CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    En till bild utan blixt här där man ser samma hane och en annan jag tror var hona
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • dezplay
      Användare
      • september 2008
      • 235

      Motaguense hona



      Hanen runt 16cm nu=)

      Kommentar

      • Cronan
        Användare
        • juli 2008
        • 907

        Tycker dom ser riktigt bra ut. Hur var det går dom själva eller har dom sälllskap av någon annan art? Och vilken storlek är det på karet? Tror att du skrivit det tidigare men minnet sviker mig ännu en gång

        Kommentar

        • dezplay
          Användare
          • september 2008
          • 235

          Ursprungligen postat av Cronan
          Tycker dom ser riktigt bra ut. Hur var det går dom själva eller har dom sälllskap av någon annan art? Och vilken storlek är det på karet? Tror att du skrivit det tidigare men minnet sviker mig ännu en gång
          I dagsläget har jag detta par och ett lite mindre gulsömspar ihop. Men har delat av karet (600liters) med en plastskiva i mitten så att guldsömmarna kan växa till sig lite innan jag släpper ihop dom.

          Men jag antar att det kommer sluta med slakt på guldsömmarna men det kan ju oxå gå bra, så det är bara vänta och se helt enkelt.

          Dom är ju vackra men ohyggligt aggressiva dessa tigrar, hoppas att den gröneterror hannen kan försvara sig sen annars får jag ha de själva i karet.

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            Igår följde jag med en kompis till Nol som skulle storshoppa Troffar. Jag sa innan att jag inte skulle handla något överhuvudtaget utan bara följa med som sällskap. På hemresan åkte vi även förbi Kungsbacka (Zoomässan). Som vanligt kunde jag inte låta bli att komma hem med lite fisk. Hos Kent hittade jag en Thorichthys som jag tycker ser ut som en meeki med specificerad fångstflod (F1r). Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken men har mailat Kent och frågat. Jag chansade och köpte de två som var kvar, viss risk att det är två av samma kön men vi får se. Från Kungsbacka fick jag med mig ett lekpar Cryptoheros cutteri. Hannen är riktigt stor (över 10cm som det står i artbeskrivningen). De har tydligen lekt endel i affären och gjort livet surt för ett gäng Jordätare ett antal gånger.

            Bilder eller film kommer framöver. Thorichthysen är skygg som bara den än så länge och trycker under rötterna, och hos cutterin behöver jag fixa till rutorna (och sedan låna svärfars kamera naturligtvis).

            /Jocke

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • augusti 2008
              • 2150

              Jätte fina dezplay..
              CA

              Kommentar

              • RobinH
                Användare
                • augusti 2008
                • 2150

                Då var det dags för Doviina att leka igen, tredja gången på 2månader men än har det inte blivit några yngel.. hoppas dom lyckas denna gången.
                CA

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 3111

                  Ursprungligen postat av Banderad
                  Igår följde jag med en kompis till Nol som skulle storshoppa Troffar. Jag sa innan att jag inte skulle handla något överhuvudtaget utan bara följa med som sällskap. På hemresan åkte vi även förbi Kungsbacka (Zoomässan). Som vanligt kunde jag inte låta bli att komma hem med lite fisk. Hos Kent hittade jag en Thorichthys som jag tycker ser ut som en meeki med specificerad fångstflod (F1r). Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken men har mailat Kent och frågat. Jag chansade och köpte de två som var kvar, viss risk att det är två av samma kön men vi får se. Från Kungsbacka fick jag med mig ett lekpar Cryptoheros cutteri. Hannen är riktigt stor (över 10cm som det står i artbeskrivningen). De har tydligen lekt endel i affären och gjort livet surt för ett gäng Jordätare ett antal gånger.

                  Bilder eller film kommer framöver. Thorichthysen är skygg som bara den än så länge och trycker under rötterna, och hos cutterin behöver jag fixa till rutorna (och sedan låna svärfars kamera naturligtvis).

                  /Jocke
                  har en svag känsla av att jocke kan fångstplatsen
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • Tony Tiger
                    Användare
                    • december 2009
                    • 182

                    Ursprungligen postat av Cronan
                    Fördelen med att ha veijor som leker konstant dessutom blir det ganska många yngel per lek Tycker det är väldigt intresant att studera dom när man matar med levande känns som det är då dom kommer till rätta. Och några bilder på mina nyinförskaffade Texas ciklider. Köpte 4st idag storleken på dom mellan 4-6cm skulle jag gissa på.(Passade på att lägga in en bild på min favorit veija när jag ändå var igång)
                    [ATTACH]24398[/ATTACH]

                    [ATTACH]24399[/ATTACH]

                    [ATTACH]24400[/ATTACH]

                    [ATTACH]24401[/ATTACH]
                    Ruskigt fin Chacamax, nästan identisk med min hane. Tyvärr så har jag en Guldsöm i samma storlek som spöar skiten ur honom
                    1000l CA..... i trappen!!!

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      har en svag känsla av att jocke kan fångstplatsen
                      Ah, de kommer från Norrköping med andra ord...

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 2262

                        Ursprungligen postat av RobinH
                        Då var det dags för Doviina att leka igen, tredja gången på 2månader men än har det inte blivit några yngel.. hoppas dom lyckas denna gången.
                        Vilka grymma bilder!

                        Kommentar

                        • RobinH
                          Användare
                          • augusti 2008
                          • 2150

                          Ursprungligen postat av Lundensis
                          Vilka grymma bilder!
                          Tack Lundensis...
                          CA

                          Kommentar

                          • cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 3111

                            Ursprungligen postat av Banderad
                            Ah, de kommer från Norrköping med andra ord...

                            /Jocke
                            ja e inte riktigt säker men jag tror han har ett par finger med i spelet, antingen köpte han såna av kent eller så ordnade han dem till kent
                            Mvh
                            Peter

                            don´t drink water-fish ..... in it!

                            Kommentar

                            • Banderad
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 3479

                              Ursprungligen postat av cichlids4fun
                              ja e inte riktigt säker men jag tror han har ett par finger med i spelet, antingen köpte han såna av kent eller så ordnade han dem till kent
                              Ah, ok. Tackar för den informationen Peter. Jag har skickat ett PM till Jocke.

                              /Jocke

                              Kommentar

                              • JockeB
                                Användare
                                • maj 2004
                                • 2964

                                Dags igen då, sunkiga bilder och rutor

                                FH "Red Dragon blue spot" hona, vilket ska vara ovanligt med en hona med dom blå prickarna

                                Och hanen också...
                                Mvh Jocke
                                Centralamerikanska Ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...