CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    Vieja Godmanni

    De här blir jag inte riktigt klok på. Är totalt ointresserade av varandra större delar av året.
    När de sen börjar bli intresserade så blir honan fruktansvärt aggressiv mot hanen och vill hela tiden slåss.
    När de lekte sist så fick han knappt komma till och göra sin del.

    Fast egentligen är det bäst när de inte leker för då är de inte lika fina. Det röda/vinröda försvinner nästan helt och ersätts av en beigegul nyans, de ser helt enkelt ut som om de gått några rundor i tvättmaskinen med blekmedel.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      Ursprungligen postat av jinnarparen
      De här blir jag inte riktigt klok på. Är totalt ointresserade av varandra större delar av året.
      När de sen börjar bli intresserade så blir honan fruktansvärt aggressiv mot hanen och vill hela tiden slåss.
      När de lekte sist så fick han knappt komma till och göra sin del.

      Fast egentligen är det bäst när de inte leker för då är de inte lika fina. Det röda/vinröda försvinner nästan helt och ersätts av en beigegul nyans, de ser helt enkelt ut som om de gått några rundor i tvättmaskinen med blekmedel.
      Helt otroligt fint foto Rickard..
      Godmanni är helt klart en favorit, synd det inte finns några att få tag på i sverige! E dom på G med lek igen el?
      CA

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        Ursprungligen postat av RobinH
        Helt otroligt fint foto Rickard..
        Godmanni är helt klart en favorit, synd det inte finns några att få tag på i sverige! E dom på G med lek igen el?
        Nej, tror nog att jag får vänta till nästa år, verkar vara en säsongslekare.
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          C Salvini 'Rio Chacamax' F1,

          De här små fiskarna ser ut att kunna bli riktiga pärlor, hanen är 8-9 cm och har redan så här mycket färg.
          Det ser också ut som det är lek på gång, fast det lär väl inte bli så många ägg.
          Honan är bara 5-6 cm och har ännu mer färg.
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            Ursprungligen postat av jinnarparen
            De här små fiskarna ser ut att kunna bli riktiga pärlor, hanen är 8-9 cm och har redan så här mycket färg.
            Det ser också ut som det är lek på gång, fast det lär väl inte bli så många ägg.
            Honan är bara 5-6 cm och har ännu mer färg.
            De var riktigt fina. Hoppas det blir yngel.
            Senast redigerad av Lundensis; 20 november 2009, 17:03.

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              Här kommer en liten oredigerad film från idag. Mina T. maculipinnis leker varje månad. För några månader sedan började även ett nytt par ta form i karet. För första gången vallar nu två olika par yngel. Lite småkul att studera.

              /Jocke

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                Hoppas att det var OK med lite rörliga bilder i den här tråden förresten....

                /Jocke

                Kommentar

                • JockeB
                  Användare
                  • maj 2004
                  • 2964

                  Ursprungligen postat av Banderad
                  Hoppas att det var OK med lite rörliga bilder i den här tråden förresten....

                  /Jocke
                  Självklart Jocke In med mera bara

                  Det är så där man ska hålla CA för att få ut det mesta av dom, artakvarium!! Flera par, dom "boxas" på samma vilkor, dom färgar ut max osv
                  Mvh Jocke
                  Centralamerikanska Ciklider!

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2277

                    trevligt med en liten film ibland hur funkar det vad är det för kamera ser bra ut...
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                      trevligt med en liten film ibland hur funkar det vad är det för kamera ser bra ut...
                      Ja, det fungerar hyffsat att filma fisk med den. Framförallt eftersom jag är en värdelös stillbildsfotograf med dålig utrustning är detta ett bra alternativ. Filmkameran är inget speciellt. En liten Sony Hybrid med 40* optisk zoom. Modellnumret är: DCR-DVD115E

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 2262

                        Ursprungligen postat av Banderad
                        Här kommer en liten oredigerad film från idag. Mina T. maculipinnis leker varje månad. För några månader sedan började även ett nytt par ta form i karet. För första gången vallar nu två olika par yngel. Lite småkul att studera.

                        /Jocke

                        Häftig film!

                        Kommentar

                        • salmberg
                          NCS Medlem
                          • oktober 2007
                          • 830

                          Loisellei och Salvini

                          Fick hem två Loisellei för en månad sedan. Tycker att dom är väldigt lugna och dess utom satte dom lugn i salvinina som brukar vara riktigt bråkiga.
                          Var lite tveksam på att sätta ihop dessa två arter först med tanke på att dom är ganska lika,men det funkar utmärkt..

                          Kommentar

                          • salmberg
                            NCS Medlem
                            • oktober 2007
                            • 830

                            Vieja godmanni

                            Två dåliga bilder på mina godmanni.

                            Kommentar

                            • Jaggan
                              Användare
                              • november 2006
                              • 61

                              Ursprungligen postat av salmberg
                              Fick hem två Loisellei för en månad sedan. Tycker att dom är väldigt lugna och dess utom satte dom lugn i salvinina som brukar vara riktigt bråkiga.
                              Var lite tveksam på att sätta ihop dessa två arter först med tanke på att dom är ganska lika,men det funkar utmärkt..
                              Grymt fina! En riktigt lugn och trevlig Parachromis. Saknar dom i min Parachromissamling. Hade ett par för flera år sedan men vill ha ett par igen!

                              Kommentar

                              • salmberg
                                NCS Medlem
                                • oktober 2007
                                • 830

                                Ursprungligen postat av Jaggan
                                Grymt fina! En riktigt lugn och trevlig Parachromis. Saknar dom i min Parachromissamling. Hade ett par för flera år sedan men vill ha ett par igen!
                                Tackar..Ja jag gillar dessa starkt.Har provat Freddin innan och hadde lite svårt att ha dom ihop med andra. Freddin fick mestadels gå ensamma i ett 540kar. Tror jag kommer att prova managuensis någon gång,men det dröjer nog något år.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...