Tips om bra web-butik mottages!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ralph
    Användare
    • maj 2002
    • 736

    #31
    citat:Ursprungligen skickat av Cutekid


    Och eftersom du Ralph, verkar ha bidragit med en del fina bilder på deras hemsida så förstår jag att du talar dig varm för deras butik

    Mvh
    Tja, jag har kameran med mig vart jag än går så det är rätt naturligt att jag fotar ungefär allt jag ser. Att de sen ville ha några bilder på sin hemsida... Ja, vad gör det då? På Atlantis hemsida finns/fanns också åtskilliga bilder som jag har tagit.

    Kommentar

    • ciklidMartin
      Användare
      • februari 2004
      • 213

      #32

      Är det någon som beställt blå filtermatta, från Tyskland, via nätet? Vet ni isåfall vad det kostade i frakt och ifall det fortfarande var billigare än om man köpt i svensk butik?


      www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

      Kommentar

      • Messier
        Användare
        • januari 2004
        • 35

        #33
        Jag beställde 3 cm filtermatta för 10.59 Euro från Aquaristikshop tillsammans med en del andra saker...frakten gick här på strax ovanför en hundring...
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #34
          Det blev betydligt billigare än att köpa i Sverige. Nu har dock en del onlinebutiker i Sverige sänkt priserna så man kanske inte tjänar så mycket på det...

          Kolla gärna med Akvakompis och jämför sedan med t ex Aquaristikshop .

          Valutaräknare finns HÄR!

          Kommentar

          • Messier
            Användare
            • januari 2004
            • 35

            #35
            Den mattan jag beställde höll måtten 3*50*100cm.en dubbelt så stor hos akvakompis blir nästan 3 ggr så dyr....
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #36
              En matta som jag själv köpte (100*100*5, PPI 10) kostar på www.aquaristikshop.com 294kr medan den på Akvakompis kostar 439kr.

              Det gör att den är närmare 50% dyrare på www.akvakompis.se .

              Övriga onlinebutiker att jämföra med:

              Svenska:
              www.pwss.nu - 440kr
              www.akvarielagunen.se - 480kr
              www.guldfisken.se - Finns inte?
              www.akvarieshopen.com - Finns, men inte i matta?

              Utländska:
              www.aquaristic.net - 273kr
              www.sewatec.de - 354kr
              www.cichlidecentret.biz - ???

              De tyska håller ett väldigt lågt pris i jämförelse och frakten brukar inte heller vara så dyr. Däremot får man betala tullavgift (fick iallafall jag göra sist).

              Kommentar

              • Bjurström
                Användare
                • maj 2003
                • 37

                #37
                "De tyska håller ett väldigt lågt pris i jämförelse och frakten brukar inte heller vara så dyr. Däremot får man betala tullavgift (fick iallafall jag göra sist)."

                Tullavgift??? Mycket skumt. Vi är ju med i EU liksom Tyskland och inom EU finns inga tullar.

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #38
                  Ja precis...de kallade väl det kanske inte direkt för "tullavgift", men det var en avgift på 150kr som jag fick betala utöver frakten av paketet. Det är väl kanske inte hela världen...men jag blir irriterad på skumma avgifter som tas ut här och där i vårt avlånga land.

                  Jag ringde och talade om att jag aldrig tidigare betalat denna avgift, men det lyssnade de inte alls på (Sverige).

                  Någon mer som har erfarenhet av en extra avgift som pålagts efter det att försändelsen bekräftats från Tyskland?

                  Kommentar

                  • Karon
                    Användare
                    • april 2002
                    • 880

                    #39
                    Jag skulle nog kontakta postverket (eller tullverket) centralt för att kolla upp det där, låter ju som bondfångeri

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #40
                      Här står det att läsa angående "handla på internet".



                      Troligtvis var det den avgift som kallas för "postförskottsavgift". Tidigare har jag inte behövt betala denna avgift utan bara betala det belopp som varit angivet på min orderbekräftelse från Tyskland (omvandlat till SEK när jag hämtar ut paketet).

                      Det var fel av mig att kalla det för "tullavgift", men det stod aldrig på avin vad de extra 150kr var för något. Därför fick jag ringa runt och fråga.

                      Kommentar

                      • oveb
                        Användare
                        • juli 2004
                        • 125

                        #41

                        Tricella:

                        Hur betalade du ?? Med kort ??

                        Min blog

                        Kommentar

                        • Messier
                          Användare
                          • januari 2004
                          • 35

                          #42
                          Betalade du *COD* , eftersom du fck denna extra avgift? Jag har alltid betalat med kort de ggr jag har importerat från utlandet.Aldrig ngr problem med exta avgifter...
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #43
                            Hej!
                            Du hittar han på Nols Ciklidhobby


                            Tomas

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              #44
                              Nepp...jag betalar alltid när paketet anlänt här och det var endast den senaste gången jag behövt betala...men det är kanske så att jag förut "kommit undan" avgiften och att det nu blev "rätt".

                              Kommentar

                              • deathdealer
                                Användare
                                • augusti 2004
                                • 1639

                                #45
                                Har ni tänkt på en sak nu gubbs????

                                Om det finns folk i Sverige, som försöker göra det yttersta för att vi akvarister ska kunna köpa våra produkter, hålla hög servicenivå, hjälpa till osv osv och ska leva av detta (man sitter och förundras över hur folk kan skippa en butik för att par tior). Deras marginaler är säkert små redan idag, och genom att VI jagar priser så extremt mycket, och börjar handla utomlands kommer dessa inte att finnas kvar om ett tag!!!

                                Då sitter man i skiten, och vill man ha råd ska man börja tala utlänska, sen returer, garantier osv osv

                                Att vi sedan slår omkulle benen på oss själva genom att pengarna lämnar landet, fler blir arbetslösa gör inte saken bättre!!

                                Sätt er själva in i situationen, och tänk till lite INNAN ni rusar hals över huvet för att tjäna dessa småslantar...FÖR det är vad det ÄR!!!

                                Stötta era lokala handlare istället, så kanske vi har kvar NÅGRA företag i Sverige om 10 år!!! *S*

                                Detta var bara en lite tankeställare.....MEN jag betalar hellre lite extra, för service, kvalitet och för att vi ska få hålla på med det vi gör!!!

                                Vänligen ICKEPOLITISKA hälsningar

                                Deathdealer

                                Ps, Inte tror ni väl att Tyskarna, britter eller vad det nu kan vara beställer från våra web-shoppar???
                                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...