CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    Tack...
    CA

    Kommentar

    • salmberg
      NCS Medlem
      • oktober 2007
      • 830

      Bocourti

      Då var det tid för Bocourtin.Något agresivare uppvaktning och förberedelser än mitt Pearsei par som går med frisimmande nu.

      Kommentar

      • salmberg
        NCS Medlem
        • oktober 2007
        • 830

        Han även ta en bild på Peteniahanen ikväll.

        Kommentar

        • RobinH
          Användare
          • augusti 2008
          • 2150

          Ursprungligen postat av salmberg
          Då var det tid för Bocourtin.Något agresivare uppvaktning och förberedelser än mitt Pearsei par som går med frisimmande nu.
          Grattis Rickard skit kul...
          CA

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            Ursprungligen postat av salmberg
            Då var det tid för Bocourtin.Något agresivare uppvaktning och förberedelser än mitt Pearsei par som går med frisimmande nu.
            Trevligt, skall du spara några yngel?
            Återväxten på bocourti är nog inte så bra här i sverige för tillfället.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • Lundensis
              Användare
              • mars 2004
              • 2262

              Ursprungligen postat av jinnarparen
              Trevligt, skall du spara några yngel?
              Återväxten på bocourti är nog inte så bra här i sverige för tillfället.
              Grattis till leken salmberg. Jag håller med, hade varit bra med lite nya bocourti i butikerna.

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                Ursprungligen postat av salmberg
                Han även ta en bild på Peteniahanen ikväll.
                satan hihi..kul salmberg börja odla nu...
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  Härliga bilder Robin och Salmberg. Ska se i morgon om man inte kan bidra med några bilder.

                  Kommentar

                  • salmberg
                    NCS Medlem
                    • oktober 2007
                    • 830

                    Tackar för komplimangerna grabbar.. Lite sugen är man väl på att dra upp lite,men ärligt talat är jag sjukt dålig på att sköta om de små,samt att jag tappar intresset efter några vecker.. Får väl se när dom blir frisimande om jag tar upp de..
                    Jag lämnade lite Pearseiyngel till RobinH för någon månad sen,så där kommer väl ut ett 60tal av dom tror jag.. Får nog ta gå i skola hos Robin hihi..

                    Kommentar

                    • RobinH
                      Användare
                      • augusti 2008
                      • 2150

                      Ursprungligen postat av salmberg
                      Tackar för komplimangerna grabbar.. Lite sugen är man väl på att dra upp lite,men ärligt talat är jag sjukt dålig på att sköta om de små,samt att jag tappar intresset efter några vecker.. Får väl se när dom blir frisimande om jag tar upp de..
                      Jag lämnade lite Pearseiyngel till RobinH för någon månad sen,så där kommer väl ut ett 60tal av dom tror jag.. Får nog ta gå i skola hos Robin hihi..
                      Mata och byta vatten ofta..hehe inga konstigheter!
                      61st Pearsei va det om jag inte minns fel, lite väl många att dra upp men men vi får se, dom växer och mår bra ca 4cm e dom nog nu.

                      Klart du ska dra upp några .. du har ju några små kar du inte använder väl?
                      CA

                      Kommentar

                      • Cronan
                        Användare
                        • juli 2008
                        • 907

                        Så lite bilder från min del då som utlåvat. Kan snart börja vissa fiskar ni inte redan sett från min del då jag fick hem min första dubbel stålställning i fredags .
                        Börjar med H.nicaraguensis hanen leker vilken dag som helst gräver som f-n och är jäkligt tuffa. Sen bild på V.fenestrata hanen. Och sen lite bråk som sagt tuffa är dom skulle tro att jaggan snart kan käka iaf halva honan.






                        Kommentar

                        • Cronan
                          Användare
                          • juli 2008
                          • 907

                          Sen V.bifasiata hanen börjar bli könsmogen nu väntar bara på att nån av honorna ska bli det. Och mitt Texas par honan börjar bli ordentligt rund om buken så det dröjer nog inte många dagar inna det blir fler.




                          Kommentar

                          • Cronan
                            Användare
                            • juli 2008
                            • 907

                            Avslutar kvällen med mitt P.loiselle par. Skulle egentligen ta bilder på eldbukarna har äntligen hittat en hona till min store hane. Hon är riktigt fin och nu simmare det en ordentlig skara eldbuks yngel i ett av karen som vaktas ordentligt av föreldrarna. Tyvär ville dom inte va med på bild med ungarna.




                            Kommentar

                            • salmberg
                              NCS Medlem
                              • oktober 2007
                              • 830

                              Ursprungligen postat av RobinH
                              Mata och byta vatten ofta..hehe inga konstigheter!
                              61st Pearsei va det om jag inte minns fel, lite väl många att dra upp men men vi får se, dom växer och mår bra ca 4cm e dom nog nu.

                              Klart du ska dra upp några .. du har ju några små kar du inte använder väl?
                              Får väl ta mig i kragen dra upp ett gäng..Har ett 250l och 112l som jag inte använder.

                              Kommentar

                              • salmberg
                                NCS Medlem
                                • oktober 2007
                                • 830

                                Bra bilder och snygga fiskar Cronan. Fenestrata hanen börgar bli biffig.
                                Hur stor är han nu?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...