CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    Fina firrar DRE hur ser din fisk plan ut nu? Hur blev det+ vart de ett 720kar du har till dom?
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • ciklidkrille
      Användare
      • januari 2009
      • 53

      Mycket fina bilder allihopa!! fortsätt så!
      CA! finns inget annat

      Kommentar

      • Cronan
        Användare
        • juli 2008
        • 907

        Ser väldigt fina ut trots dom är i en påse.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          Tackar.. Jag har ett 720 kar med en massa junk (rötter+stenar från trädgården) i så att lite små "revir" är skapade. Just nu har jag ett zebrapar, ett synspila par och jag hade tänkt 2 par till varav en salvini. Zebrorna får möjligen lämna glaslådan och tas över av någon som vill ha dem, om det blir problem med utrymme.

          Som sista art skulle jag kunna tänka mig istlanum, citrinellus, carpintis, bartoni eller minckleyi. Eller något annat Gärna något udda om jag hittar något intressant.

          Detta blir mitt första CA kar så jag räknar med en del misstag...
          Senast redigerad av RobinH; 06 oktober 2010, 00:12.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Ove Planstedt
            NCS Medlem
            • maj 2006
            • 1816

            Det finns 2 st A. robertsoni på A-lagret, köp dem

            Kommentar

            • ciklidkrille
              Användare
              • januari 2009
              • 53

              [QUOTE=DRE;817415](rötter+stenar från trädgården)

              Kan man ta pinnar och grenar från trädgården och ha i akvarium?
              CA! finns inget annat

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                Ursprungligen postat av DRE
                Tackar.. Jag har ett 720 kar med en massa junk (rötter+stenar från trädgården) i så att lite små "revir" är skapade. Just nu har jag ett zebrapar, ett synspila par och jag hade tänkt 2 par till varav en salvini. Zebrorna får möjligen lämna glaslådan och tas över av någon som vill ha dem, om det blir problem med utrymme.

                Som sista art skulle jag kunna tänka mig istlanum, citrinellus, carpintis, bartoni eller minckleyi. Eller något annat Gärna något udda om jag hittar något intressant.

                Detta blir mitt första CA kar så jag räknar med en del misstag...
                Välkommen in i CA-träsket på allvar då Dre...

                /Jocke

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 3479

                  ...och fina fiskar förresten.

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • RobinH
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 2150

                    Ursprungligen postat av DRE
                    Mina 2 (på akvarielagret) nyinköpta Vieja Synspila spotted chiapas

                    Tror de flesta bilder som var nåt att ha blev på den ena. Jag hoppas att det är en hona och en hane. De är från samma kull och jag tog den största och den minsta för att öka sannolikheten till ett par.
                    En bild i påsen.
                    Kul att du fåt tag i synspila chiapas DRE... Dom blir bara finare och finare ju större dom blir, har ett par själv och dom e favoriterna hos mig
                    CA

                    Kommentar

                    • RobinH
                      Användare
                      • augusti 2008
                      • 2150

                      Ursprungligen postat av DRE
                      Tackar.. Jag har ett 720 kar med en massa junk (rötter+stenar från trädgården) i så att lite små "revir" är skapade. Just nu har jag ett zebrapar, ett synspila par och jag hade tänkt 2 par till varav en salvini. Zebrorna får möjligen lämna glaslådan och tas över av någon som vill ha dem, om det blir problem med utrymme.

                      Som sista art skulle jag kunna tänka mig istlanum, citrinellus, carpintis, bartoni eller minckleyi. Eller något annat Gärna något udda om jag hittar något intressant.

                      Detta blir mitt första CA kar så jag räknar med en del misstag...
                      Jag kan hjälpa dig med ett råd, att inte gör misstaget att stoppa i ett istlanum par tillsammans med dom fiskar du har eller tänker köpa.. dom e riktigt tuffa som bara passar med dom tuffaste CA eller art akvarium!

                      Av dom du nämde så tror jag nog carpinte passar bäst, Bartoni är svåra att få tag i och Minckleyi är ännu svårare att få tag i tror inte dom finns i sverige!

                      Lycka till iaf. hoppas du hittar något intressant som passar bra in med dina övriga fiskar.
                      CA

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Jag har lagt i lite sedan länge döda grenar från en pil som jag barkat av och stoppade i. Annars tror jag flertalet buaksr går att använda. Jag har hört att man ska undvika fur, gran, rododendron och själv skulle jag undvika andra giftiga växter såsom gullregn och så vidare. Ek ska väl gå bra om man vill ha ned pH. jag ligger på 7,5 i pH i det karet nu och vill inte ligga lägre.

                        Tackar, ja det känns kul med CA. Era bilder inspirerar en hel del. Och tack för tipset om istlanumen, visste inte att den var så tuff. Jag ska ändå hålla lite utskik efter bartoni eller minckleyi då de ser läckra ut på de bilder jag sett på internationella forum.

                        Det finns en SA som jag inte vet går att ha med dessa som ligger väldigt högt på min lista av fiskar; Cichlasoma atromaculatum. Vet inte hur tuff den är dock. Men även Hoplarus psittatus är läckra fiskar och nu finns ju hemmaodlade yngel från den sistnämde i Sverige som vore intressant att få tag på.

                        Robertsonin är också hur kul som hellst, de har ett avvikande utsende än de övriga som skulle kunna komplettera bra. Jag såg dem inte när jag var där igår dock, vet du om de är 1+1?
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Banderad
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 3479

                          H. carpinte fanns på den senaste Glaserlistan som jag har sett. Så den lär väl Akvarielagret kunna plocka hem utan några större problem misstänker jag...

                          /Jocke

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            Det blev 3st Carpintis "Rio Escondido" idag samt 2 st Amphilophus Robertsoni. Lite orolig att Robertsonin får det tufft framöver jag ser redan nu att Carpintis är rätt tuffa, inte mot dem, men de verkar just nu försiktigast.

                            Tyvärr har jag några fiskar som blivit över från barnens kar som vi ska lägga ned, bland annat 2 silverhajar och en eldstjärt. Eldstjärten är förvånadsvärt tuff mot cikliderna. Den har gått med zebrorna inna utan problem men särsklit Viejorna jagas undan av Eldstjärten. I värsta fall hamnar han på grillen.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              A. Robertsoni
                              (hane tror jag)
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • jemtlänningen
                                Användare
                                • maj 2009
                                • 113

                                Ursprungligen postat av DRE
                                A. Robertsoni
                                (hane tror jag)
                                Snygga bilder DRE och snygga fiskar! Ps imorgon får jag mitt glas till akvariet så till helgen blir det och limma ihop det.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...