Varför går NCS med förlust

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Janne E
    Användare
    • april 2002
    • 382

    Ursprungligen postat av mantis777
    Finns det fler tidningar som handlar om akvariefisk? Är det lika svårt för dem? Skulle det vara billigare att trycka en tidning som är något tjockare men billigare med innehåll från olika tidningar. De som i nuläget är intresserade av malar kanske bli mer intresserade av ciklider och tvärtom om de får upp ögonen för det genom att läsa om det i tidningen. Då kanske det går att värva fler medlemmar etc.
    En annan tanke. Landstinget har avtal där kliniker själva väljer vilka tidningar som ska ligga i väntrummet. Många väntrum har också akvarium idag. Går det komma med i den listan på något sätt så landstinget börjar köpa in tidningen?
    Mvh
    /Calle
    Ja, jag tänkte en tanke en gång att om man slog ihop de nordiska föreningarna's tidskrifter till 1 riktigt stor o bra tidning med full bredd skulle kunna vara en riktigt riktigt bra idé... tänk bara hur lätt det vore att få villiga sponsorer inte bara från sverige, sedan kanske föreningarna skulle få många fler medlemmar med en så bred gemensam tidning.

    Alla föreningar har problem idag mer eller mindre och jag tror det blir väldigt svårt för nishade enskilda föreningar att hålla uppe samma kvalitet och medlemsantal som tidigare år i framtiden, en av anledningarna till att zoopet fungerar så pass bra.

    Mvh Janne

    Kommentar

    • T_K
      Användare
      • september 2005
      • 147

      CB-tidningen var bra förr. Styrelsen måste förnya sig med nya ideér. Forumet bra förr. Styrelsen måste förnya det med nya ideér. In med Ciklidjanne som forumsvärd. En riktig kämpe med många ideér. Ut med de gamla stela tråknördarna. Inte du Ola.
      Dags för nya friska människor att ta över.
      Hejhej från mej, nu var det länge sen jag skrev

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • april 2002
        • 5028

        Ursprungligen postat av T_K
        CB-tidningen var bra förr. Styrelsen måste förnya sig med nya ideér. Forumet bra förr. Styrelsen måste förnya det med nya ideér. In med Ciklidjanne som forumsvärd. En riktig kämpe med många ideér. Ut med de gamla stela tråknördarna. Inte du Ola.
        Dags för nya friska människor att ta över.
        Hejhej från mej, nu var det länge sen jag skrev
        Om du är medlem nästa år kan du föra din talan på Stämman
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • T_K
          Användare
          • september 2005
          • 147

          Jepps. Det börjar bli dags att ta de fd skolpoliserna i örat. De är bara för tråkiga.

          Kommentar

          • T_K
            Användare
            • september 2005
            • 147

            Ta det inte för allvarligt. MEN det här forumet är verkligen tråkigt.

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              Ursprungligen postat av T_K
              CB-tidningen var bra förr. Styrelsen måste förnya sig med nya ideér. Forumet bra förr. Styrelsen måste förnya det med nya ideér. In med Ciklidjanne som forumsvärd. En riktig kämpe med många ideér. Ut med de gamla stela tråknördarna. Inte du Ola.
              Dags för nya friska människor att ta över.
              Hejhej från mej, nu var det länge sen jag skrev
              Kämpar med många ideer behöver inte vara forumsvärdar. De måste t ex lägga band på sig. Jag tror inte att någon måste "ut" men att det behövs alltid nytt folk med nya ideer. Styrelsen har väldigt väl definerade arbetsuppgifter och dessa handlar om att sköta föreningen. Det krävs även att folk utanför styrelsen jobbar med artregister od.

              Ps. Har du läst Ciklidbladet de senaste åren?
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • mantis777
                Användare
                • oktober 2008
                • 204

                Ursprungligen postat av T_K
                Ta det inte för allvarligt. MEN det här forumet är verkligen tråkigt.
                Istället för att provocera och irritera så får du gärna komma med lite konstruktiv kritik.
                Mvh
                /Calle
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
                Inget akvarium för tillfället...

