Varför går NCS med förlust

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #76
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja nu är det mycket, men jag har redan raderat mitt inlägg det vill säga att jag inte kan stå för det.
    Men det kanske är en bra ide att ta det som pdf fil, och alla ideer som du kommer med.
    Ja jag tycker inte att bladet har varit så bra dom sista åren. och jag har tänkt många gånger varför håller jag på med detta, det är väldigt sällan man får uppskattning för det jag gör, jag håller ju på med bastarder, ja det är inte så rumsrent i NCS, där man helst ska hålla på med naturformerJanne
    Lägg av med DR jek o MR Hyde
    om du vill vara sur kart får du väl vara det
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      #77
      Ursprungligen postat av endymion
      Jag sitter ju och läser pdf-versionen av tidningen flera gånger under korr-fasen av tidningen. Jag måste tyvärr säga att det inte alls är samma sak med datatidning som papperversionen. Pappersversionen är väldigt mycket bättre än dataversionen trots att innehåll och bilder är det samma.
      Visst är det så. Det tycker jag med förstås. Men om verkligheten nu är krass. En PDF kan ju ges ut oftare. Blir säkert lättare att få in artiklar både från medlemmar som vill delge något men även från "proffs".
      Kanske fler PDF och sen en tryckt specialutgåva vid jul eller nåt.

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #78
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Lägg av med DR jek o MR Hyde
        om du vill vara sur kart får du väl vara det
        Vad menar du.

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #79
          Ursprungligen postat av Pabbe
          Visst är det så. Det tycker jag med förstås. Men om verkligheten nu är krass. En PDF kan ju ges ut oftare. Blir säkert lättare att få in artiklar både från medlemmar som vill delge något men även från "proffs".
          Kanske fler PDF och sen en tryckt specialutgåva vid jul eller nåt.
          Citerar mig själv här då en vision till dök upp:
          en tryckt julupplaga som sammanställer det bästa från årets PDF. Efter omröstning kanske. För det är nåt speciellt att ha något i bokhyllan ändå. PDF man spar kan försvinna...

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • april 2002
            • 5028

            #80
            Ursprungligen postat av Pabbe
            Visst är det så. Det tycker jag med förstås. Men om verkligheten nu är krass. En PDF kan ju ges ut oftare. Blir säkert lättare att få in artiklar både från medlemmar som vill delge något men även från "proffs".
            Kanske fler PDF och sen en tryckt specialutgåva vid jul eller nåt.
            Förr i tiden hade vi faktiskt
            10 nummer om året
            styrelsen hade mycket arbete men även stor glädje
            med detta vill jag lägga in en länk om våran största Redaktör hittills Roger Häggström



            fy fan vilka tider det var

            men jag lever nu
            Styrelsen är kanon
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • Pabbe
              NCS Medlem
              • september 2006
              • 1805

              #81
              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Förr i tiden hade vi faktiskt
              10 nummer om året
              styrelsen hade mycket arbete men även stor glädje
              med detta vill jag lägga in en länk om våran största Redaktör hittills Roger Häggström



              fy fan vilka tider det var

              men jag lever nu
              Styrelsen är kanon
              Jo jag har några nummer hemma från den tiden. Det riktigt luktar ideellt arbete om dem på det där trevliga viset.

              Kommentar

              • endymion

                #82
                Ursprungligen postat av Pabbe
                Visst är det så. Det tycker jag med förstås. Men om verkligheten nu är krass. En PDF kan ju ges ut oftare. Blir säkert lättare att få in artiklar både från medlemmar som vill delge något men även från "proffs".
                Kanske fler PDF och sen en tryckt specialutgåva vid jul eller nåt.
                Då tappar vi momsbefriningen eftersom man måste ge 4 nr per år för att slippa moms. Ska tidningen ges ut i nuvarande format tror jag inte de som gör den (bland annat jag) hinner med att göra den fler ggr per år. Vilka menar du med proffs, Ad Konings och Anton Lamboj tycker jag känns som proffs är det någon annan du saknar? Men målet med vår tidning är ju att vara en medlemstidning. Skriver ännu fler proffs artiklar blir ju tröskeln för att skriva en artikel ännu högre.

                Kommentar

                • FrePGun
                  Användare
                  • mars 2009
                  • 2410

                  #83
                  Varför inte köra ca 10 PDF utgivningar per år och sen två tjockare nr, ett sommar nummer och ett julnummer... de är väll, oftast, då folk är lediga och då passar det väll fint att ha något att ligga o läsa i.

                  Jag gillar idén med att sluta ge ut den i pappers format varje gång iaf.

