Inredningstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • choffe
    Användare
    • november 2005
    • 841

    RIKTIGT snyggt ted!! du har verkligen fått karet att se större ut än vad det egentligen är! men vad är det för vallisneria du har? den ser så långsmal ut (vilket bidrar till att karet det ser större ut = snyggt). vallisnerian som jag har är mycket kraftigare och bredare, men du verkar fått tag på nån mer långsmal/"slank" variant. och det gör ju också att det blir en mkt finare effekt när det är "strömt"...skitsnyggt!

    ps. säg bara inte att det är en "vanlig" vallisneria variant

    mvh christoffer
    Senast redigerad av choffe; 16 september 2006, 12:01.
    Christoffer Lundholm

    Kommentar

    • choffe
      Användare
      • november 2005
      • 841

      såhär har jag försökt att dölja min elektronik någolunda. men det syns ju minst lika bra nu som innan:/ hehe
      Christoffer Lundholm

      Kommentar

      • choffe
        Användare
        • november 2005
        • 841

        och så här tråkig är min vallisneria, inget liv i den...
        Christoffer Lundholm

        Kommentar

        • tege
          Användare
          • februari 2005
          • 2753

          Ursprungligen postat av choffe
          och så här tråkig är min vallisneria, inget liv i den...
          Prova med mer ljus, har hört att det ska va bra för växter.

          Men varför krångla med växter när det ser snyggt ut ändå.
          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

          Kommentar

          • malplacerad
            Användare
            • maj 2005
            • 877

            Det billigaste sättet att dölja tekniken på uppladdade bilder är att beskära rätt
            ||||

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              Användare
              • maj 2005
              • 4642

              Ursprungligen postat av choffe
              och så här tråkig är min vallisneria, inget liv i den...
              Det är inte så konstigt om de inte trivs - du planterar ju om dem hela tiden. Låt dem vara ett halvår och du skall skåda något annat...

              Hilsen,

              P
              Ingen fisk har läst böckerna.

              Kommentar

              • fs7210
                Användare
                • juni 2004
                • 183

                Ursprungligen postat av choffe
                och så här tråkig är min vallisneria, inget liv i den...
                så här ser min ut...
                Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • september 2002
                  • 5394

                  Den som ändå hade vallisneria... nä växter kommer det inte bli men nu tänkte jag faktitskt sätta fart och inreda burken... funderar helt enkelt bara på att skaffa lika mycket sten som redan finns i och bygga 2 stora berg så att säga, dom flesta stenarna är i 10kilos klassen så det inte blir så plåttrigt. Jag har äntligen hittat ljuskombon som jag vill köra, det blev 2st T5 rör blandat med 2 halogenspottar på 50W så nu e iaf den biten avklarad efter 6månader.

                  Tips motages då inredning är mitt absolut sämsta område, efter växter dvs =)
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • m[A]use^
                    Användare
                    • december 2005
                    • 909

                    Ser ljuvligt snyggt ut deelay!

                    Du får lätt hjälpa mig med ljussättning av mitt nya kar sen... I framtiden hehe...

                    Kan tänkta mig att det blir riktigt bra med lite mera sten i! Du har bra grund å bygga på!

                    Får höras snart! Har haft det jobbigt å stressigt med jobbet å kommer va så hela hösten!

                    Hörs så snart som möjligt ha det deelay!
                    Min zoon
                    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                    http://www.malawifreaks.se/forum

                    Kommentar

                    • Prayerman
                      Användare
                      • juni 2004
                      • 1314

                      Blir intressant att se slutresultatet. Berätta gärna hur du tänkt. Hur djupt är karet?
                      Tomas Wallengren
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                      Kommentar

                      • deelay
                        Användare
                        • september 2002
                        • 5394

                        Ursprungligen postat av Prayerman
                        Blir intressant att se slutresultatet. Berätta gärna hur du tänkt. Hur djupt är karet?
                        Enda tanken jag haft med burken är att jag vill inte att det ska se ut som en grund vik utan ist vill jag ha lite djupare känsla. Burken är 80cm djup.
                        http://www.aquariumstockholm.se/

