CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av RobinH
    Lite raritet varning på den.. Mycket fin
    Jaa det finns nog inte så många av dom i Sverige, tyvärr..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      Ursprungligen postat av Ove Planstedt
      Den ser ut att kunna bli riktigt fin

      Jepp, men
      det är ju bara den jag har kvar tyvärr, dom andra dog i nån magåkomma Så nu söker jag med ljus o lykta efter flera
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • februari 2006
        • 3479

        Ursprungligen postat av Beast
        Visst är det så, men nått som tar mycket av tillväxten är också om dom håller på o leker hela tiden..
        Drar du hanar och honor för sig så får du upp dom snabbare i sorlek..
        Jo, så är det givetvis. Men det skulle onekligen kännas lite tråkigt att göra så.

        /Jocke

        Kommentar

        • salmberg
          NCS Medlem
          • oktober 2007
          • 830

          Ursprungligen postat av Beast
          Jepp, men
          det är ju bara den jag har kvar tyvärr, dom andra dog i nån magåkomma Så nu söker jag med ljus o lykta efter flera
          Tråkigt att höra. Hur har det gått för dina Robertsoni?

          Kommentar

          • Cronan
            Användare
            • juli 2008
            • 907

            Ursprungligen postat av FI
            En loisellei-hona där va? Fantastiskt vacker fisk! Färgerna är verkligen inte att leka med, det är nästan saltvattensvarning på den där ju. Matar du med något som framhäver färgerna mer eller blir de så där färggranna naturligt då de blir större?
            Ja det stämer. Nej inget specielt hon får samma kost som alla mina andra fiskar försöker variera så mycket som möjligt. Men både hon och hanen är väldigt dåliga på att ta levande föda. Vet ej om det är något som de flesta loisellei är då jag upplever dom som en ganksa slö art

            Kommentar

            • Cronan
              Användare
              • juli 2008
              • 907

              Kanon fiskar Beast. Ska bli ett sant nöje att få se meckat av CA i maj.

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                Ursprungligen postat av salmberg
                Tråkigt att höra. Hur har det gått för dina Robertsoni?
                Dom går i samma kar som Nourissatin och fick samma skit, men dom lyckades jag rädda, dom är lite smala nu, men dom äter nu och är på g igen
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • FI
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 3743

                  Ursprungligen postat av Cronan
                  Men både hon och hanen är väldigt dåliga på att ta levande föda. Vet ej om det är något som de flesta loisellei är då jag upplever dom som en ganksa slö art
                  Jag har inte forskat på loisellei men hela parachromissläktet sätter nog i sig fisk då tillfälle ges, men kanske loisellei går lite mer åt allätarhållet? Tittar man på munnen så ser det ut så, den skjuts inte ut lika mycket och är inte lika stor förhållande till kroppen jämfört med de större arterna i släktet.

                  Och du är säker på att de inte bara smyger på bytena? Ser ju lite slött ut ibland, speciellt om nån annan är mer på och glufsar i bytena direkt

                  Jag gillar den där eftertänksamheten, om det nu är den du ser. Det är fascinerande då fiskarna ser ut att ha en plan och inte bara simmar runt som galna så det smäller i rutorna. Jaggor kan ha riktigt långa och utstuderade jakter om bytena ger dem rejält med motstånd. Jag har sett ett stim sorgmanteltetror visa upp lekbeteende pga att jaggorna som gick i samma kar inte fick tag på dem och istället började smyga runt bland inredningen, och alltså fick bytesfiskarna att känna sig trygga. Sedan försvann de en efter en...
                  Fredrik Isaksson
                  Bildarkivet

                  Kommentar

                  • Ove Planstedt
                    NCS Medlem
                    • maj 2006
                    • 1816

                    Mina Parachromis loiselle har då inte haft några problem med att äta levande foder, jag hade mina tillsammans med ett litet stim Brachychalcinus orbicularis och det är ju en tetra med hög kroppsform så dem kunde inte svälja dem utan jag tror att dem helt enkelt slet dem i stycken. Jag såg dock aldrig detta utan jag hittade rester av dem på morgonen 5 st hann dem sätta i sig innan jag flyttade på dem.

                    Kommentar

                    • Cronan
                      Användare
                      • juli 2008
                      • 907

                      Ursprungligen postat av FI
                      Jag har inte forskat på loisellei men hela parachromissläktet sätter nog i sig fisk då tillfälle ges, men kanske loisellei går lite mer åt allätarhållet? Tittar man på munnen så ser det ut så, den skjuts inte ut lika mycket och är inte lika stor förhållande till kroppen jämfört med de större arterna i släktet.

