Tips om bra web-butik mottages!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • augusti 2004
    • 1639

    #46
    menhalåååååå! *S*
    Ingen som håller med...eller mot???

    Stefan a.k Deathdealer
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

    Kommentar

    • Messier
      Användare
      • januari 2004
      • 35

      #47
      Till Deatdealer:

      Jag vill påpeka att jag givetvis även handlar lokalt ,men när det gäller spec. utrustningar typ CO2 är priserna på tok för höga i Sverige. Här har nog "generalagenterna" ett finger med i spelet...

      Se http://www.zoopet.com/akvarium/forum...TOPIC_ID=28982

      Inlägg av "Oveb" vad det gäller "profitörer"....

      Mvh Jan
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

      Kommentar

      • deathdealer
        Användare
        • augusti 2004
        • 1639

        #48
        Det kan jag verkligen köpa Messier!!!
        Men det gäller ju givetvis samma sak MOT handlaren.....tillgång och efterfrågan styr allt vi har omkring oss!

        Gör lika klart för den man tänker handla ifrån att man faktiskt är dom trogen, MEN inte till vilket pris som hellst!

        Är prisskillnaden för STOR, ta en diskussion med handlaren!
        Be att få en vettig förklaring, och om det är "generalagenter" som håsar upp priserna.....handlarens problem....hänger du me??

        Vänligenn Deathdealer
        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

        Kommentar

        • Messier
          Användare
          • januari 2004
          • 35

          #49
          Japp...de borde "sätta kniven på strupen" vad det gäller importörerna...Som skor sig på andra...Därför går jag på Tyskland inte bara för de har vettiga priser utan oxå för att man hittar saker man inte ser hos de lokala handlarna.Marknaden o utbudet därnere måste ju vara enormt.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • augusti 2004
            • 1639

            #50
            skojar du *S*
            Fasen, vet inte hur stort Berlin är....men antar att det bor betydligt fler där än i HELA Sverige!!! Sen tillkommer de övriga! *S*
            Snacka med handlarn...berätta vad du sett, och se vad han kan få fram det för.....jag tror bara att dom blir uppmuntrade av att få reda på vad dom kan hjälpa till med!

            OM INTE - ska dom inte driva butik....dom sysslar med att sälja serivce och produkter....sköter dom inte det....finns dom inte kvar iallafall....

            Det Är jobbigt och slitsamt att vara egen...MEN man har valt det själv....så klaga kan dom göra någonannanstans!!

            Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            • oveb
              Användare
              • juli 2004
              • 125

              #51
              deathdealer:

              Jag måste säga att jag länge trodde att det var de lokala butikerna som tog ut dom största avanserna ! Så är det dock INTE verkar det som !

              Det handlar helt enkelt om ett ganska patetiskt samarbete/kartelleri emellan "agent"/butik som gör att en del saker saltas med helt orimliga summor när de passerar dessa profitörer.

              OM det hade varit som du sa att det handlade om "tior" så kan jag hålla med. Då hade jag varit den första som inte hade brytt mig !

              Stora affärer i Stockholm säljer en viss produkt till ett visst pris för att de inte vill/vågar krångla med dessa så kallade "general-agenter". Priset bestäms då åxå av dem tillsammans.

              Faktum är dock att den utrustning jag handlat det senaste halvåret hade kostat runt 20000:- i de svenska butikerna och jag har betalat runt 7000:- genom att inte "gynna" en butik...

              Vill någon annan pyssla med välgörenhet och betala agenter som tillför absolut INGET så är det OK för mig. Jag sällar mig dock inte till den skaran !
              Min blog

              Kommentar

              • imported_n/a
                Användare
                • juli 2004
                • 428

                #52
                Hej! Bara enn reflektion..Har jämfört lite tyska nät butiker med svenska PWSS och jag tycker att PWSS har jämförbara priser, och lägger man till frakt så blir dom billigare ibland!!!
                /Lasse

                Kommentar

                • deathdealer
                  Användare
                  • augusti 2004
                  • 1639

                  #53
                  ahap oveb!
                  Du missade en nolla va? *L*

                  Jag ska faktiskt villigt erkänna att jag inte varit "aktiv" inom akvarium mer än ett par månader. Sist jag häll på att "odla" mina små rödciklider...var väl drygt 20 år sedan.

