CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Knocko
    svarade

Nej, så är nog inte fallet. Det ar nog bara att konstatera detta ar en enormt färg sprakande zebra hona. Grattis!
    Tackar!

Å hon som skulle bli fiskmat, nu är det min klart snyggaste fisk...

Lämna en kommentar:

• Norrland
    svarade
    "...hoppat över en generation i färgen..."[/QUOTE]

Nej, så är nog inte fallet. Det ar nog bara att konstatera detta ar en enormt färg sprakande zebra hona. Grattis!

Lämna en kommentar:

• Knocko
    svarade
    Ursprungligen postat av Norrland
    Kollat in lite med denna fisk. En del sager att ifall dom blir valdigt fargsprakande kan det vara en mix med "honduran red point."

Zebra hona med "spekulationer" av inblandad Amatitlania sp. "Honduran Red Point"
    http://www.youtube.com/watch?v=e47OB...eature=related
    Jo den var ganska lik den jag har men knepigt eftersom jag har föräldrarna till fisken här hemma och dom ser inte alls ut så...

Ska vara att min hona är en mix och har hoppat över en generation i färgen då men det låter ju långsökt...

Lämna en kommentar:

• Ola Svensson
    svarade
    Ursprungligen postat av Norrland
    Kollat in lite med denna fisk. En del sager att ifall dom blir valdigt fargsprakande kan det vara en mix med "honduran red point."

Zebra hona med "spekulationer" av inblandad Amatitlania sp. "Honduran Red Point"
    http://www.youtube.com/watch?v=e47OB...eature=related
    Du kan lägga in youtubefilmer i forumet genom att skriva in det som står efter "=" (i din länk e47OBC2UGvw&feature=related) mellan youtubekommandon: [y0utube]e47OBC2UGvw&feature=related
    [/y0utube] (jag har bytt ut o mot 0 annars visas bilden som nedan)

Lämna en kommentar:

• Lundensis
    svarade
    Skitsnygg zebrahona Knocko! Föd fram yngel från henne.

Lämna en kommentar:

• Norrland
    svarade

Lämna en kommentar:

• Norrland
    svarade
    Wow. Min favve CA. Har blickat många vackra Zebra honor men denna tar priset. Kanon!

Hos mig ar dom valdigt blåa i fargen och honorna har mycket farg i fenor och buk men inte sa dar eld sprakande. Bara att urvals olda pa den och se ifall dom tar efter.

Lämna en kommentar:

• Knocko
    svarade
    Ursprungligen postat av bossep
    Jag skulle nog braka på med stabben eller en bror.
    Hehe

Ska flytta över dom i ett eget akvarium till helgen å se om det blir kärlek, det brukar ju inte vara speciellt svårt med zebras...

Lämna en kommentar:

• bossep
    svarade
    Ursprungligen postat av Knocko
    Jag har föräldrarna här hemma, honan är väldigt fin men bleknar dock en aning när man jämför dom..

Kan jag inavla på hannen eller måste jag skaffa mig en ny?
    Jag skulle nog braka på med stabben eller en bror.

Lämna en kommentar:

• Knocko
    svarade
    Jag har föräldrarna här hemma, honan är väldigt fin men bleknar dock en aning när man jämför dom..

Kan jag inavla på hannen eller måste jag skaffa mig en ny?

Lämna en kommentar:

• bossep
    svarade
    Haha!
    Har nog tänkt tanken ska du veta...
    Det kanske är best om det stannar vid en tanke…
    Kommer du ihåg hur föräldrarna såg ut och eventuellt varifrån de kom?
    Jag skall baske mig dra upp några ur Amatitlan sjön. Där är det skitigare och troligtvis mörkare en bakom din bakgrund. Om du kan få fram avkomma med samma färger kan man nog säga att det våras för zebracikliden!

Lämna en kommentar:

• Knocko
    svarade
    Annars kanske du kan släppa in ett gäng bakom bakgrunden...bara en tanke!
    Haha!

Har nog tänkt tanken ska du veta...
    Senast redigerad av Knocko; 04 November 2010, 00:09.

Lämna en kommentar:

• bossep
    svarade
    Jag gav bort några yngel till syrrans grabb när han skulle starta upp ett akvarium och dom har gått där med hans malawis nu i två år snart och det funkar alldeles utmärkt. Jag matar henne med räkmix och flingor med mycket astaxantin nu och jag tycker att hon blir bara mer och mer färggrann för varje dag.

Jag ska dra upp en kull med den här honan och se om ynglen blir lika fina.
    Annars kanske du kan släppa in ett gäng bakom bakgrunden...bara en tanke!

Lämna en kommentar:

• Knocko
    svarade
    Det är inte bara den snyggaste sebran jag sätt utan en av de snyggaste fiskarna jag sett!
    Nu är jag kanske part i målet eftersom jag är zebra freak.
    Vi får hoppas att hon behåller sina färger och att du kan dra upp lika fina yngel!
    Som du troligtvis redan vet så lever zebrorna normalt i vatten mycket likt Malawi och visa i rent Tanganyika vatten. Kanske vore nått at prova, Zebra tillsammans med Malawi eller Tanganyika?
    Jag gav bort några yngel till syrrans grabb när han skulle starta upp ett akvarium och dom har gått där med hans malawis nu i två år snart och det funkar alldeles utmärkt. Jag matar henne med räkmix och flingor med mycket astaxantin nu och jag tycker att hon blir bara mer och mer färggrann för varje dag.

Jag ska dra upp en kull med den här honan och se om ynglen blir lika fina.

Lämna en kommentar:

• bossep
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm

Elfenben ihop med golden!
    Bara bidde så!
    Trodde nog någon hade provat!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...