Inredningstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Hej Deelay!

    Hej!
    Deelay synd att jag inte har kvar min jättewallisneria hade blad som var 3 m långa min walli sneria vägde några kilo så mycket hade jag sålde det sen till ett bra pris hade jag haft kvar det så hade du fått köpa till ett kompispris,nåväl i vilket fall son helst är det vackert med växter Mvh Ann-Mari

    Kommentar

    • Matz Karlsén
      Användare
      • februari 2004
      • 1127

      Skickar en liten bild från mitt 720-liters Sydamerika. Fiskarna på bilden är Choklladciklid, Tuppkamciklid, Satanoperca sp "Redlips"
      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        Mitt 375 med Cyprichromis sp. jumbo "Yellow head-Mpimbwe" och O. ventralis "sumbu (som desutom lekte idag) måste limmas om sedan siliconet börjat lösas upp i vattnet.

        Mvh/ BB

        Kommentar

        • Matz Karlsén
          Användare
          • februari 2004
          • 1127

          Ursprungligen postat av Bright_Blue
          Mitt 375 med Cyprichromis sp. jumbo "Yellow head-Mpimbwe" och O. ventralis "sumbu (som desutom lekte idag) måste limmas om sedan siliconet börjat lösas upp i vattnet.

          Mvh/ BB
          Snyggt kar Bright Blue! Synd att det har börjat läcka.
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

          Kommentar

          • Bright_Blue
            NCS Medlem
            • juni 2004
            • 1582

            Tack Mats, det läcker inte nu men det börjar väl snart tyvärr, precis när jag fått igång det ordentligt. Det blir att limma om och leta upp ett nytt silicon, skam den som ger sig.

            Mvh/ BB

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • september 2002
              • 5394

              Ursprungligen postat av Bright_Blue
              Mitt 375 med Cyprichromis sp. jumbo "Yellow head-Mpimbwe" och O. ventralis "sumbu (som desutom lekte idag) måste limmas om sedan siliconet börjat lösas upp i vattnet.

              Mvh/ BB
              Ser ut som en tropisk vik från filmen "Blå lagunen"
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • Prayerman
                Användare
                • juni 2004
                • 1314

                DAGS ATT VÄCKA DENNA MEGA TRÅD IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                Ni som skrev om olika projekt och tankar, hur har det gått? Skall snart posta lite bilder här på min nya inredning i malawikaret, den som var med i ciklidbladet för något nummer sedan är borta. Nya blev riktigt bra tycker jag.

                Jag står nu också inför att starta ett kar med dvärgciklider från sydamerika, skall bli ljuvligt att inreda det. Har ni några sköna tips?
                Tomas Wallengren
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                Kommentar

                • Malawi Micke
                  Användare
                  • oktober 2006
                  • 167

                  Känns lite som om att tråden har somnat nu.. Väck liv i den igen fler sköna bilder på snygga kar..
                  malawi 4 life

                  Kommentar

                  • PatrikMalmo
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 4642

                    Idéerna finns kvar, men tiden har försvunnit. Både trist och kul - har fått en del beställningar på hantverk som måste fram. Akvaristiken blir därmed lidande... men en vacker dag så!!

                    Hilsen,

                    P
                    Ingen fisk har läst böckerna.

                    Kommentar

                    • diskus
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 276

                      för att hålla liv i tråden.....

                      ...och absolut inte för jag är en mästerfotograf.

                      Del av min diskusburk 160x70x70 med lite Stendker diskus som tris runt akvariets enda rot!
                      Lite diskus, mal & malawi bilder
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272123

                      Kommentar

                      • johho
                        Användare
                        • mars 2007
                        • 1825

                        Denna tråden är ju grym, är precis sånna här bilder jag gillar.

                        Kommentar

                        • dinajel
                          Användare
                          • november 2004
                          • 569

                          Jag misstänker att den här tråden kan ta ordentlig fart i höst när akvarieintresset blommar upp igen hos de flesta.

                          För tillfället har jag bara 375:an igång, men till hösten går flytten till en stor trea istället för en liten tvåa. "Lilla" sovrummet (13 kvm) kommer bli ett akvariemysbibliotekrum med tre mellanstora burkar (240 + 375 + 540 liter) utmed två väggar (och dom andra väggarna täckta med bokhyllor, plus ett par sköna fåtöljer i mitten av rummet för avnjutande av akvarierna och böcker).

                          Vardagsrummets ena kortända är 210 cm (och därefter dörr) och bara skriker akvarium. Där kommer det förhoppningsvis bli ett 980-liters (200x70x70) så snart det bara går.

                          Så med fyra hyfsat stora burkar på gång så kan det bli en hel del inredande, och lite foton i denna tråd så småningom.
                          Daniel Andréasson

                          Kommentar

                          • Pechvogel



                            Här är nya SA Juwel rio 400. Inrett med en "barkstock" för terrariebruk och rötter och grenar från skogen samt sten från havet. Tanken är att barkstocken och rötterna tillsammans ska ge känslan av ett kullfallet träd (litet men ändå ). Är även tänkt att ha någon mer grövre "stock" till vänster som står mer upprätt.

                            Till höger är det en röd lotus som tyvärr inte syns på bilden och en röd/grön svärdsplanta. På höger sida växer javaormbunke och crinumlökar. Även tänkt fästa javamossa på stocken som får växa sig lite ner mot bottnen.

                            Invånarna är jordätare och scalare, L-malar och corys samt colombiatetror som vägrar stimma och därmed riskerar att bytas ut

                            Tar gärna emot kreativ kritik av alla duktiga inredare här på forumet!
                            Just läst genom denna massiva tråd och den är minst sagt inspirerande och rolig.

                            Kommentar

                            • Pechvogel

                              Tillägg till ovansrående:
                              Ska nog även testa att sätta javamossa på en del av bakgrunden (dölja skarven) samt byta lysrör då detta ljus inte alls faller familjen i smaken hehe

                              Kommentar

                              • tomas123
                                Användare
                                • oktober 2003
                                • 67

                                skulle vilja ha mer tips om inredning med sten till btn......skickar en liten bild hur det ser ut nu.... tacksam för tips ......mvh Tomas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...