Tips om bra web-butik mottages!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • augusti 2004
    • 33

    #16
    Tack för tipsen!

    Jag har lagt order hos Aquaristikshop*håller tummarna* och återkopplar när jag fått akvariumet.

    Priserna var riktigt bra i jämförelse med svenska priserna!

    Vi hörs!

    Kommentar

    • Messier
      Användare
      • januari 2004
      • 35

      #17
      Vad var det för kar du beställde? Storlek o pris? Jag är ute efter ett oktagon kar i storleken 150-200 l.Jag har redan ett på 100l..mkt trevlig akvarietyp...Mvh Jan
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

      Kommentar

      • PeterS

        #18
        Hejsan,

        En fråga till er som har beställt ifrån Aquaristikshop.

        Hur lång tid brukar det ta för en order att gå ifrån recieved till något annat?

        Jag beställde lite saker för ett par dagar sedan och på tracking sidan så står det fortfarande 'Order received' på order status.

        Kommentar

        • Messier
          Användare
          • januari 2004
          • 35

          #19
          Hej Peter..

          Det kan ta ngr dar innan ngt händer..de har nog rätt mkt att göra...
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

          Kommentar

          • PeterS

            #20
            Tackar,

            Jag hoppas det dyker upp under nästa vecka så jag kan parallell köra det nya filtret en vecka eller innan det gamla ska flyttas.

            Kommentar

            • Gäst

              #21
              kolla hos Kent i Nol. Han har bra priser på sina kar.
              (Ex 540 liter 2295kr, 375 liter 1795kr, 310 liter 1495kr, plus
              fler mindre kar)

              Tomas

              Kommentar

              • Messier
                Användare
                • januari 2004
                • 35

                #22
                Jaha...var hittar man honom då?---Mvh Jan
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

                Kommentar

                • Centurion
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 210

                  #23
                  citat:Ursprungligen skickat av beson

                  kolla hos Kent i Nol. Han har bra priser på sina kar.
                  (Ex 540 liter 2295kr, 375 liter 1795kr, 310 liter 1495kr, plus
                  fler mindre kar)

                  Tomas
                  Grymma priser! Skit också, nu blev man ju inte mindre sugen på ett kar till :-P Men tillbehör kostar ju minst lika mycket till...
                  http://www.adelgren.se/akvarium/

                  Kommentar

                  • Ralph
                    Användare
                    • maj 2002
                    • 736

                    #24
                    Lite sent svar kanske men nu tänkte jag slå lite på trumman för en (e-)butik.

                    Här i Umeå-trakten finns det egentligen bara två akvariebutiker, Atlantis inne i Umeå och Akvarielagunen i Holmsund (ja, det finns några till som antingen är på dekis eller har tyngdpunkten på typ hundgodis med kunskapsnivå därefter).

                    Före jag visste att Lagunen existerade handlade jag av Atlantis och var väl rätt nöjd med det, men nu köper jag allt på Lagunen istället. Mycket bättre kvalitet på fisken, bättre priser och åtskilligt mycket bättre service. Bl a stod Marianne på Atlantis och ojade sig över att ingen ville köpa hennes Rostratus-yngel blablabla men hon ville absolut inte sälja sitt vuxna par för då skulle hon ju inte få några fler (osäljbara) kullar. Hon skulle ha kvar dem som avskräckande exempel.[?] Nåja.

                    Jag verkar höra till den minoritet som faktiskt kan tänka mig att betala lite mer för lite bättre kvalitet och lite bättre service. Jag jobbar själv inom e-handel (Cyberphoto) och jag vet att kunskap och bra service kostar pengar.

                    Att ha ett garageföretag utan lager (och kunskap om vad man säljer) håller nere kostnaderna till ett absolut minimum, men vad nu gäller akvarier och fiskar så är väl kunskapen om vad man säljer det absolut viktigaste, annars kan allt gå åt fanders.[xx(] Det är viktigt att ha förtroende för den man handlar av, och det har jag för Lagunen-folket.

                    Visst, jag kan säkert köpa ett ytterfilter lite billigare i Tyskland, men som tidigare nämnt i den här tråden så ska man väga det mot eventuellt strul och elände om något är trasigt. Tyvärr är det inte många som tänker så utan ska enbart handla billigast. Precis som Christer C skriver så handlar det mycket om hur man behandlar sina kunder.

                    Alltså: Prova www.akvarielagunen.se nästa gång (ursäkta om det låter som reklam-slisk men trådstartaren ville ju ha tips!).[:p]

                    Kommentar

                    • Johanr

                      #25
                      Tricella:
                      Jag har försökt gå in på akvariekompis.se som du rekommenderade utan att lyckas. Menar du egentligen akvakompis.se?

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 10784

                        #26
                        Johanr: Ursäkta mig...feltrycksnisse var framme![]

                        Givetvis skall det vara www.akvakompis.se

                        Tack för att du uppmärksammade felet...

                        Kommentar

                        • Johanr

                          #27
                          Sånt som händer

                          Kommentar

                          • Johanr

                            #28
                            Messier:
                            Kent i Nol måste vara www.ciklidhobby.com

                            Kommentar

                            • Cutekid
                              Användare
                              • januari 2003
                              • 3368

                              #29
                              Efter att ha surfat runt lite på olika websidor tycker jag tyvärr att akvarielagunen inte har några direkta tilltalande priser
                              Och eftersom du Ralph, verkar ha bidragit med en del fina bilder på deras hemsida så förstår jag att du talar dig varm för deras butik

                              Mvh
                              Carl

                              Besök petrochromis.com´s forum:

                              http://petrochromis.com/phpbb3/

                              Kommentar

                              • zwirl

                                #30
                                Hejsan..

                                Såg frågan och även om det är lite sent svarar jag...



                                Instämmer helt med Ralph om Akvarielagunen!

                                Helt underbar service och vilket kunnande..
                                Har de inte öppet när du ska förbi så öppnar de typ åt dig, och DET är service.

                                På webben har de även massa goa saker med hyfsat bra priser..
                                Pappa köpte just en Eheim 2208 pump av dem för 240kr till sin lilla balja. Han hade varit in på en zooaffär i Sundsvall (Vid Mio i Birsta [IKEA]) och där skulle de ha 495kr för en likadan pump.. och de kunde absolut ingenting för att hjälpa honom att välja en del saker till sin burk..

                                Akvarielagunen är då klart bäst Sundsvall och norrut...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...