CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ove Planstedt
    NCS Medlem
    • maj 2006
    • 1816

    Ursprungligen postat av RobinH
    Ser riktigt häftigt ut, först fotot e ju klockrent..
    Jo det gick häftigt till igår kväll, jag var lite rädd att dem skulle skada varandra bara. Jag gav dem några pellets å sedan var det lugn och ro igen, hehe...matvrak

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      Ursprungligen postat av Ove Planstedt
      Mina snällaste firrar fick i kväll för sig att bråka rejält, det small rejält i täckglasen ett par gånger samt en del vatten på golvet.
      Häftiga bilder!

      Kommentar

      • Cronan
        Användare
        • juli 2008
        • 907

        Vilka bilder Beast och Ove fiskarna är inte fy skam dom heller

        Kommentar

        • Lundensis
          Användare
          • mars 2004
          • 2262

          Härliga bilder beast. Får väl titta in till dig en dag nu när jag bor i Norrköping under veckorna.

          Kommentar

          • JockeB
            Användare
            • maj 2004
            • 2964

            Ursprungligen postat av Lundensis
            Härliga bilder beast. Får väl titta in till dig en dag nu när jag bor i Norrköping under veckorna.
            Bara att du hör av dig
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

            Kommentar

            • Cronan
              Användare
              • juli 2008
              • 907

              Tog några bilder var ute efter att fota jaggorna men det blev ett par till. Två första är på H.nicuraguensis hane och hona. Tyvär kan man inte riktigt se storleken men hanen börjar bli en stabil kille minst 20cm skulle tro ett par cm till. Dessutom backar dom inte undan i första taget. Och sen en bild på en av mina Texasciklider med lekdräkt(se om dom kan slå guldsömmarna jag skaffade två honor lekte två veckor efter jag tog hem dom , så nu har jag hyfsat många guldsöms yngel)




              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                Två herrar som inte riktigt kommer överens... Tyvärr filmat under vattembyte efter att jag har sugit bort en massa skit från filtret. Så ganska grumligt i vattnet.



                /Jocke

                Kommentar

                • RobinH
                  Användare
                  • augusti 2008
                  • 2150

                  Ursprungligen postat av Banderad
                  Två herrar som inte riktigt kommer överens... Tyvärr filmat under vattembyte efter att jag har sugit bort en massa skit från filtret. Så ganska grumligt i vattnet.



                  /Jocke
                  Trevlig filmsnutt...
                  Texasen har för jävla fin lekdräkt! har dom kommit till skott ännu?
                  CA

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 3479

                    Ursprungligen postat av RobinH
                    Trevlig filmsnutt...
                    Texasen har för jävla fin lekdräkt! har dom kommit till skott ännu?

                    Nä; de gräver, håller ihop, skakar för varandra och har konstant lekdräkt. Men ingenting mer händer. De har hållt på så här nu i 1,5 månad. Men någon gång lär de väl leka....

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • Micke Jarhl
                      Användare
                      • april 2002
                      • 2277

                      Det kommer Banderad...då lär dom bli ännu mera aggro med frisimmande yngel mina capinte var grymma föräldrar hehe..
                      Micke Jarhl Med akvarium!

                      Kommentar

                      • Banderad
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 3479

                        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                        Det kommer Banderad...då lär dom bli ännu mera aggro med frisimmande yngel mina capinte var grymma föräldrar hehe..
                        Jo, de är ju inte kända som svåra direkt. De har ju endel sällskap i burken. Men det ska väl inte vara några problem. Av någon outgrundlig anledning har loisellein och texasen valt att ta revir på samma sida i karet. Andra hälften av karet låter de siquian och en ensam Texashanne husera som de själv vill på. Loiselleihannen och honan verkar dock inte gilla varandra särkilt mycket. Är det vanligt att de inte håller ihop på samma sätt som t.ex. Texasen, eller har jag helt enkelt fått tag på ett par som ogillar varandra? Hannen kör bort honan när hon kommer för nära. Han är aldrig direkt aggressiv (som jag antar han hade varit om det hade varit en annan hanne). Där emot motar han iväg henne så hon simmar bort till den andra änden av karet.

                        /Jocke

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2277

                          Mina loisellei tog åxo tid på sig innan de fann varandra kan jag säga men så plötsligt vart dom super tajta....
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • Cronan
                            Användare
                            • juli 2008
                            • 907

                            Härlig film Banderad. Texas är grymt tuffa mina nyinförskaffade jagar bort alla veijor utom den största hanen och dom är knappt hälften så stora. Tyvär bar dom tydligen på vitaprick sjukan och smittade veijorna men det verkar ha löst sig efter en veckas medecinering.

                            Kommentar

                            • Fishimport
                              Användare
                              • december 2009
                              • 53

                              Sådär då har man kikat igenom hela tråden , det tog sin tid men klart värt det riktigt fina fiskar å bilder alla har

                              Mer Parachromis bilder nu
                              Tålamod är en fiskares bästa vän, inte akvaristens!
                              http://Www.Pontax.se Min hemsida
                              Parachromis

                              Kommentar

                              • Fishimport
                                Användare
                                • december 2009
                                • 53

                                Har för övrigt lite skabbiga bilder och filmer på min hemsida www.PontaX.se
                                Vissa bilder ser man t o m att d är en fisk
                                Tålamod är en fiskares bästa vän, inte akvaristens!
                                http://Www.Pontax.se Min hemsida
                                Parachromis

                                Kommentar

                                Arbetssätt...