CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • juli 2008
    • 907

    Ursprungligen postat av FI
    Tuffa bilder! Men jo sånt där är jobbigt, nackdelen med CA helt klart. Tur att det inte slutade värre i alla fall. Håll ett öga på dem i fortsättningen om du testar igen, det kan gå snabbt utför om det vill sig illa. Trimacen jag hade var speciellt knepig, det var knappt jag tordes lämna karet över dagen tills efter jobbet ens om man såg att det var bråk på gång. I slutändan blev det så han fick gå i karet helt själv som enda ciklid. :/
    Men det är kanske lite det som är tjusningen med CA att ena sekunden är det lung och stilla nästa sekund brakar helvetet lös. Har minst tre arter som inte vill dela kar med någon får hoppas det blir bätre när jag fått ordning på 720 liters karet. Tror att jag kommer försöka köra jaguarerna med bifasciata i 720l karet.

    Kommentar

    • ciklidkrille
      Användare
      • januari 2009
      • 53

      Mycket fina bilder Cronan! Mvh Krille
      CA! finns inget annat

      Kommentar

      • Cronan
        Användare
        • juli 2008
        • 907

        Fortsätter att trötta ut er. Fick några bilder på mina nykomlingar A.citrinellum. Passade även på att fota V.fenestrata hanen fick flytta idag då han har försökt att mörda sin hona i drygt en månad så nu går han i samma kar som citrinellumen funkar helt ok än iaf.




        Kommentar

        • Cronan
          Användare
          • juli 2008
          • 907

          Ursprungligen postat av ciklidkrille
          Mycket fina bilder Cronan! Mvh Krille
          Fina bilder vet jag inte riktigt om jag ska hålla med om. Synd att jag är för lat att inte lära mig kamran så jag kan göra fiskarna rättvissa.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Fina Citroner!!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Cronan
              Användare
              • juli 2008
              • 907

              Ursprungligen postat av DRE
              Fina Citroner!!
              Tack gillar att dom har så pass mycket orange i sig. Såg i dag när jag tittade närmre på hanen att huvodet börjar bli ganska röd färgat. Ska bli skoj och se om någon månads tid när dom gått in sig ordentligt.

              Kommentar

              • RobinH
                Användare
                • augusti 2008
                • 2150

                Ursprungligen postat av Cronan
                Tack gillar att dom har så pass mycket orange i sig. Såg i dag när jag tittade närmre på hanen att huvodet börjar bli ganska röd färgat. Ska bli skoj och se om någon månads tid när dom gått in sig ordentligt.
                Ser att det är Jinnarparens gammla! köpta på jäger zoo eller??
                CA

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  Ursprungligen postat av RobinH
                  Ser att det är Jinnarparens gammla! köpta på jäger zoo eller??
                  Helt rätt har varit sugen på citrinellum ett bra tag. Och nu kunde jag inte motstå. Trodde dock dom skulle va tuffare men det kanske kommer.

                  Kommentar

                  • jinnarparen
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 2670

                    [QUOTE=Cronan;817193]Några bilder från min sida hade tänkt fota mina nykomlingar men dom var inte så intreserade av det. Var iaf köpte ett par A.Citrinellum tänkte dom skulle gå med V.bifasciata. Hoppas dock dom blir tuffare blir överkörda som lägget är nu . Köpte även ett litet par av som kan vara en av dom tuffaste CA-ciklider trots sin storlek A.nigrofasciatus (sebraciklid). Går nu med cubacikliderna i ett 310l funkar över förväntan än så länge iaf. Här kommer bilder med skiftande kvalite några av dom fiskar jag har hemma nu.
                    QUOTE]

                    Ser att mitt gamla citrinellumpar har fått ny adress.
                    När de gick hos mig så fick bifascaiatorna, och alla andra fiskar, flytta på sig när citrinellumen hade fått fram sina yngel.
                    Får de bara en liten hörna där de kan få vara ifred så kommer de att kunna ta för sig senare.

                    Det är väl dags att du bjuder hem oss andra skåningar för en liten inspektion av vad du har
                    Åter till CA

                    Det är där jag hör hemma

                    Kommentar

                    • Cronan
                      Användare
                      • juli 2008
                      • 907

                      [QUOTE=jinnarparen;817360]
                      Ursprungligen postat av Cronan
                      Några bilder från min sida hade tänkt fota mina nykomlingar men dom var inte så intreserade av det. Var iaf köpte ett par A.Citrinellum tänkte dom skulle gå med V.bifasciata. Hoppas dock dom blir tuffare blir överkörda som lägget är nu . Köpte även ett litet par av som kan vara en av dom tuffaste CA-ciklider trots sin storlek A.nigrofasciatus (sebraciklid). Går nu med cubacikliderna i ett 310l funkar över förväntan än så länge iaf. Här kommer bilder med skiftande kvalite några av dom fiskar jag har hemma nu.
                      QUOTE]

                      Ser att mitt gamla citrinellumpar har fått ny adress.
                      När de gick hos mig så fick bifascaiatorna, och alla andra fiskar, flytta på sig när citrinellumen hade fått fram sina yngel.
                      Får de bara en liten hörna där de kan få vara ifred så kommer de att kunna ta för sig senare.

                      Det är väl dags att du bjuder hem oss andra skåningar för en liten inspektion av vad du har
                      Låter bra har börjat ta för sig lite mer redan. Bet V.fenestrata hanen så han backade det har bara en fisk lyckats med tidigare. Inbjudan kommer så fort mitt rum är klart och alla fiskar är i sina rätta kar. Fick bla stoppa V.fenestrata honan i SA-karet då hanen var väldigt tuff mot henne.

                      Kommentar

                      • JockeB
                        Användare
                        • maj 2004
                        • 2964

                        Fina bilder allihopa, mera!!!
                        Mvh Jocke
                        Centralamerikanska Ciklider!

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Vieja synspila spotted chiapas

                          Mina 2 (på akvarielagret) nyinköpta Vieja Synspila spotted chiapas

                          Tror de flesta bilder som var nåt att ha blev på den ena. Jag hoppas att det är en hona och en hane. De är från samma kull och jag tog den största och den minsta för att öka sannolikheten till ett par.
                          En bild i påsen.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • JockeB
                            Användare
                            • maj 2004
                            • 2964

                            Ursprungligen postat av DRE
                            Mina 2 (på akvarielagret) nyinköpta Vieja Synspila spotted chiapas

                            Tror de flesta bilder som var nåt att ha blev på den ena. Jag hoppas att det är en hona och en hane. De är från samma kull och jag tog den största och den minsta för att öka sannolikheten till ett par.
                            En bild i påsen.
                            Lycka till med dom, dom är ruggigt snygga
                            Mvh Jocke
                            Centralamerikanska Ciklider!

                            Kommentar

                            • salmberg
                              NCS Medlem
                              • oktober 2007
                              • 830

                              Fin fint.. Du kommer inte att ångra detta köp Dre.

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                Det känns helt rätt. Nästa firre som åker i blir Salvini.

                                Sedan är jag sugen på ett par till men där är det mer öppet. Känns spontant som lite väl trångt dessutom.
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...