CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • juli 2008
    • 907

    Vet att C.festae ska ligga bland Sa-bilder men deras temprament gör att dom passar bätre här. Har vuxit en del sen jag fick hem dom skulle gissa på att den på bild är 6-7cm.






    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Fina citroner också.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Cronan
        Användare
        • juli 2008
        • 907

        Ursprungligen postat av DRE
        Fina citroner också.
        Tack har tuffat till sig en hel del sen jag fick hem dom så nu har fenestratena hälften av karet och "citronerna" den andra hälften.

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          Ursprungligen postat av Cronan
          Tack har tuffat till sig en hel del sen jag fick hem dom så nu har fenestratena hälften av karet och "citronerna" den andra hälften.
          fina bilder och fiskar cronan !!
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Cronan
            Användare
            • juli 2008
            • 907

            Tackar tyvär har ju fenestraterna lekdräkt igen delade på dom ett tag för att ge hona en chans att äta upp sig lite. Två eller tre dagar efter jag släppt ihop dom var där ägg.

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              Har lite nya fiskar här hemma efter ett besök i Kalmar tidigare i veckan... Loiselleihonan fick jag inte kort på igår (ska försöka idag). Här är dock hannen. Den har precis fått lite stryk av Nic-hannen så är inte så munter vid tillfället (som ni ser på färgerna). Fler bilder kommer.

              /Jocke

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                Riktigt fina bilder. Och nic-honan var desto vackrare i färgerna. Kompenserar lätt för hannen just nu.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 3479

                  1. Loiselleihonan. Hon är faktiskt några cm större än hannen (för visst är det en hona jag har fått tag på den här gången?).

                  2. Loiselleihannen igen. Jag skänkte bort mina två gamla hannar för bara några månader sedan. Loisellein har dock blivit min stora CA-favorit under det här året som jag har satsat lite mer med CA. Så det känns gött att arten simmar här hemma igen...

                  3. Min största "Rio Chacamax" bifasciata (hanne tror jag). De börjar tuffa till sig lite mot varandra nu. Tyvärr är de ganska rejält kamerarädda, så det är lite svårt att ta en bra bild på dem...

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 3479

                    Ursprungligen postat av DRE
                    Riktigt fina bilder. Och nic-honan var desto vackrare i färgerna. Kompenserar lätt för hannen just nu.
                    Tackar. Jag har faktiskt två honor till en hanne. De har intagit en varsin sida av karet och han simmar lite emellan... Båda honorna färgar riktigt fint.

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • Cronan
                      Användare
                      • juli 2008
                      • 907

                      Ursprungligen postat av Banderad
                      1. Loiselleihonan. Hon är faktiskt några cm större än hannen (för visst är det en hona jag har fått tag på den här gången?).

                      2. Loiselleihannen igen. Jag skänkte bort mina två gamla hannar för bara några månader sedan. Loisellein har dock blivit min stora CA-favorit under det här året som jag har satsat lite mer med CA. Så det känns gött att arten simmar här hemma igen...

                      3. Min största "Rio Chacamax" bifasciata (hanne tror jag). De börjar tuffa till sig lite mot varandra nu. Tyvärr är de ganska rejält kamerarädda, så det är lite svårt att ta en bra bild på dem...

                      /Jocke
                      Hur stora är Chacamaxen nu? Mina blev rätt bråkiga mot varandra när dom närmade sig en 15-16 cm. Och jag var tvungen att sälja 5st av 8st. Nackdelen enligt mig med Loisellei är att dom inte är så tuffa och blir ganska lätt bort körda av andra CA-ciklider. Har själv ett par men jag hittar inget kar dom passar i då dom åker på stryk i alla kar. Tror dom får gå med guldfiskarna från trädgårdsdammen nu på vinter halvåret

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 2262

                        Snygga bilder Banderad. Nic-hanen ser ju desto bättre ut.

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2277

                          fina fisken Jocke hehe... jo du har hittat en hona nu av loisellie!
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 3479

                            Ursprungligen postat av Lundensis
                            Snygga bilder Banderad. Nic-hanen ser ju desto bättre ut.
                            Jag tror att Loiselleihannen kan bli riktigt fin när han växer till sig lite.

                            Cronan: Min största hanne är över 15cm. Jag har dock dåligt ögonmått men skulle gissa på 16-17cm.

                            Mina nya loisellei viker ner sig i karet (min gamla största hanne dominerade karet fullständigt förra gången jag hade dem). Men eftersom det enda sällskapet i karet är 1+2 niccar så känns det som om de kommer komma tillrätta i det karet i alla fall på sikt. Ska bli kul att se hur det utvecklar sig...

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • RobinH
                              Användare
                              • augusti 2008
                              • 2150

                              Fina foto cronan och banderad.. fortsätt össa på bara!
                              CA

                              Kommentar

                              • Banderad
                                Användare
                                • februari 2006
                                • 3479

                                Här kommer några till. Lika bra och fota innan svärfar hämtar tillbaka sin kamera...

                                1. Nicaraguensishona utanför sin grotta.

                                2. Mammasebra med son/dotter.

                                3. Pappasebra med son/dotter.

                                4. Den största bifasciatahannen med kompis.

                                5. Cryptoheros cutteri (Hannen)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...