litet yngel när jag matade mina malawis med zebrayngel.

Kan det bero på att hon levt i mörker som gör att hon fått sådana fantastiska färger för jag har aldrig sett en zebraciklid som ens kommer i närheten av hennes otroliga färg.
    Det ser nästan ut som om ryggfenan brinner, sen har hon som ett pärlband av glitter efter hela ryggen ända fram mot huvudet och gälbågarna sen är ögonen blå metallic nästan.

Lämna en kommentar:

• Rivulatus
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Lite mycket snack om växter tycker jag
    Hehe jag tycker vi alla säljer våra ciklider och omsätter pengarna i CO2-utrustning

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    In med lite bilder nu.... Var ett tag sedan vi såg några från dig nu Robin

/Jocke

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    plastväxter brukar funka bra, tyvärr så har de ett väldigt litet rotsystem som dessutom växer dåligt

....kunde inte låta bli...

Lämna en kommentar:

• Ola Svensson
    svarade
    Ursprungligen postat av Rivulatus
    Börjar bli lite ot från bilddelen men kan också rekomendera Crinnum, finns en massa varianter som tydligen varken maculicauda,synspilum eller bifaciata ens rör.. Har hittat en "ny" växt som liknar en platt "rosett-vallisneria" som verkar funka riktigt bra också. Jag ska posta nån bild på något växtforum så man får den artbestämd..
    Crinum har alltid tynat bort hos mig även om de växt en hel del i början. De har känts som sin släkting julamaryllisen.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...