Tips om bra web-butik mottages!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • augusti 2004
    • 33

    Tips om bra web-butik mottages!

    Hej,

    jag tycker att de butiker som jag har i närheten håller alldeles för höga priser på bl a akvarium.

    Är det ngn som vet någon bra hemsida/web-butik som har låga priser på akvarium(t ex Juwel) och tillbehör(Eheim etc.).

    Mycket tacksam för kommande tips!
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    P.W.S.S zoo, vi har tillbehör för era sötvattens och saltvattensfiskar. allt för att era älskade husdjur skall få det de behöver. tex era reptiler



    Vart bor du??

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • september 2002
      • 1913

      #3
      Håller med Tricella har handlat av pwss flera gånger och det har aldrig vart nått krångel!Riktigt bra priser med!

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • augusti 2004
        • 33

        #4
        Tack för tipset!

        Jag bor i Stockholm, Kungsholmen.

        Kommentar

        • Messier
          Användare
          • januari 2004
          • 35

          #5
          Hej !

          I Tyskland finns det bra WEB butiker....

          Aquaristik & Aquarium Shop. Auch Aquariumpflanzen / Wasserpflanzen für Ihr Aquarium im Shop. Aquaristik Versand seit 1992. Über 170.000 Kunden weltweit

          Aquaristik Shop: 8.000 Aquarium Products online for your Fresh- or Saltwater Aquarium.



          Danmark
          Akvarieudstyr købes i en rigtig Akvariebutik - Kig forbi en rigtig akvariebutik - Masser af fisk,foder og godt grej til faste lave priser - Vi ses



          Mvh Jan
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • augusti 2004
            • 33

            #6
            Tack Messier!!

            Mycket bättre priser än i min "närbutik"!!!

            Nu sitter jag med Visa kortet och skall beställa ett kar..Hoppas attfrakten går bra..*håll tummarna*

            Tack för all hjälp!

            Kommentar

            • Messier
              Användare
              • januari 2004
              • 35

              #7
              Lycka till....Hoppas frakten funkar till belåtenhet..Kolla bara i förväg med affären hur mkt frakten blir...kan bli dyrt..

              För egen del har jag handlat hos http://www.aquaristikshop.com/ ett par ggr..
              Det har i stort sett funkat bra...Beställde AM ph controller samt m-ventil hos Ciklidcentret.dk i måndags till kanonpris.Grejorna är på väg redan..det skall bli spännande !!...Jan
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

              Kommentar

              • Johanr

                #8
                Jag är nyfiken!
                Vilken butik blev det?

                Kommentar

                • Johanr

                  #9
                  Jag kommer inte ihåg vad mitt 375-liters akvarium med alu-ram kostade men jag köpte det av Akvarieleasing i Sundbyberg. Det var ett standardakvarium och jag har för mig att det var riktigt konkurrenskraftigt pris på det. Även Globefish i Globen kan vara värt att kolla upp.


                  Nu har du väl ioch för sig köpt grejor redan men men

                  Kommentar

                  • Christer T

                    #10
                    Jag har tidigare rekommenderat http://www.aquaristikshop.com/ men måste nu varna för den butiken.

                    Första ordern jag la till dom var inget problem. Levarens på 8-10 dgr och allt var fint. Andra gången nu i maj så beställde jag ett Eheim Prof II 2028. Leveransen drog ut på tiden, jag skickade flera mail utan att få svar. Efter en månad när jag skrev och ville annullera ordern fick jag svar att den var skickad samma förmiddag.

                    När filtret kom visade det sig att två delar var felaktiga, dels var utblåsröret av för liten dimension och detsamma gällde låset för slangarna vid filtret. Först skickade jag ett vänligt mail och bad dom skicka dom riktiga delarna men fick inget svar. Nu har jag mailat ytterliggare 2 ggr utan att dom brytt sig om att svara.

                    M.a.o. billigt men blir det något fel så skiter dom fullständigt i det!

                    Kommentar

                    • oveb
                      Användare
                      • juli 2004
                      • 125

                      #11

                      Christer C:

                      Ring dem istället, de har alltid svarat bums och ge bra service när man ringer... Lite omodernt jag vet men det fungerar Strular det så be att få prata med Claudia !

                      Däremot så tycker jag det är hopplöst att de använder vanlig tysk snigelpost. Bättre då med aquaristik.net som använder DPD. Då kan man be dem om ett trackingnummer och ha full koll på leveransen ändå fram till utlämningsstället !
                      Min blog

                      Kommentar

                      • Christer T

                        #12
                        Oveb:
                        Ja, mycket möjligt är det bättre att ringa. Nu har jag ju löst det här problemet utan större kostnader än ett par slangklämmor. Det är sättet att hantera kunder på som jag vill uppmärksamma andra på.

                        Kommentar

                        • Messier
                          Användare
                          • januari 2004
                          • 35

                          #13
                          Hej !
                          Jag har ochså haft samma problem med Aquaristikshop...de svarar inte på mail eller fax..ringer man däremot och får tala med Claudia som managern heter så blir svar omgående.Jag beställde Bioplats Profistar set hos dem i våras ,men på grund av deras produktionsproblem kunde inte butiken leverera.Jag bad dem dem då annullera ordern , vilket ochså gjordes omgående...
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

                          Kommentar

                          • Messier
                            Användare
                            • januari 2004
                            • 35

                            #14
                            Sen vad det gäller leveranser via tysk post...första gången kom den på 6 dagar...andra ordern fick jag nu i måndags efter blivit skickad i tisdags...6 dagar här ochså , det kan man väl inte klaga på?
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              #15
                              Jag har aldrig haft problem med Aquaristikshop.com, men däremot lite senare kommet paket ifrån Aquaristic.net. Båda har dock haft väldigt bra service och jag har ingen anledning alls att klaga på tyskarna.

                              Dock vill jag säga att jag hellre "sponsrar" svenska alternativ som blivit lite billigare än förut. PWSS är en populär sådan och även Akvariekompis.se som nyligen startat ser lovande ut.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...