Cichlasoma festae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    akvarie.vatt.net håller på med ett ISP-byte som drar ut på tiden. men men, beggars cant be choosers som det heter så det är bara att vänta å så vad som händer.
    fish r friend

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • augusti 2002
      • 3743

      Annars så kan man använda denna sida om man bara vill posta enskilda bilder.
      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


      Helt gratis, bara att bläddra fram bilden i mapparna på hårddisken och klicka "host it", kopiera sedan den första länk-raden som listas och ta bort IMG-taggarna.

      Ett exempel:
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • Hoffa
        Användare
        • november 2002
        • 406

        Så här då eller

        Jimmy

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          precis så, grymm bild.

          Kommentar

          • Hoffa
            Användare
            • november 2002
            • 406

            Några bilder till



            Jimmy

            Kommentar

            • FI
              Användare
              • augusti 2002
              • 3743

              Men så galet vad vacker hanen är! Nu är det spikat. Jag ska ha en hona till min lilla hane. Så är det bara. Jag kommer tvingas sälja en hel del fisk och flytta en del till det mindre karet men det är smällar man får ta, jag har haft svårt för att välja vilken art jag ska fokusera på men det där var knuffen jag behövde, nu vill jag ha ett lekpar festae.
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

              Kommentar

              • Hoffa
                Användare
                • november 2002
                • 406

                Dom är otroligt vackra
                Jimmy

                Kommentar

                • Hoffa
                  Användare
                  • november 2002
                  • 406

                  Kan i dag meddela er att äggen kläckts men antagligen så har hanen varit sugen på dom och ätit upp dom alla plus att han har nästan dödat honan hon ser ut att ha gått genom ett minfält.
                  Jimmy

                  Kommentar

                  • Motaguensis
                    Användare
                    • juni 2003
                    • 250

                    Hoffa: Gratulerer med at festae paret ditt lekte Dumt at hannen spiste yngelen, og gikk til angrep på hunnen. De første lekene er det vanlig at de spiser eggene eller yngelen. Og ofte klandrer hverandre for at de forsvant, så angrepier de hverandre. Det viktigste er å holde hunnen i god form, sånn at hannen ikke får tatt livet av henne. For de kommer nok til å leke snart igjen Og til slutt, meget pent festae par
                    Preben

                    Kommentar

                    • Hoffa
                      Användare
                      • november 2002
                      • 406

                      Honan står och trycker uppe vid pumpen och ser väldigt sarjad ut,hoppas hon får va i fred,ska nog skaffa avskärmning
                      Jimmy

                      Kommentar

                      • Johan
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 3029

                        ja en sån avskärmare går jag redan nu o klurar på. såg en som hade varit lite smart o gjort ett hål lagom stort för vissa fiskar att kunna simma igenom. så att o de blir jagade kan de drar sig ur.så så kanske man skulle kunna ha fler fiskar samtidigt så att de mindre kan fly om de vill.

                        Kommentar

                        • FI
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 3743

                          Hoffa, har du provat slänga i lite mer rötter och sånt? Eller testat peta ner nån annan ciklid eller stor stimfisk? Jag är ju rookie då det gäller festaen så jag vet inte om det skulle fungera till dem men det fungerade bra då jag hade jaggorna.

                          Här hos mig har det också varit lite bråkigt. Den stora festaen verkar ha fått lite bättre självförtroende sedan han började äta och det blev för mycket för sebraparet, sebrahanen fick en del fula sår på sidorna, inget livshotande kanske men han verkade inte ha nåt att sätta emot med så jag bytte in sebrorna idag. Nu går det istället några staniolbarbar i karet, vi får se om det går bättre.
                          Jag törs i alla fall inte ha festaen helt ensammen då han är nog skygg även då det går andra fiskar i karet, hade han gått själv så hade jag nog aldrig fått se han, han är fortfarande oerhört skeptisk till allt utanför karet av någon anledning.
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

                          Kommentar

                          • Hoffa
                            Användare
                            • november 2002
                            • 406

                            Jag ska nog släppa i nån/några större fiskar hos festae paret
                            Jimmy

                            Kommentar

                            • Motaguensis
                              Användare
                              • juni 2003
                              • 250

                              Jeg vil anbefale deg og flytte enten hannen eller hunnen hvis han ikke slutter å jage på henne. Eller så må du få tak i en avleder, noen røtter og steiner er ikke nok til å holde en festae hann unna, kan føre til at hun blir drept snart. De er en del kjappere og aggresivere enn festae så Også lurt som FI å sette litt andre fisk sammen med de, kanskje noen kjappe og robuste stimfisk. Praktbotia bruker å funke ganske bra....
                              Lykke til
                              Preben

                              Kommentar

                              • FI
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 3743

                                Men alltså, måste det alltid finnas en hackkyckling i karet??? Då sebrorna nu är borta och då festaen har konstaterat att stanniolbarbarna är för kvicka, ja då ger han sig på fengäddorna... De har han aldrig rört en fena på tidigare... Min tidigare så fina lapradei går nu med trasiga ryggfenor, skrubbsår på kroppen och blodig nos...

                                Vare sig jag vill det eller ej så kommer jag tvingas flytta fengäddorna till det andra karet, där de sannolikt inte lär få i sig mat över huvud taget. Frågan är bara vem festaen då ger sig på? De långsträckta pansarmalarna? Golden Nuggeten?

                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...