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • september 2002
                          • 5394

                          Hittade lite nya stenar, jag tänkte först byta ut dom gammla och bara köra dom nya men så slängde jag bara i 3st för att se hur dom ser ut i vatten och då tyckte jag faktiskt att det skulle vara grymt snyggt att blanda dessa... dom nya ser lite grå/lila ut medans dom gammla har en beläggning på sig vilket bryter av på ett ballt sett, blir lite rev känsla tyckte jag, bifogar en liten rulle. Tyvärr ser det knackigt ut och ljuset ser helt skumt ut på filmen efter att youtube har prosseserat den på nått sätt men man ser kanske lite av det jag menar iaf... frågan e nu om det kan bli så som man hoppas genom att bygga ett berg med denna blandning av sten?=)
                          nån som kanske provat detta innan och vet att det inte kommer att se bra ut?

                          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                          Lyckades ta en bild me mobilen där man ser bättre.
                          Senast redigerad av deelay; 15 oktober 2006, 18:16.
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • Tulle89
                            Användare
                            • augusti 2006
                            • 239

                            Jaevlit snygga kar deelay!

                            Alltså jag har en fråga när det gäller möblerandet i ciklid (främst malawi)kar. När man sätter stenarna, ska de bli grottor med bara en ingång så bara en fisk ska komma in där eller är det typ passager fiskarna vill ha?

                            Testade först med ett avsågat plaströr med 100mm i diameter som jag luta ner i sanden så fisken bara kom in från ett håll. Han (rödzebrahannen) la sig där i och man såg aldrig han. Så jag tog väck den och då fick han såklart börja gräva nytt där han också stod nästan hela tiden.

                            Båda gångerna har han bara stått eller grävt vid sitt ställe och så fort någon hona närmat sig har han bara jagat bort dem därifrån. Så nu har jag ändrat om igen och lagt mer stenar i så fiskarna lättare ska kunna gömma sig om de är stressade.

                            Ja hoppas någon vet hur den "perfekta" malawigrottan ska se ut så man får fiskarna att trivas.

                            //MVH Tulle
                            Med Vänliga Hälsningar Tulle

                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

                            Kommentar

                            • Prayerman
                              Användare
                              • juni 2004
                              • 1314

                              Ursprungligen postat av Tulle89
                              Ja hoppas någon vet hur den "perfekta" malawigrottan ska se ut så man får fiskarna att trivas.

                              //MVH Tulle
                              Den perfekta grottan, vet inte om jag kan svara på det, men detta kanske kan hjälpa dig.

                              Om du har Mbuna så verkar de föredra ganska trånga grottor, Det kan gärna vara mer än en ingång, men det skall inte vara typ triumfbågar. Öppningarna kan också vara små. Sen är klart att de tar vad de får och de har även en förmåga att själva fixa till det så de blir nöjda.

                              De arter av aulonocara som gillar grottor vill däremot ha lite rymliga grottor (de är ju större). Jag har haft flera stycken som gillat en blandning mellan tunnel och triumfbåge. Det verkar som de gillade att komma in i mörker och gömma sig lite.

                              Bygg lite olika grottor så får du ser var de tar sitt revir.
                              Tomas Wallengren
                              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                              Kommentar

                              • Tulle89
                                Användare
                                • augusti 2006
                                • 239

                                Tackar för det bra svaret Prayer!

                                Jo har mbuna och de verkar vilja komma in i alla möjliga små trängselhål där är. Har byggt upp ganska ordentligt men lavasten nu tycker jag, komme varjefall få ett rent h*lvete om jag ska försöka fiska upp någon tuggande hona (om där blir några ). Har byggt ypp men några grottor och några triumfbågar som de kan simma under. Har blivit som en liten labyrint nu typ och jag hoppas de kommer trivas däri.

                                Ska föröka knäppa lite bilder när jag kommer hem så ni får se hur jag byggt upp det.

                                Ska förrästen hämta min multisar idag osså , så ett par bilder på dem kommer nog osså komma

                                //MVH Tulle
                                Med Vänliga Hälsningar Tulle

                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

                                Kommentar

                                Arbetssätt...