CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av RobinH
    Mycket fint Jocke..

    Gillar salviniparet.
    Tackar Men dom börjar bli till åren nu, hanen har tappat glansen avsevärt det sissta halvåret
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • salmberg
      NCS Medlem
      • oktober 2007
      • 830

      Ursprungligen postat av Beast
      Tackar Men dom börjar bli till åren nu, hanen har tappat glansen avsevärt det sissta halvåret
      Jag gillar när hanarna har mycket blått i sig.. Snygga

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        Ursprungligen postat av salmberg
        Jag gillar när hanarna har mycket blått i sig.. Snygga
        Jag hålle med dig salmberg, honan e riktigt röd och hanen har mycket blått i sig snygga!
        CA

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          Ursprungligen postat av Beast
          Tackar Men dom börjar bli till åren nu, hanen har tappat glansen avsevärt det sissta halvåret
          Helt klart åldras inte salvini på samma sätt som vi män, vi får ju bara mer glans ju äldre vi blir.
          Antingen blir det gråglans om håret är kvar eller så blir det "spegelglans" om det inte är kvar.

          I vilket fall som helst så noterar jag att din hane har betydligt mer blåskimmer än vad mina två och då skall de finnas i samma område, mina är ju från Rio chacamax.
          Vad det gäller honorna så är inte skillnaden alltför stor.

          Än en gång ser man skillnaden beroende på var de har fångats (om vi nu antar att våra fåtal ex kan tjäna som kännemärke för respektive population).
          Att hålla ordning på fångstplatserna är inte fel, fast oftast så får vi ju inte reda på det när det gäller centralamerikanska ciklider.
          Som ytterligare påspädning på detta kan jag nämna att jag har en liten salvinihona som har väldigt mycket blått i sig, och inget rött. Var den är fångad vet jag inte, men den är köpt på Hornbach i Malmö.
          Det är alltså stoor skillnad på salvini och salvini.

          Hmm, nu blev det en lång utvikning i fototråden igen, denna gången var det jag som syndade, ingen är felfri.
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            Ursprungligen postat av jinnarparen
            Helt klart åldras inte salvini på samma sätt som vi män, vi får ju bara mer glans ju äldre vi blir.
            Antingen blir det gråglans om håret är kvar eller så blir det "spegelglans" om det inte är kvar.

            I vilket fall som helst så noterar jag att din hane har betydligt mer blåskimmer än vad mina två och då skall de finnas i samma område, mina är ju från Rio chacamax.
            Vad det gäller honorna så är inte skillnaden alltför stor.

            Än en gång ser man skillnaden beroende på var de har fångats (om vi nu antar att våra fåtal ex kan tjäna som kännemärke för respektive population).
            Att hålla ordning på fångstplatserna är inte fel, fast oftast så får vi ju inte reda på det när det gäller centralamerikanska ciklider.
            Som ytterligare påspädning på detta kan jag nämna att jag har en liten salvinihona som har väldigt mycket blått i sig, och inget rött. Var den är fångad vet jag inte, men den är köpt på Hornbach i Malmö.
            Det är alltså stoor skillnad på salvini och salvini.

            Hmm, nu blev det en lång utvikning i fototråden igen, denna gången var det jag som syndade, ingen är felfri.
            Du får ange Hornbach som fångstplats.

            Kommentar

            • Lundensis
              Användare
              • mars 2004
              • 2262

              Ursprungligen postat av Beast
              Tackar Men dom börjar bli till åren nu, hanen har tappat glansen avsevärt det sissta halvåret
              Du har väl yngel av dem?

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                Ursprungligen postat av Lundensis
                Du har väl yngel av dem?
                Dom går med en liten kull nu, inte så många dock..
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • ciklidkrille
                  Användare
                  • januari 2009
                  • 53

                  Ursprungligen postat av RobinH
                  P.friedrichstalii

                  Min freddie hona är väldigt konstigt utfärgad, inga ränder bara några svarta fläckar!
                  Hon varierar mycket i färgen oxå, när hon tänder till blir hon riktigt gul och mycket av dom svarta fläckarna försvinner..
                  Riktigt fina fiskar robinH!
                  CA! finns inget annat

                  Kommentar

                  • Cronan
                    Användare
                    • juli 2008
                    • 907

                    Ursprungligen postat av RobinH
                    P.friedrichstalii

                    Min freddie hona är väldigt konstigt utfärgad, inga ränder bara några svarta fläckar!
                    Hon varierar mycket i färgen oxå, när hon tänder till blir hon riktigt gul och mycket av dom svarta fläckarna försvinner..
                    Hur är dom i tempramentet Robin är väldigt sugen på ett par själv? Och dina bilder gör inte suget mindre.

                    Kommentar

                    • Cronan
                      Användare
                      • juli 2008
                      • 907

                      Härliga bilder Jocke blir nog så att jag skaffar ett Texas par till helt klart en favorit. Men den här gången blir det inte samma kar som jaggorna. Passar på att lägga in två bilder på V.fenestrata hanen som jag köpte av dig för drygt ett år sen. Tror att han var runt 5-6 cm då nu börjar han närma sig 30 cm.


                      Kommentar

                      • jinnarparen
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 2670

                        Ursprungligen postat av Cronan
                        Härliga bilder Jocke blir nog så att jag skaffar ett Texas par till helt klart en favorit. Men den här gången blir det inte samma kar som jaggorna. Passar på att lägga in två bilder på V.fenestrata hanen som jag köpte av dig för drygt ett år sen. Tror att han var runt 5-6 cm då nu börjar han närma sig 30 cm.
                        [ATTACH]26345[/ATTACH]

                        [ATTACH]26346[/ATTACH]
                        30 cm, det var som tusan. Jag har också haft mina ett tag så det är nog kullsyskon. Men det är inte mer än 16-17 cm. Fast de ynglar av sig värre kaniner, det enda de tänker på är sex...
                        Åter till CA

                        Det är där jag hör hemma

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2277

                          freddies

                          hittade 2 bilder på mina freddie honan överst mindre bra på hanen kanske men det får duga hehe..
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • Cronan
                            Användare
                            • juli 2008
                            • 907

                            Ursprungligen postat av jinnarparen
                            30 cm, det var som tusan. Jag har också haft mina ett tag så det är nog kullsyskon. Men det är inte mer än 16-17 cm. Fast de ynglar av sig värre kaniner, det enda de tänker på är sex...
                            Tror min hona ligger runt 20 cm hanen försökte jag mäta när jag flyttade ut han från köket förra veckan och c.a 28-29 cm var han. Han är en jäkel på att käka förutom jaguarerna är det ingen av mina fiskar som kan mäta sig med han i mängd mat man kan få ner. Tyvär så är det lek på gång nu igen dom blir så tråkiga i färgerna i när dom har lekdräkt.

                            Kommentar

                            • Cronan
                              Användare
                              • juli 2008
                              • 907

                              Härliga fiskar Micke.

                              Kommentar

                              • RobinH
                                Användare
                                • augusti 2008
                                • 2150

                                Ursprungligen postat av ciklidkrille
                                Riktigt fina fiskar robinH!
                                Tack krille!
                                CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...