CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • juli 2008
    • 907

    Några bilder från min sida hade tänkt fota mina nykomlingar men dom var inte så intreserade av det. Var iaf köpte ett par A.Citrinellum tänkte dom skulle gå med V.bifasciata. Hoppas dock dom blir tuffare blir överkörda som lägget är nu . Köpte även ett litet par av som kan vara en av dom tuffaste CA-ciklider trots sin storlek A.nigrofasciatus (sebraciklid). Går nu med cubacikliderna i ett 310l funkar över förväntan än så länge iaf. Här kommer bilder med skiftande kvalite några av dom fiskar jag har hemma nu.






    Kommentar

    • Cronan
      Användare
      • juli 2008
      • 907

      [ATTACH]26459[/ATTACH]

      [ATTACH]26460[/ATTACH]

      [ATTACH]26461[/ATTACH]

      [ATTACH]26462[/ATTACH]

      Kommentar

      • jemtlänningen
        Användare
        • maj 2009
        • 113

        Ursprungligen postat av Cronan
        [ATTACH]26459[/ATTACH]

        [ATTACH]26460[/ATTACH]

        [ATTACH]26461[/ATTACH]

        [ATTACH]26462[/ATTACH]
        Snygga bilder!

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          Snygga firrar.

          Några till
          Zebrahanne samt Sajicayngel 1 mån
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Cronan
            Användare
            • juli 2008
            • 907

            Ursprungligen postat av jemtlänningen
            Snygga bilder!
            Tack

            Kommentar

            • Cronan
              Användare
              • juli 2008
              • 907

              Ursprungligen postat av DRE
              Snygga firrar.

              Några till
              Zebrahanne samt Sajicayngel 1 mån
              Tack. Gillar sebrorna mer och mer hade ett par tidigare tyvär blev om jag inte minns fel blev min hona upp äten av min Jaguar hane. Rätt komiskt när jag flyttade ner cubanerna till sebrorna det första sebrorna gör är att dom flyger på den ungefär fyra gånger så stora cubahanen. Dom har helt klart ingen aning hur små dom är. Din hane ser rätt stor ut eller? Väldigt fin iaf

              Kommentar

              • RobinH
                Användare
                • augusti 2008
                • 2150

                Ursprungligen postat av Cronan
                Några bilder från min sida hade tänkt fota mina nykomlingar men dom var inte så intreserade av det. Var iaf köpte ett par A.Citrinellum tänkte dom skulle gå med V.bifasciata. Hoppas dock dom blir tuffare blir överkörda som lägget är nu . Köpte även ett litet par av som kan vara en av dom tuffaste CA-ciklider trots sin storlek A.nigrofasciatus (sebraciklid). Går nu med cubacikliderna i ett 310l funkar över förväntan än så länge iaf. Här kommer bilder med skiftande kvalite några av dom fiskar jag har hemma nu.
                [ATTACH]26455[/ATTACH]

                [ATTACH]26456[/ATTACH]

                [ATTACH]26457[/ATTACH]

                [ATTACH]26458[/ATTACH]

                Härliga foto cronan.
                gillar chacamaxen har det inte blivit lek på dom än? e det samma fisk på fotona eller är det båda bifasciatorna?
                CA

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  Ursprungligen postat av RobinH
                  Härliga foto cronan.
                  gillar chacamaxen har det inte blivit lek på dom än? e det samma fisk på fotona eller är det båda bifasciatorna?
                  Nix ingen lek än. Första är på honan börjar undra om det är en hona tyckte äggröret var på väg ut för en vecka sen . Men sen hände inte mer. Det andra är på hanen. Dom har fått jäkla attityd problem först ville dom slå ihjäl cubanerna så jag flyttade dom. Och köpte Citrinellom och nu himmeln slå ihjäl dom i stället. Fortsätter dom likadant i morgon så får jag flytta jaguarena till deras kar i stället.

                  Kommentar

                  • Cronan
                    Användare
                    • juli 2008
                    • 907

                    Blev mer stavfel än vad det brukar bli försökts skriva med min nya telefon

                    Kommentar

                    • ciklidkrille
                      Användare
                      • januari 2009
                      • 53

                      ca

                      Shena igen som vet vart man kan få tag på ca i närheten av ljungby?
                      Tack på förhand
                      Mvh Krille
                      CA! finns inget annat

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Jodå zebrahannen är rätt stor 15cm skulle jag tippa med fenor. Honan hälften mer eller mindre.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • jemtlänningen
                          Användare
                          • maj 2009
                          • 113

                          Ursprungligen postat av RobinH
                          Ett tips e att du startar en ny tråd om ditt projekt och lägger in foto och info om ditt bygge..
                          Tack för tipset. Jag har funderat på det där med ny tråd. men jag tror jag ska skriva en artikel direkt CB istället.

                          Kommentar

                          • jemtlänningen
                            Användare
                            • maj 2009
                            • 113

                            Ursprungligen postat av DRE
                            Snygga firrar.

                            Några till
                            Zebrahanne samt Sajicayngel 1 mån
                            Snugga bilder DRE MVH Lelle

                            Kommentar

                            • Cronan
                              Användare
                              • juli 2008
                              • 907

                              En bild kan säga mer en tusen ord. Försökte släppa ihop jaguarerna med bifasciaterna. Fick dela på dom efter 2min. Kampen var över ganska snabbt och vinnare blev jagga hanen sen ville han ha bort båda bifacsiaterna från karet. Så det var bara att börja möblera om i karen. Ibland är det mindre härligt med CA.


                              Kommentar

                              • FI
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 3743

                                Ursprungligen postat av Cronan
                                En bild kan säga mer en tusen ord. Försökte släppa ihop jaguarerna med bifasciaterna. Fick dela på dom efter 2min. Kampen var över ganska snabbt och vinnare blev jagga hanen sen ville han ha bort båda bifacsiaterna från karet. Så det var bara att börja möblera om i karen. Ibland är det mindre härligt med CA.
                                Tuffa bilder! Men jo sånt där är jobbigt, nackdelen med CA helt klart. Tur att det inte slutade värre i alla fall. Håll ett öga på dem i fortsättningen om du testar igen, det kan gå snabbt utför om det vill sig illa. Trimacen jag hade var speciellt knepig, det var knappt jag tordes lämna karet över dagen tills efter jobbet ens om man såg att det var bråk på gång. I slutändan blev det så han fick gå i karet helt själv som enda ciklid. :/
                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...