                Kommentar

                • T_K
                  Användare
                  • september 2005
                  • 147

                  Jepps klart jag har läst den. Riktigt bra är den men den är ganska torr.

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • april 2002
                    • 14633

                    Ursprungligen postat av T_K
                    Jepps klart jag har läst den. Riktigt bra är den men den är ganska torr.
                    Det beror på att folk inte skriv icketorra artiklar. På samma sätt byggs forumet upp av deltagarna. Vi är en förening inte ett eventföretag.

                    Så förslag mottages tacksamt hur man får folk att skriva något mindre torra artiklar. Jag skulle gärna ta mot mindre seriösa artiklar t ex.
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • T_K
                      Användare
                      • september 2005
                      • 147

                      Jag kom med kritik. Forumet och tidningen är torrt. Riktigt torrt. Paragrafer och regler och artregister och tjosan vad torrt det är. Hur ska föreningen kunna locka nya unga medlemmar i farbror-fisk-klubben? Mina tonåringar tappar intresset av att läsa forumet efter någon minut bara, fast de har egna firrar. Christer i mankinin är ju minst 2 år efter sin tid, det var länge sen Borat var populär bland mina ungdomar. Tja... behöver jag skriva mer?

                      Kommentar

                      • T_K
                        Användare
                        • september 2005
                        • 147

                        Förlåt Ola. Förstår inte vad du menar.

                        Kommentar

                        • Pabbe
                          NCS Medlem
                          • september 2006
                          • 1805

                          Ursprungligen postat av T_K
                          Jag kom med kritik. Forumet och tidningen är torrt. Riktigt torrt. Paragrafer och regler och artregister och tjosan vad torrt det är. Hur ska föreningen kunna locka nya unga medlemmar i farbror-fisk-klubben? Mina tonåringar tappar intresset av att läsa forumet efter någon minut bara, fast de har egna firrar. Christer i mankinin är ju minst 2 år efter sin tid, det var länge sen Borat var populär bland mina ungdomar. Tja... behöver jag skriva mer?
                          Ska vi sätta tutor i munnen på fiskarna i artregistret?

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            Ursprungligen postat av T_K
                            Förlåt Ola. Förstår inte vad du menar.
                            Vilket inlägg syftar du på?
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              Ursprungligen postat av T_K
                              Jag kom med kritik. Forumet och tidningen är torrt. Riktigt torrt. Paragrafer och regler och artregister och tjosan vad torrt det är. Hur ska föreningen kunna locka nya unga medlemmar i farbror-fisk-klubben? Mina tonåringar tappar intresset av att läsa forumet efter någon minut bara, fast de har egna firrar. Christer i mankinin är ju minst 2 år efter sin tid, det var länge sen Borat var populär bland mina ungdomar. Tja... behöver jag skriva mer?
                              Vad har du för konstruktiva ideer runt föreningen och forumet som skulle höja intresset och göra det till "coola klubben"?

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • april 2002
                                • 4619

                                Jag kan också tycka att Ciklidbladet kan vara lite torr - man saknar lysande humoristiska artiklar som denna gamla CB artikel http://www.zoopet.com/index.php?opti...cle&article=26
                                Mr Akvarius och Kal var sådana som en gång i tiden skrev otroligt roliga artiklar, men Mr. Akvarius är död sedan många år tillbaka och Kal gick och gifte sig och fick andra intressen (som att tävlingsspela i boule).
                                Sådan humoristiska författare är svåra att hitta och eftersom CB bygger på artiklar från medlemmarna så går det inte för redaktören att trolla med knäna och få fram sådana artiklar.
                                Om du och jag och alla andra ciklidister är tråkmånsar som inte kan skriva roligt, så får vi väl i så fall den tidning vi förtjänar

                                Sedan att inte CB är så rolig tycker jag definitivt inte är detsamma som att den är tråkig

                                Kommentar

                                Arbetssätt...