CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    Ursprungligen postat av RobinH
    Går det inte att få tag i en hane till henne??
    jo det gör det kanske men jag har inte plats till ett sånt par nu tror jag.. skapar bara problem är jag rädd hehe inga duvungar direkt motaguense
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
      jo det gör det kanske men jag har inte plats till ett sånt par nu tror jag.. skapar bara problem är jag rädd hehe inga duvungar direkt motaguense
      Hehe Nä det e sant...
      CA

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        Det har börjat hända grejor här hemma med Godmani paret igen, gräver och putsar för fullt.
        Får hoppas dom lyckas bättre denna gången om dom leker igen!
        CA

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          Ursprungligen postat av RobinH
          Det har börjat hända grejor här hemma med Godmani paret igen, gräver och putsar för fullt.
          Får hoppas dom lyckas bättre denna gången om dom leker igen!
          Fina grejor härliga färger!!
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Kajjjan
            NCS Medlem
            • juni 2008
            • 1882

            Ursprungligen postat av RobinH
            Det har börjat hända grejor här hemma med Godmani paret igen, gräver och putsar för fullt.
            Får hoppas dom lyckas bättre denna gången om dom leker igen!
            De är verkligen tjusiga!

            //Kaj

            Kommentar

            • cichlids4fun
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 3111

              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              jo det gör det kanske men jag har inte plats till ett sånt par nu tror jag.. skapar bara problem är jag rädd hehe inga duvungar direkt motaguense
              dog den du köpte av mig?
              Mvh
              Peter

              don´t drink water-fish ..... in it!

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                Ursprungligen postat av cichlids4fun
                dog den du köpte av mig?
                Nix den finns hos en kompis nu ville inte prova,, hade lite många parachromisar ett tag.. valde loisellie,,,men den har tagit sig fint nästan helt återställd äter som en häst
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • RobinH
                  Användare
                  • augusti 2008
                  • 2150

                  tack kaj och micke, jo dom har bra med färg när dom é på humör.
                  CA

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Sajicahanne

                    Liten firre försvarar yngel mot stor husse. Lätt och vara tuff med en glasruta emellan
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Micke Jarhl
                      Användare
                      • april 2002
                      • 2277

                      snyggt DRE..och ny investeringarna funkar bra och frodas?
                      Micke Jarhl Med akvarium!

                      Kommentar

                      • HåE
                        Användare
                        • september 2007
                        • 1525

                        Ursprungligen postat av RobinH
                        Det har börjat hända grejor här hemma med Godmani paret igen, gräver och putsar för fullt.
                        Får hoppas dom lyckas bättre denna gången om dom leker igen!
                        Snygga bilder och firrar!
                        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                          snyggt DRE..och ny investeringarna funkar bra och frodas?
                          Tackar Micke!

                          Jajjemän de växer och frodas dock letar jag efter lite snygga Salvinis. De finns nu i 2 butiker men omöjligt att säga om de blir fina. Just nu är de så små att de endast är grå. Kan man avgöra kön på 5cm yngel av salvini. Några av de jag kollade på igår hade lite blått i fenorna och det var de större. annars har jag letat efter:
                          • Samma kull: mindre kanske honor. Större kanske hannar
                          • Mer färg honor, men hur är det med blåhet i fenorna?
                          • Lite maskulinare drag hannar. Men man luras av storleken bland yngel. Annars tycker jag att om de ser kaxigare ut så brukar det vara hannar hos de flesta andra fiskar jag har, men det kanske är inbillning. Branthet på panna. Käkens beskaffenhet. Muskler!?
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • april 2002
                            • 2277

                            Ursprungligen postat av DRE
                            Tackar Micke!

                            Jajjemän de växer och frodas dock letar jag efter lite snygga Salvinis. De finns nu i 2 butiker men omöjligt att säga om de blir fina. Just nu är de så små att de endast är grå. Kan man avgöra kön på 5cm yngel av salvini. Några av de jag kollade på igår hade lite blått i fenorna och det var de större. annars har jag letat efter:
                            • Samma kull: mindre kanske honor. Större kanske hannar
                            • Mer färg honor, men hur är det med blåhet i fenorna?
                            • Lite maskulinare drag hannar. Men man luras av storleken bland yngel. Annars tycker jag att om de ser kaxigare ut så brukar det vara hannar hos de flesta andra fiskar jag har, men det kanske är inbillning. Branthet på panna. Käkens beskaffenhet. Muskler!?
                            Jag har faktiskt aldrig haft Salvini i mina kar förrän idag, får jag hem ett stort lekpar från "cichlids for fun" kille på forumet här,Hanarna blir ju större med tiden honan har en svart fläck på ryggfenan i regel kanske jag ska tillägga men då är dom ju större en yngel, små fiskar är ju en chansning ang kön färger mm...men kan vara väl så kul se hur det blir när det växer upp,just nu är jag inne på större eller vuxna djur har bara 2 kar igång nu (är vad jag orkar med) då måste man ju välja har ingen plats för småfisk i nuläget hehe..
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Jag förstår, för tillfället gillar jag att vara med och påverka uppväxten särsklit som jag har ganska många arter och vil att de växer upp tillsammans. Jag misstänker att Zebrorna säljs av när djuren växer på sig.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Micke Jarhl
                                Användare
                                • april 2002
                                • 2277

                                Nya firrar igen!!

                                Japp tagit lite bilder igen Riktigt fint salvini parhittade en rot de vaktar direkt ..sen en gammal goding visserligen signel bara men fin en RÖD festae hona ska bara mata på henne lite..sen vart de lite mer bilder på övriga håll tillgodo
                                Micke Jarhl Med akvarium!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...