                      Och du är säker på att de inte bara smyger på bytena? Ser ju lite slött ut ibland, speciellt om nån annan är mer på och glufsar i bytena direkt

                      Jag gillar den där eftertänksamheten, om det nu är den du ser. Det är fascinerande då fiskarna ser ut att ha en plan och inte bara simmar runt som galna så det smäller i rutorna. Jaggor kan ha riktigt långa och utstuderade jakter om bytena ger dem rejält med motstånd. Jag har sett ett stim sorgmanteltetror visa upp lekbeteende pga att jaggorna som gick i samma kar inte fick tag på dem och istället började smyga runt bland inredningen, och alltså fick bytesfiskarna att känna sig trygga. Sedan försvann de en efter en...
                      Tyvär inte. Är knapt intresserade av levande om man bort ser från mask och riktigt små yngel. Men fina är det dom iaf. Men det loisellei inte har tar jaggorna igen. Var f-n rädd att dom skulle smälla rutorna igår välte en stor rot som jag trodde var omöjlig för dom att flytta igår när det bjöds på levande.

                      Kommentar

                      • FI
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 3743

                        Ursprungligen postat av Cronan
                        Tyvär inte. Är knapt intresserade av levande om man bort ser från mask och riktigt små yngel. Men fina är det dom iaf. Men det loisellei inte har tar jaggorna igen. Var f-n rädd att dom skulle smälla rutorna igår välte en stor rot som jag trodde var omöjlig för dom att flytta igår när det bjöds på levande.
                        Jo utseendet är det då inget fel på. Men härligt att det är drag på de andra monstren! Fy va sugen jag blir att fixa lite levande till mina också nu, lite vardagspyssel, jag har bara kört med frysfoder, räkor och pellets ett bra tag nu.
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

                        Kommentar

                        • Cronan
                          Användare
                          • juli 2008
                          • 907

                          Ursprungligen postat av FI
                          Jo utseendet är det då inget fel på. Men härligt att det är drag på de andra monstren! Fy va sugen jag blir att fixa lite levande till mina också nu, lite vardagspyssel, jag har bara kört med frysfoder, räkor och pellets ett bra tag nu.
                          Fördelen med att ha veijor som leker konstant dessutom blir det ganska många yngel per lek Tycker det är väldigt intresant att studera dom när man matar med levande känns som det är då dom kommer till rätta. Och några bilder på mina nyinförskaffade Texas ciklider. Köpte 4st idag storleken på dom mellan 4-6cm skulle jag gissa på.(Passade på att lägga in en bild på min favorit veija när jag ändå var igång)






                          Kommentar

                          • RobinH
                            Användare
                            • augusti 2008
                            • 2150

                            Ursprungligen postat av Cronan
                            Fördelen med att ha veijor som leker konstant dessutom blir det ganska många yngel per lek Tycker det är väldigt intresant att studera dom när man matar med levande känns som det är då dom kommer till rätta. Och några bilder på mina nyinförskaffade Texas ciklider. Köpte 4st idag storleken på dom mellan 4-6cm skulle jag gissa på.(Passade på att lägga in en bild på min favorit veija när jag ändå var igång)
                            [ATTACH]24398[/ATTACH]

                            [ATTACH]24399[/ATTACH]

                            [ATTACH]24400[/ATTACH]

                            [ATTACH]24401[/ATTACH]
                            Viejan ser ju ut att kunna bli fin...
                            Köpte du texascikliderna i sandby eller?
                            CA

                            Kommentar

                            • Cronan
                              Användare
                              • juli 2008
                              • 907

                              Ursprungligen postat av RobinH
                              Viejan ser ju ut att kunna bli fin...
                              Köpte du texascikliderna i sandby eller?
                              Jodå han kommer förhoppningsviss bli kanon fin. Ja köpta i sandby blev jäkligt sugen på doovi hanen som gick i ett av karen men jag har ingen plats än iaf.

                              Kommentar

                              • FI
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 3743

                                Ursprungligen postat av Cronan
                                Fördelen med att ha veijor som leker konstant dessutom blir det ganska många yngel per lek Tycker det är väldigt intresant att studera dom när man matar med levande känns som det är då dom kommer till rätta. Och några bilder på mina nyinförskaffade Texas ciklider. Köpte 4st idag storleken på dom mellan 4-6cm skulle jag gissa på.(Passade på att lägga in en bild på min favorit veija när jag ändå var igång)
                                Haha ja det där låter helt optimalt Håller fullständigt med om det där med mat och levande.

                                Viejan påminner extremt mycket om ett gäng bifasciata jag hade för några år sedan. Ska gräva fram nån bild. De lekte eller parade aldrig ut men det här är hanen tror jag.
                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...