CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av DRE
    Har ni provat Crinum thaianum

De klarar det mesta, smakar pyton.
    Jo, jag har någon liknande lökväxt i något av karen. Men i det går inga större CA.

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Rivulatus
    svarade
    Börjar bli lite ot från bilddelen men kan också rekomendera Crinnum, finns en massa varianter som tydligen varken maculicauda,synspilum eller bifaciata ens rör.. Har hittat en "ny" växt som liknar en platt "rosett-vallisneria" som verkar funka riktigt bra också. Jag ska posta nån bild på något växtforum så man får den artbestämd..

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Har ni provat Crinum thaianum

De klarar det mesta, smakar pyton.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av Banderad
    Bifasciatorna har faktiskt låtit bli min javaormbunke som är placerad i det karet än så länge. Men det kanske kommer...

/Jocke
    håller tummarna att de fortsätter så. mina slet sönder mina växter så jag sålde dom vidare..

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    växter är fint men har man vejor är det svårt,har iaf jag märkt Bara Argentea som inte har rört mina plantor de andra käkar det som sallad mer eller mindre hehe mauculicauda var värst plockade en stor anubias på en kvart hehe
    Bifasciatorna har faktiskt låtit bli min javaormbunke som är placerad i det karet än så länge. Men det kanske kommer...

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Tack! Jag har faktiskt också precis börjat jobba på att introducera växter i CA-kar. Det blir en hel del Javaormbunkar, men jag tycker att de är helt ok. Blir ganska snygga när de kommer upp i storlek. Man kanske borde prova Anubias med, har jag inte haft någon på många år...

/Jocke
    växter är fint men har man vejor är det svårt,har iaf jag märkt Bara Argentea som inte har rört mina plantor de andra käkar det som sallad mer eller mindre hehe mauculicauda var värst plockade en stor anubias på en kvart hehe

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av salmberg
    Bra bilder och snygga fiskar. Sen gillar jag att där är lite växter med. Något som jag själv börgat jobba lite mer på.
    Tack! Jag har faktiskt också precis börjat jobba på att introducera växter i CA-kar. Det blir en hel del Javaormbunkar, men jag tycker att de är helt ok. Blir ganska snygga när de kommer upp i storlek. Man kanske borde prova Anubias med, har jag inte haft någon på många år...

/Jocke

Lämna en kommentar:

• salmberg
    svarade
    Bra bilder och snygga fiskar. Sen gillar jag att där är lite växter med. Något som jag själv börgat jobba lite mer på.

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Här kommer några till. Lika bra och fota innan svärfar hämtar tillbaka sin kamera...

1. Nicaraguensishona utanför sin grotta.

2. Mammasebra med son/dotter.

3. Pappasebra med son/dotter.

4. Den största bifasciatahannen med kompis.

5. Cryptoheros cutteri (Hannen)

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade
    Fina foto cronan och banderad.. fortsätt össa på bara!

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av Lundensis
    Snygga bilder Banderad. Nic-hanen ser ju desto bättre ut.
    Jag tror att Loiselleihannen kan bli riktigt fin när han växer till sig lite.

Cronan: Min största hanne är över 15cm. Jag har dock dåligt ögonmått men skulle gissa på 16-17cm.

Mina nya loisellei viker ner sig i karet (min gamla största hanne dominerade karet fullständigt förra gången jag hade dem). Men eftersom det enda sällskapet i karet är 1+2 niccar så känns det som om de kommer komma tillrätta i det karet i alla fall på sikt. Ska bli kul att se hur det utvecklar sig...

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    fina fisken Jocke hehe... jo du har hittat en hona nu av loisellie!

Lämna en kommentar:

• Lundensis
    svarade
    Snygga bilder Banderad. Nic-hanen ser ju desto bättre ut.

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    1. Loiselleihonan. Hon är faktiskt några cm större än hannen (för visst är det en hona jag har fått tag på den här gången?).

2. Loiselleihannen igen. Jag skänkte bort mina två gamla hannar för bara några månader sedan. Loisellein har dock blivit min stora CA-favorit under det här året som jag har satsat lite mer med CA. Så det känns gött att arten simmar här hemma igen...

3. Min största "Rio Chacamax" bifasciata (hanne tror jag). De börjar tuffa till sig lite mot varandra nu. Tyvärr är de ganska rejält kamerarädda, så det är lite svårt att ta en bra bild på dem...

/Jocke
    Hur stora är Chacamaxen nu? Mina blev rätt bråkiga mot varandra när dom närmade sig en 15-16 cm. Och jag var tvungen att sälja 5st av 8st. Nackdelen enligt mig med Loisellei är att dom inte är så tuffa och blir ganska lätt bort körda av andra CA-ciklider. Har själv ett par men jag hittar inget kar dom passar i då dom åker på stryk i alla kar. Tror dom får gå med guldfiskarna från trädgårdsdammen nu på vinter halvåret

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av DRE
    Riktigt fina bilder. Och nic-honan var desto vackrare i färgerna. Kompenserar lätt för hannen just nu.
    Tackar. Jag har faktiskt två honor till en hanne. De har intagit en varsin sida av karet och han simmar lite emellan... Båda honorna färgar riktigt fint.

/Jocke

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...