                  Jag har precis lagt ner 12,000:- på mitt nuvarande kar, OCH handlarn jag köpte prylarna från låg väl lätta 20-30% över de priset som jag skulle kunnat få på nätet...i SVERIGE!!!.....så där håller jag med att man kan jaga priser!

                  Men....om man tänker efter lite....vi är väl bara här ca 1500 medlemmar?????, och gissa om det skulle göra nåt om 1500 personer (köpmedvetna, och som spenderar MYCKET pengar på sin hpbby...säg 5000:-(år i genomsnitt) dvs 7,5 miljoner) säker i underkant, började ställa lite krav på leverantörer....jösses...det skulle löna sig att driva en egen butik här *S*

                  Jag säger inte att man ska betala överpriser, men om man inte trycker på blir det ingen förändring....och JAG ser HELLRE att pengarna stannar här...ge oss mer arbetstillfällen osv osv

                  Nä - nu släpper jag detta *S*

                  Meningen med tråden var ju att vi skulle få tag i bättre web-butiker.....och det tycker jag att vi ska fortsätta att skriva om...men GÄRNA i Sverige!!!

                  Vänligen Deathdealer
                  "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                  "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                  Kommentar

                  • deathdealer
                    Användare
                    • augusti 2004
                    • 1639

                    #54
                    PWSS - dom Är superbra....treligt bemötande.....
                    Varm rekomendation....kommer förmodligen att köpa mitt nästa kar där!!!


                    Deathdealer
                    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                    Kommentar

                    • jowa
                      Användare
                      • februari 2004
                      • 194

                      #55
                      Deathdealer: Håller med dig i stort, visst ska man gynna de lokala handlarna eller iaf de svenska så långt det går. Har aldrig beställt utomlands men rätt ofta från sk webshopar här i sverige och mest då pga att jag antingen är ute efter en mångd olika saker (många bäckar små) eller för att de helt enkelt har en större sortiment.

                      Flera gånger har jag försök få de lokala butikerna att ta hem saker åt mig men alltför ofta så märker jag en ovilja eller så blir det helt enkelt för dyrt. De förklar sig med att deras grossister inte har fullt sortiment eller så måste de köpa x antal av produkten (som sedan blir hyllvärmare).

                      Handlarna måste ge något slags mervärde för att möta "hotet" från webshoparna. Suverän service, till viss del lägre priser och möjligtheten att lätt ta hem ett större sortiment på beställning vore inte fel.
                      http://hem.bredband.net/aquascene

                      Kommentar

                      • deelay
                        Användare
                        • september 2002
                        • 5394

                        #56
                        deathdealer

                        Jag håller med dig till 100%, jakten på varor utomlands dödar den lilla marknaden vi har här men som sagt många verkar ju inte vilja ha någonstans att kunna gå o titta på fiskar IRL i framtiden.
                        http://www.aquariumstockholm.se/

                        Kommentar

                        • deathdealer
                          Användare
                          • augusti 2004
                          • 1639

                          #57
                          jag tror en "kombination" dvs WEB-shoppar för att HÅLLA nere priser dvs slippa lokalhyra m.m MEN fortfarande behövs våra "små/stora handlare"

                          självklart ska man INTE sluta att handla på nätet.....mitt inlägg var bara för att jag önslade att man tänkte efter lite innan man handlar dvs inte betala ockerpriser, men när skillnaderna är små....välj inhemska handlare! :-)

                          Deathdealer
                          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                          Kommentar

                          • oveb
                            Användare
                            • juli 2004
                            • 125

                            #58
                            deelay:

                            Handen på hjärtat , hade du satt sprätt på 13000:- extra för att gynna den lokala handlaren ???
                            Min blog

                            Kommentar

                            • Messier
                              Användare
                              • januari 2004
                              • 35

                              #59
                              Självklart handlar jag hemma när jag kan..jag brukar tipsa min lokala handlare om vad jag har hittar i Tyskland...nu skall vi titta på det jag har tagit hem från Tyskland...kanske detta kan vara ngt för honom att "plocka hem"...jag tycker nog att handla internationellt kan var en "vitamininjektion" för svenska "småhandlare" samt sätta en press på importörer/profitörer
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

                              Kommentar

                              • deathdealer
                                Användare
                                • augusti 2004
                                • 1639

                                #60
                                wow......massa åsikter....skoj med en diskussion!

                                Kör så det ryker...Men tråden var BRA WEB_SHOPPAR!!!!

                                Vänligen "han som paja tråden"

                                Deathdealer
                                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...