Inredningstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mats_jn
    Användare
    • september 2003
    • 142

    En säck kostar 49,90 kr (25 kg).

    Kommentar

    • Tingeling
      Användare
      • juli 2006
      • 176

      Det va inte meningen att det skulle bli så vitt men jag skulle från början ha vita håltenar och en vitare sand men sanden blev aldeles för vit och finkornig och det blev inte snyggt med hålstenar då det såg för konstgjort ut.

      Nä nu ska jag köra näst intill biotopriktigt som det går. Är man två om inredning så slutar det i kaos men nu när man har petat bort vissa ideer så vet man vad man vill ha.

      Karet ser just nu ut som i alperna lr nåt snöigt landskap.

      Hemskt.. Jag håller med.
      Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
      Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
      Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

      Kommentar

      • Prayerman
        Användare
        • juni 2004
        • 1314

        Det där karet såg rätt coolt ut som det var. Inte precis som jag skulle inrett det, men hade det funnits sjöar och ciklider på mars så kanske det sett ut så där. Häftig bild.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          Tingeling...

          Blästersanden skulle nog fungera bättre än den där snövita sanden om man ser till stenarna du har i karet...men om du ska gå ännu närmare den färgen så föreslår jag att du tar dig en titt på Rådasand...eller ibland kallad "fågelsand" i zoobutikerna. Den sanden finns i olika storlekar och jag har haft både 0,8-1,2mm samt den mindre 0,33mm. Den senare var snyggast men den första skulle passa ditt kar bättre om du fortfarande har tänkt att ha de mörka stenarna.

          Blästersanden kan ibland ha en beigerosa ton medans Rådasanden har en mer rödbrun ton (0,8-1,2mm).

          Kommentar

          • Tingeling
            Användare
            • juli 2006
            • 176

            Vet nu fortfarande inte hur jag ska göra. Kanske ska skopa ur lite vit sand och hälla i lite sandlådesand som finns utanför. Blanda lite och vipps, skiit snyggt. Nä jag vet inte man jag måste göra något för min gigga valisneria kommer snart och vill då få ordning på allt. även sätta lite spottar i rampen som jag tänkt länge på men aldrig blivit av. Man tänker mycket men man gör inga tankar verklighet. Så funkar jag. Massor med ideer om allt ,men sen då?

            Äh, kanske får anlita nån som är min personliga slav.
            Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
            Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
            Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

            Kommentar

            • Ted
              Användare
              • november 2003
              • 157

              tycker personligen att blästersanden är för röd men om man blandar den 50/50 med vit sand blir det riktigt snyggt och ljust, men inte för ljust.
              /Ted
              750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8

              Kommentar

              • malplacerad
                Användare
                • maj 2005
                • 877

                Ursprungligen postat av Ted
                tycker personligen att blästersanden är för röd men om man blandar den 50/50 med vit sand blir det riktigt snyggt och ljust, men inte för ljust.
                Tror också det beror lite på vad man har för rör i burken, jag har 1 powerglo och 1 aquaglo och sanden ser aningen ljusröd ut. Stänger jag av aquaglo som drar åt det röd-oranga hållet så blir sanden mer gråbrun.
                ||||

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  Ursprungligen postat av malplacerad
                  Tror också det beror lite på vad man har för rör i burken, jag har 1 powerglo och 1 aquaglo och sanden ser aningen ljusröd ut. Stänger jag av aquaglo som drar åt det röd-oranga hållet så blir sanden mer gråbrun.
                  Jepp...håller med. Jag använder Power Glo och Aquarelle i min 375:a med blästersand..och där blir färgen svagt beige-vit-brun...eller rättare sagt lite ljusare brun färg än vanlig sandlådefärg.

                  I de mindre karen har jag faktiskt Aqua Glo rör och dör drar sandens ton åt det rosa...med en beigebrun blandning. Med Power Glo och Aquarelle blir sanden mycket fin och känns naturlig.

                  Kommentar

                  • Ted
                    Användare
                    • november 2003
                    • 157

                    Väcker tråden till liv igen genom att posta två bilder på mitt nya 154l tanganyika.
                    Invånare är 4 st Vf L.ocellatus samt ett gäng C.leptosoma yngel..
                    Ocellatusarna slogs lite i början men det gick bra för alla honor då jag testade att låta dem ha upponervända yngelburar på botten över sitt lilla revir, så hanen inte kom åt dem. Nu är de hur harmoniska som helst.
                    /Ted
                    750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8

                    Kommentar

                    • Ted
                      Användare
                      • november 2003
                      • 157

                      ...
                      /Ted
                      750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8

                      Kommentar

                      • Prayerman
                        Användare
                        • juni 2004
                        • 1314

                        Tycker det ser riktigt nice ut, lite min stil när det gäller den typ av kar. Det enda du kan jobba på, (vilket inte är så lätt) är att försöka dölja filtret så gott det går. Ett sådant fett filter är dock inte så lätt att dölja!

                        Detta är väl det enda tillfället jag lyckats dölja ett riktigt stort filter av samma typ.
                        Tomas Wallengren
                        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • oktober 2005
                          • 1919

                          Underwater documentary of Venezuelan rivers by expert videographer Ivan MikoljiDo you wish to learn more about freshwater fish and their natural habitats? Vi...

                          filmsnutt...sydamerikansk biotop

                          Kommentar

                          • malplacerad
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 877

                            Ted:
                            Snyggt inrett, karet ger intryck av att vara större än 154 liter.
                            Vad är det för mått på karet?
                            ||||

                            Kommentar

                            • Ted
                              Användare
                              • november 2003
                              • 157

                              Ursprungligen postat av malplacerad
                              Ted:
                              Snyggt inrett, karet ger intryck av att vara större än 154 liter.
                              Vad är det för mått på karet?

                              Tackar

                              Det är ett Dala kar.. 95x40x40 ser lite större ut än vad det egentligen är ,tror det beror på att vallisnerian är planterad långt bak och att det endast är mindre stenar på botten vilket ger lite mer simmutrymme och rymd..
                              Senast redigerad av Ted; 15 september 2006, 22:51.
                              /Ted
                              750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8

                              Kommentar

                              • Ted
                                Användare
                                • november 2003
                                • 157

                                Ursprungligen postat av Prayerman
                                Tycker det ser riktigt nice ut, lite min stil när det gäller den typ av kar. Det enda du kan jobba på, (vilket inte är så lätt) är att försöka dölja filtret så gott det går. Ett sådant fett filter är dock inte så lätt att dölja!

                                Detta är väl det enda tillfället jag lyckats dölja ett riktigt stort filter av samma typ.
                                Tackar

                                Att filtret syns tänkte jag åtgärda när vallisnerian växt och gett lite skott får plantera framför filtret då. vill inte lägga i större stenar än vad som finns idag, även om den lösningen är bra. Kör så i mitt 350 l.
                                /Ted
                                750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8

                                Kommentar

                                Arbetssätt...