Inredningstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palleh
    Användare
    • december 2006
    • 704

    Ursprungligen postat av tomas123
    skulle vilja ha mer tips om inredning med sten till btn......skickar en liten bild hur det ser ut nu.... tacksam för tips ......mvh Tomas
    Det är en upp och ner vänd BTN rocky bakgrund va?
    snyggt iaf
    http://picasaweb.google.com/palleph

    Nya bilder laddas upp hela tiden


    Mvh Patrik

    Kampfisk!

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      Flytta focus till den svarta stenen till höger genom att sätta lökarna tätt tillsammans bakom den svarta stenen. Möjligen flytta högra stenen en decimeter till vänster. Stenpartiet i mitt känns för litet och borde även den flyttas ett litet stycke till höger.
      Men det är ett fint kar så ta inte detta för negativt
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • tomas123
        Användare
        • oktober 2003
        • 67

        Ursprungligen postat av LN
        Flytta focus till den svarta stenen till höger genom att sätta lökarna tätt tillsammans bakom den svarta stenen. Stenpartiet i mitt känns för litet och borde även den flyttas ett litet stycke till höger.
        Men det är ett fint kar så ta inte detta för negativt
        hej... är tacksam för alla ideer o tips.....skulle nog vilja ha i mer sten.

        Kommentar

        • Pechvogel

          Tomas - Jag gillar den cleana looken Snyggt med ljus sand som kontrast mot mörka stenar så man ser konturerna på dem.


          Lägger upp en ny länk till vårt nya SA då den förra tydligen inte fungerade.

          Kreativ kritik mottages tacksamt!

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            Vad är det för Troffar?

            Kommentar

            • Falköping Andreas
              Användare
              • februari 2006
              • 1214

              Ursprungligen postat av johho
              Vad är det för Troffar?
              Jag gissar på kambwimba. !?
              http://www.skovdeaf.se/

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                Ursprungligen postat av tomas123
                skulle vilja ha mer tips om inredning med sten till btn......skickar en liten bild hur det ser ut nu.... tacksam för tips ......mvh Tomas

                Skitsnyggt, det enda som stör mig lite att det är lite för prydligt med stenhögen i mitten så stöka till den lite och lägg i lite fler i olika storlekar så blir det ett perfect röse för yngel, kanske lite stökigare till vänster oxå...
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • mediabrus
                  Användare
                  • januari 2006
                  • 143

                  Usch, nu har jag spenderat kvällen med att gå igenom sida för sida i denna tråd. I början läste jag allt men till slut tittade jag väl mest på bilderna. Jag gillade en hel del inredningar och andra gillade jag inte.

                  Jag håller på att planera inredningen i mitt kommande 1020-kar (200x85x60)som kommer bli svagt bräckvatten med Paratilapia polleni och Datnoides microlepis som "huvudfisk" (var från början tänkt som rovmalawi men efter mycket tjat gav sambon med sig och jag får köra precis det jag vill). Inredningen kommer att bestå av ett par stora mangroverötter som ska hänga ner från ytan från vänster, blästersand blandat med sjösten i olika storlek, från några millimeter till några decimeter samt växter.

                  Jag fick chansen att köpa en Aquarium Münster-bakgrund billigt och kommer att försöka matcha stenen med denna. Från början tänkte vi köra med målad bakruta. Valet av växter blir svårt då det krävs att de tål en aning salt i vattnet. Jag har kommit fram till att jag ska köra Cryptocoryne wendtii 'Mi Oya' som huvudplanta och låta den breda ut sig mellan sten och rötter samt några Nymphea stellata och Bacopa monnieri som sticker upp och bryter av här och där.

                  Så fort jag får bakgrunden ska jag ut och plocka sten. Jag har spanat in några ställen där jag an tänka mig hitta lämpliga stenar. Tanken med inredningen är att skapa en så naturlig "billabong"-biotop som möjligt, det vill säga ett stillastående vatten i en större flod nära havet.
                  http://www.umea.akvarieforening.se

                  Kommentar

                  • tomas123
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 67

                    Ursprungligen postat av johho
                    Vad är det för Troffar?
                    Hej...som nån gissade så är det ett gäng "red rainbow" kambwimba.tack för alla synpunkter oxå....ska försöka fixa lite mer sten....mvh Tomas

                    Kommentar

                    • Prayerman
                      Användare
                      • juni 2004
                      • 1314

                      Kul att min gamla tråd fick liv igen, kanske dags att damma av kameran eftersom det hänt en del i mina kar sen sist. Har typ flyttat och bor i en annan stad till och med.

                      Angående bilden med troffarna så tycker jag du skall sätta lökarna tillsammans i vilket fall, gärna kring en sten. Kanske ha ett beväxt parti lite till höger om mitten, eller vänster. Viktigt tycker jag iallafall att se till att bladen får sträcka ut ordentligt.
                      Någon tipsade om lite mer småsten, tycker också det vore bra.
                      Tomas Wallengren
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                      Kommentar

                      • tomas123
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 67

                        Ursprungligen postat av Prayerman
                        Kul att min gamla tråd fick liv igen, kanske dags att damma av kameran eftersom det hänt en del i mina kar sen sist. Har typ flyttat och bor i en annan stad till och med.

                        Angående bilden med troffarna så tycker jag du skall sätta lökarna tillsammans i vilket fall, gärna kring en sten. Kanske ha ett beväxt parti lite till höger om mitten, eller vänster. Viktigt tycker jag iallafall att se till att bladen får sträcka ut ordentligt.
                        Någon tipsade om lite mer småsten, tycker också det vore bra.
                        Hej...har ju bara 2st lökar just nu och satte dom lite isär för att dölja mina "raster" i bakgrunden, kanske kan det passa bättre med typ lite mer vassa stenar som i bakgrunden?? jag får testa lite mer o se....tack så länge för tipsen..mvh Tomas

                        Kommentar

                        • Prayerman
                          Användare
                          • juni 2004
                          • 1314

                          Ditt kar är väldigt nice redan nu! Du borde absolut leta upp mer sten som liknar bakgrunden, då kan det bli riktigt spännande.

                          Tog själv lite foton men sitter men måste förminska dem och kan inte göra det med programmet jag har. Får ordna något annat.
                          Tomas Wallengren
                          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                          Kommentar

                          • Prayerman
                            Användare
                            • juni 2004
                            • 1314

                            Hm, det funkar visst. Här är mitt lilla kar på 125*55*50. Firrar från sydamerika och växter, ja från lite varstans tyvärr.
                            Tomas Wallengren
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                            Kommentar

                            • Prayerman
                              Användare
                              • juni 2004
                              • 1314

                              Från andra hållet...eh.
                              Tomas Wallengren
                              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                              Kommentar

                              • tomas123
                                Användare
                                • oktober 2003
                                • 67

                                Snygga bilder på dina kar.....ser bra ut. ska själv försöka fixa mer bilder.....behöver man inte förminska dom själv??? mvh Tomas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...