CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    V Bifasciata "Rio Aqua Dulce", hane

    Nu har jinnarparen hittat kameran igen och fått till lite bilder på en del fiskar.

    Efter mycket om och men så har bifasciata paret fått en liten hörna att vara på, så nu börjar hanen färga på än mer. Fast snart blir han sämre i färgerna igen för när de leker blir de nästan vita.
    Av någon underlig anledning så är de bäst färgade på kvällarna, vet inte varför
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • jinnarparen
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 2670

      V Zonata "Bråviken", hane

      ...och det är den här gynnaren som håller bifasciatorna på plats...tills nu.
      Han har nämligen fått ge sig för ett lite midaspar som parkerat mellan bifasciatorna och övriga delen av karet.
      Ett midaspar som är ca 15+12 cm sätter den här krabaten på nästan 30 cm på plats.
      Bifasciataparet som väl är +25 resp +20 cm klarar inte av det.
      Åter till CA

      Det är där jag hör hemma

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        Snyggt Rikard trevligt at kameran kom fram igen själv går man väntar på 1maj nu så man får någon fisk i karet bara några malar 0ch en fet trimac hona..
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • salmberg
          NCS Medlem
          • oktober 2007
          • 830

          Vieja sp. Coatzacoalcos F1

          En bild på mitt par. Troligen det enda par i hela Sverige. Dom visar inte sin riktiga färg på denna bild. Paret fick jag av Robin H. ( Ungdjur från Hendrik G i Norge)

          Kommentar

          • salmberg
            NCS Medlem
            • oktober 2007
            • 830

            Vieja godmanni

            Godmanni ung hane..

            Kommentar

            • Cronan
              Användare
              • juli 2008
              • 907

              Härliga bilder Jinnarparen och Salmberg och tack för igår Salmberg. Zonatan är helt enorm gillar den skarpt. Fortsätter med vieja bilder. Först V.Bifaciata Rio Chacmax har helt plötsligt förstått att han är störst i karet och börjat tuffa till sig. Sa senast igår konstigt att dom är så mesiga jag hade fel. Sista bilden på Texas cikliden är efter att han bråkat med Bifaciata hanen fick ett rejält bett i sidan. Och andra bilden V.fenestrata hanen som börjar vissa sig utan lekdräkt brukar ta två veckor sen är det lekdräkt igen.






              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                Stiliga bilder!!! Det är bilder som de i denna tråd som gör att jag känner mig sugen på CA. Har dock bara 430 liters ledigt.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  Ursprungligen postat av DRE
                  Stiliga bilder!!! Det är bilder som de i denna tråd som gör att jag känner mig sugen på CA. Har dock bara 430 liters ledigt.
                  Gå över till CA kommer inte att ångra dig. Finns en hel del arter som funkar fint i ett 430l. Vilka mått har karet?

                  Kommentar

                  • JockeB
                    Användare
                    • maj 2004
                    • 2964

                    Fina bilder allihopa, in med mera bara
                    Mvh Jocke
                    Centralamerikanska Ciklider!

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Ursprungligen postat av Cronan
                      Gå över till CA kommer inte att ångra dig. Finns en hel del arter som funkar fint i ett 430l. Vilka mått har karet?
                      Bottenyta 130x55 och 60 högt.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Cronan
                        Användare
                        • juli 2008
                        • 907

                        Ursprungligen postat av DRE
                        Bottenyta 130x55 och 60 högt.
                        Då funkar det ju helt ok med någon mindre CA-ciklid. Kanske t.o.m en mellan stor beroende på vilken art du väljer.

                        Kommentar

                        • RobinH
                          Användare
                          • augusti 2008
                          • 2150

                          Ursprungligen postat av jinnarparen
                          Nu har jinnarparen hittat kameran igen och fått till lite bilder på en del fiskar.

                          Efter mycket om och men så har bifasciata paret fått en liten hörna att vara på, så nu börjar hanen färga på än mer. Fast snart blir han sämre i färgerna igen för när de leker blir de nästan vita.
                          Av någon underlig anledning så är de bäst färgade på kvällarna, vet inte varför
                          Kul att du hittat kameran igen riktigt härliga foto som vanligt när dom kommer från dig.
                          Har du flyttat den lilla guldsöm hanen nu eftersom dom tagit revir igen? hehe han hade ju hela 3m karet som revir?
                          CA

                          Kommentar

                          • jinnarparen
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 2670

                            Ursprungligen postat av RobinH
                            Kul att du hittat kameran igen riktigt härliga foto som vanligt när dom kommer från dig.
                            Har du flyttat den lilla guldsöm hanen nu eftersom dom tagit revir igen? hehe han hade ju hela 3m karet som revir?
                            Tack.

                            Nej, nu när Guldsömmarna inte har yngel så har han stängt av turbon och då kan de övriga fiskarna få lite mer utrymme.
                            Efter att jag plockat bort guldsömynglena så lekte först fenestratan, därefter blev det citrinellumens tur (deras 1a) och nu är det bifasciatan som går och vaktar ägg.
                            Läge för kaos längre fram i tiden alltså.
                            Åter till CA

                            Det är där jag hör hemma

                            Kommentar

                            • Micke Jarhl
                              Användare
                              • april 2002
                              • 2277

                              Ursprungligen postat av jinnarparen
                              Tack.

                              Nej, nu när Guldsömmarna inte har yngel så har han stängt av turbon och då kan de övriga fiskarna få lite mer utrymme.
                              Efter att jag plockat bort guldsömynglena så lekte först fenestratan, därefter blev det citrinellumens tur (deras 1a) och nu är det bifasciatan som går och vaktar ägg.
                              Läge för kaos längre fram i tiden alltså.
                              Fram med kameran igen då Rikard låter som om du kan ta intressanta bilder framöver där det händer lite hehe...
                              Micke Jarhl Med akvarium!

                              Kommentar

                              • Lundensis
                                Användare
                                • mars 2004
                                • 2262

                                Ursprungligen postat av jinnarparen
                                Tack.

                                Nej, nu när Guldsömmarna inte har yngel så har han stängt av turbon och då kan de övriga fiskarna få lite mer utrymme.
                                Efter att jag plockat bort guldsömynglena så lekte först fenestratan, därefter blev det citrinellumens tur (deras 1a) och nu är det bifasciatan som går och vaktar ägg.
                                Läge för kaos längre fram i tiden alltså.
                                Grattis till lekarna!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...