CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    Ursprungligen postat av Cronan
    Hur är dom i tempramentet Robin är väldigt sugen på ett par själv? Och dina bilder gör inte suget mindre.
    Jag tror tempramentet skiljer sig en del, Jag har haft ett par tidigare och dom var mycket aggresivare än detta paret som e lugnet själv och dessa håller ihop väldigt stabilt, dom har lekt 3gånger nu och jag har inte sett någon aggresivitet paret emellan medans dom andra jag hade så fort leken var över så försökte hanen ta kål på honan.
    CA

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
      hittade 2 bilder på mina freddie honan överst mindre bra på hanen kanske men det får duga hehe..
      Honan e ju riktigt grann micke..
      CA

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        Ursprungligen postat av RobinH
        Honan e ju riktigt grann micke..
        tackar Robin även Cronan hehe..ska försöka få till en bild på den nya hanen åxo han är större en den förra och betydligt lugnare iaf hittillls...
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          Mitt nya 720 CA kar med ett par zebraciklider.

          Framtiden får utvisa vad som mer ska i. Det ser rätt skönt ut med bara detta par.

          Det går lite ströfisk som blivit över från barnens akvarium också, men det får man bortse ifrån.

          Två av lysrören är väldigt gula och växten i mitten ska senare bort men är grön egentligen
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • jemtlänningen
            Användare
            • maj 2009
            • 113

            Ursprungligen postat av DRE
            Mitt nya 720 CA kar med ett par zebraciklider.

            Framtiden får utvisa vad som mer ska i. Det ser rätt skönt ut med bara detta par.

            Det går lite ströfisk som blivit över från barnens akvarium också, men det får man bortse ifrån.

            Två av lysrören är väldigt gula och växten i mitten ska senare bort men är grön egentligen
            Tjen det vart ca i alla fall snyggt MVH Lelle

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              Ursprungligen postat av DRE
              Mitt nya 720 CA kar med ett par zebraciklider.

              Framtiden får utvisa vad som mer ska i. Det ser rätt skönt ut med bara detta par.

              Det går lite ströfisk som blivit över från barnens akvarium också, men det får man bortse ifrån.

              Två av lysrören är väldigt gula och växten i mitten ska senare bort men är grön egentligen
              Undrar hur många Sebraciklider du kommer att ha om ett år om du låter paret gå kvar i det karet utan andra ciklider...

              /Jocke

              Kommentar

              • jinnarparen
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 2670

                Ursprungligen postat av DRE
                Mitt nya 720 CA kar med ett par zebraciklider.

                Framtiden får utvisa vad som mer ska i. Det ser rätt skönt ut med bara detta par.

                Det går lite ströfisk som blivit över från barnens akvarium också, men det får man bortse ifrån.

                Två av lysrören är väldigt gula och växten i mitten ska senare bort men är grön egentligen
                Väldigt fint akvarium!!

                Skall bli spännande att följa hur det utvecklas om du håller dig till sebraciklider.
                Efter ett tag så lär du ha sebraciklidyngel och när dessa sen vuxit upp och det blir fler par i karet, det är då det roliga börjar.
                Du kommer att ha många intressanta/roliga timmar framför det karet när du har ett gäng sebraciklider som hela tiden vill bli fler.
                Åter till CA

                Det är där jag hör hemma

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  Ursprungligen postat av DRE
                  Mitt nya 720 CA kar med ett par zebraciklider.

                  Framtiden får utvisa vad som mer ska i. Det ser rätt skönt ut med bara detta par.

                  Det går lite ströfisk som blivit över från barnens akvarium också, men det får man bortse ifrån.

                  Två av lysrören är väldigt gula och växten i mitten ska senare bort men är grön egentligen
                  Väldigt trevligt kar.

                  Kommentar

                  • Lundensis
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 2262

                    Ursprungligen postat av DRE
                    Mitt nya 720 CA kar med ett par zebraciklider.

                    Framtiden får utvisa vad som mer ska i. Det ser rätt skönt ut med bara detta par.

                    Det går lite ströfisk som blivit över från barnens akvarium också, men det får man bortse ifrån.

                    Två av lysrören är väldigt gula och växten i mitten ska senare bort men är grön egentligen
                    Snyggt kar!

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Tackar för detta. Jag ville skapa gömställen så honor och olika arter kan gömma sig vid bråk och att naturliga revir bildas.

                      Och visst håller jag bara dessa zebror så blir jag randig upp över öronen med all sannolikhet så jag ska nog introducera fler. Det jag nu är ute efter är ett par carpintis samt ett par salvini. Sedan skulle jag dessutom vilja ha en Vieja Maculicauda, men det känns direkt trångt. Frågan är då om det går att skippa zebrorna och hålla de andra. Vi får se hur det utvecklar sig, jag ska hålla er uppdaterade efter kommande inköp.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Micke Jarhl
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2277

                        tjusigt kar DRE blir fint de där...med massa gömslen snår bör det funka bara testa...bästa är ju om du hittar fiskarna du ska ha samtidigt...brukar bli mindre bråk ifall många är nya ikaret när du koppar in dom..skrev kanske otydligt hehe..
                        Micke Jarhl Med akvarium!

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Det är inte lätt att hitta alla samtidigt, men jag håller med. Jag håller ögonen öppna för att se vad som händer (och fötter) i butikerna.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • jinnarparen
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 2670

                            A Margaritifer

                            En bild på mitt par som visar vad de gör mesta delen av tiden. Letar efter något ätbart i sanden.
                            Man ser också tydligt vad de tycker om varandra, inte mycket.
                            Det är först under de senaste dagarna som honan ens får komma i närheten av hanen.
                            Annars så anser han att hon helst skall befinna sig utanför karet på ett eller annat sätt.
                            Jag har ju bara erfarenhet av detta paret, men de är mycket aggressiva mot andra fiskar.
                            Kan kanske bero på att de betraktar karet som sitt födosöksrevir och de andra fiskarna är då konkurrenter om maten.
                            Åter till CA

                            Det är där jag hör hemma

                            Kommentar

                            • RobinH
                              Användare
                              • augusti 2008
                              • 2150

                              Ursprungligen postat av jinnarparen
                              En bild på mitt par som visar vad de gör mesta delen av tiden. Letar efter något ätbart i sanden.
                              Man ser också tydligt vad de tycker om varandra, inte mycket.
                              Det är först under de senaste dagarna som honan ens får komma i närheten av hanen.
                              Annars så anser han att hon helst skall befinna sig utanför karet på ett eller annat sätt.
                              Jag har ju bara erfarenhet av detta paret, men de är mycket aggressiva mot andra fiskar.
                              Kan kanske bero på att de betraktar karet som sitt födosöksrevir och de andra fiskarna är då konkurrenter om maten.
                              Så Rickard nu e det flyttat..
                              CA

                              Kommentar

                              • jinnarparen
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 2670

                                C Salvini 'Rio Chacamax'

                                Nu har det ena paret plockat fram sina yngel.
                                Det blev inte så många denna gången då de la ägg inte långt ifrån filterinsuget.
                                Åter till CA

                                Det är där jag hör hemma

                                Kommentar

                                Arbetssätt...