CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Banderad
    svarade
    ...och fina fiskar förresten.

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av DRE
    Tackar.. Jag har ett 720 kar med en massa junk (rötter+stenar från trädgården) i så att lite små "revir" är skapade. Just nu har jag ett zebrapar, ett synspila par och jag hade tänkt 2 par till varav en salvini. Zebrorna får möjligen lämna glaslådan och tas över av någon som vill ha dem, om det blir problem med utrymme.

Som sista art skulle jag kunna tänka mig istlanum, citrinellus, carpintis, bartoni eller minckleyi. Eller något annat Gärna något udda om jag hittar något intressant.

Detta blir mitt första CA kar så jag räknar med en del misstag...
    Välkommen in i CA-träsket på allvar då Dre...

/Jocke

Lämna en kommentar:

• ciklidkrille
    svarade
    [QUOTE=DRE;817415](rötter+stenar från trädgården)

Kan man ta pinnar och grenar från trädgården och ha i akvarium?

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Det finns 2 st A. robertsoni på A-lagret, köp dem

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Tackar.. Jag har ett 720 kar med en massa junk (rötter+stenar från trädgården) i så att lite små "revir" är skapade. Just nu har jag ett zebrapar, ett synspila par och jag hade tänkt 2 par till varav en salvini. Zebrorna får möjligen lämna glaslådan och tas över av någon som vill ha dem, om det blir problem med utrymme.

Som sista art skulle jag kunna tänka mig istlanum, citrinellus, carpintis, bartoni eller minckleyi. Eller något annat Gärna något udda om jag hittar något intressant.

Detta blir mitt första CA kar så jag räknar med en del misstag...
    Senast redigerad av RobinH; 06 October 2010, 00:12.

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Ser väldigt fina ut trots dom är i en påse.

Lämna en kommentar:

• ciklidkrille
    svarade
    Mycket fina bilder allihopa!! fortsätt så!

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Fina firrar DRE hur ser din fisk plan ut nu? Hur blev det+ vart de ett 720kar du har till dom?

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Det känns helt rätt. Nästa firre som åker i blir Salvini.

Sedan är jag sugen på ett par till men där är det mer öppet. Känns spontant som lite väl trångt dessutom.

Lämna en kommentar:

• salmberg
    svarade
    Fin fint.. Du kommer inte att ångra detta köp Dre.

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av DRE
    Mina 2 (på akvarielagret) nyinköpta Vieja Synspila spotted chiapas

Tror de flesta bilder som var nåt att ha blev på den ena. Jag hoppas att det är en hona och en hane. De är från samma kull och jag tog den största och den minsta för att öka sannolikheten till ett par.
    En bild i påsen.
    Lycka till med dom, dom är ruggigt snygga

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Vieja synspila spotted chiapas

Mina 2 (på akvarielagret) nyinköpta Vieja Synspila spotted chiapas

Tror de flesta bilder som var nåt att ha blev på den ena. Jag hoppas att det är en hona och en hane. De är från samma kull och jag tog den största och den minsta för att öka sannolikheten till ett par.
    En bild i påsen.

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Fina bilder allihopa, mera!!!

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    [QUOTE=jinnarparen;817360]
    Ursprungligen postat av Cronan
    Några bilder från min sida hade tänkt fota mina nykomlingar men dom var inte så intreserade av det. Var iaf köpte ett par A.Citrinellum tänkte dom skulle gå med V.bifasciata. Hoppas dock dom blir tuffare blir överkörda som lägget är nu . Köpte även ett litet par av som kan vara en av dom tuffaste CA-ciklider trots sin storlek A.nigrofasciatus (sebraciklid). Går nu med cubacikliderna i ett 310l funkar över förväntan än så länge iaf. Här kommer bilder med skiftande kvalite några av dom fiskar jag har hemma nu.
    QUOTE]

Ser att mitt gamla citrinellumpar har fått ny adress.
    När de gick hos mig så fick bifascaiatorna, och alla andra fiskar, flytta på sig när citrinellumen hade fått fram sina yngel.
    Får de bara en liten hörna där de kan få vara ifred så kommer de att kunna ta för sig senare.

Det är väl dags att du bjuder hem oss andra skåningar för en liten inspektion av vad du har
    Låter bra har börjat ta för sig lite mer redan. Bet V.fenestrata hanen så han backade det har bara en fisk lyckats med tidigare. Inbjudan kommer så fort mitt rum är klart och alla fiskar är i sina rätta kar. Fick bla stoppa V.fenestrata honan i SA-karet då hanen var väldigt tuff mot henne.

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    [QUOTE=Cronan;817193]Några bilder från min sida hade tänkt fota mina nykomlingar men dom var inte så intreserade av det. Var iaf köpte ett par A.Citrinellum tänkte dom skulle gå med V.bifasciata. Hoppas dock dom blir tuffare blir överkörda som lägget är nu . Köpte även ett litet par av som kan vara en av dom tuffaste CA-ciklider trots sin storlek A.nigrofasciatus (sebraciklid). Går nu med cubacikliderna i ett 310l funkar över förväntan än så länge iaf. Här kommer bilder med skiftande kvalite några av dom fiskar jag har hemma nu.
    QUOTE]

Ser att mitt gamla citrinellumpar har fått ny adress.
    När de gick hos mig så fick bifascaiatorna, och alla andra fiskar, flytta på sig när citrinellumen hade fått fram sina yngel.
    Får de bara en liten hörna där de kan få vara ifred så kommer de att kunna ta för sig senare.

Det är väl dags att du bjuder hem oss andra skåningar för en liten inspektion av vad du har

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...