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • april 2002
                    • 5028

                    #84
                    Ursprungligen postat av Pabbe
                    Jo jag har några nummer hemma från den tiden. Det riktigt luktar ideellt arbete om dem på det där trevliga viset.
                    Våran förening gav honom framtiden eller så var det tvärtom
                    hur som helst är Roger väldigt utåt nu.

                    lyssna på hans musik
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Pabbe
                      NCS Medlem
                      • september 2006
                      • 1805

                      #85
                      Ursprungligen postat av endymion
                      Då tappar vi momsbefriningen eftersom man måste ge 4 nr per år för att slippa moms. Ska tidningen ges ut i nuvarande format tror jag inte de som gör den (bland annat jag) hinner med att göra den fler ggr per år. Vilka menar du med proffs, Ad Konings och Anton Lamboj tycker jag känns som proffs är det någon annan du saknar? Men målet med vår tidning är ju att vara en medlemstidning. Skriver ännu fler proffs artiklar blir ju tröskeln för att skriva en artikel ännu högre.
                      Menar egentligen inget med uttrycket proffs så. Men Ola ropar ju efter artiklar och uppmanar till att skriva. Med bättre ekonomi kanske vid brist på artiklar man kan beställa i något specifikt ämne från någon erkänd skribent mot någon form av ersättning, om regelverk tillåter. Tror också att en PDF kan locka fler att våga skriva då det känns som ett mellanting mellan detta forum och något som går i tryck då det blir ruljans på skrivandet.

                      Kommentar

                      • Pabbe
                        NCS Medlem
                        • september 2006
                        • 1805

                        #86
                        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Våran förening gav honom framtiden eller så var det tvärtom
                        hur som helst är Roger väldigt utåt nu.

                        lyssna på hans musik
                        Det lät bra. Såg ut som nån lokalsylta i Missisippi eller nånstans. Det är han förtjänt

                        Kommentar

                        • cf.akvarielagret
                          Användare
                          • april 2002
                          • 5028

                          #87
                          Ursprungligen postat av Pabbe
                          Det lät bra. Såg ut som nån lokalsylta i Missisippi eller nånstans. Det är han förtjänt
                          Tror dom dricker Norrlands Guld
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

                          Kommentar

                          • Jossan
                            Användare
                            • januari 2009
                            • 57

                            #88
                            Jag tror inte att en PDF-tidningen kommer att locka fler att skriva artiklar. Jag tror snarare att det beror på nivån på artiklarna. Jag tycker gillar att skriva men känner att det jag har att delge kan redan 99 % av användarna på denna sida därför känns det inte lönt att skriva något för min del, jag är långt ifrån ett "proffs".

                            Förut var jag redaktör på en mindre tidning, på grund av ekonomiska skäl gick vi över från pappers- till PDF-tidning. Det var en stor miss för oss, vi tappade jättemycket läsare och fick tillsist lägga ner tidningen... Men visst, det är Ingenting som säger att det kommer att gå så för NCS om det blir en PDF-tidning, utan det är bara mina erfarenheter.

                            Kommentar

                            • Pabbe
                              NCS Medlem
                              • september 2006
                              • 1805

                              #89
                              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              Tror dom dricker Norrlands Guld
                              Haha, nu börjar det definitivt hamna utanför tråden. Men det är väl tillåtet såhär sent...en gång när jag badade i Dreviken var jag övertygad om att jag såg en Blåciklid.

                              Kommentar

                              • cf.akvarielagret
                                Användare
                                • april 2002
                                • 5028

                                #90
                                Ursprungligen postat av Jossan
                                Jag tror inte att en PDF-tidningen kommer att locka fler att skriva artiklar. Jag tror snarare att det beror på nivån på artiklarna. Jag tycker gillar att skriva men känner att det jag har att delge kan redan 99 % av användarna på denna sida därför känns det inte lönt att skriva något för min del, jag är långt ifrån ett "proffs".

                                Förut var jag redaktör på en mindre tidning, på grund av ekonomiska skäl gick vi över från pappers- till PDF-tidning. Det var en stor miss för oss, vi tappade jättemycket läsare och fick tillsist lägga ner tidningen... Men visst, det är Ingenting som säger att det kommer att gå så för NCS om det blir en PDF-tidning, utan det är bara mina erfarenheter.
                                Tror att du har massor att delge oss
                                vi vill ju inte trampa i råttfällorna
                                jag är Ateist
                                men Gud talade till mig
                                Gud är stor
                                jag frågade hur stor ? inget svar
                                han kanske behövde låna toaletten

                                Kommentar

                                Arbetssätt...