Jaguarciklid - Parachromis managuensis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    En film som visar lite av temperamentet jag nämnde. Allt giraffnosmalen gör är gräver, sedan händer det där. I och för sig gräver malen alldeles utanför den plats där jaggan har börjat gräva...

    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Skojar du det var ingen dåligt fajt. Blir det skador?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • augusti 2002
        • 3743

        Ursprungligen postat av DaRe
        Skojar du det var ingen dåligt fajt. Blir det skador?
        Nä inte vad jag kan se men lite orolig blir man ju, både jaggans tänder och malens fenstrålar kan nog göra en del skada om det vill sig illa. Malen måste ju verkligen ha gjort rejält övertramp, jag visste inte ens att jaggor kunde vara så där intensiva.
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • oktober 2003
          • 3615

          Coolt! Nu vart jag till och med jaggasugen!!
          Mvh Alex

          Kommentar

          • DAHLBERG
            Användare
            • september 2008
            • 106

            Häftigt att giraffen står upp så pass bra som den gör!
            DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              Ursprungligen postat av FI
              Titta vad jag snubblade på i veckan, en ensammen jaggahane på ca 20cm
              Det är visserligen ingen metop-jagga så han är ju lite beige men han påminner extremt mycket om min första jaggahane, vilket är ett klart plus, och har samma bastanta kroppsbyggnad och verkar inte det minsta skygg heller, så det ska nog bli bra det här.
              Han går i 350-litrarn med fengäddorna och giraffnosen och fick sig allt några törnar i början, fengäddorna har blivit så van att gå själv att de tycks tänka att alla nya fiskar betyder käk, så det är alltid lite risky, men jaggan verkar ha temperament som heter duga och efter ett par dagar har han nu definitivt armbågat till sig en plats i karet.
              grym Jagga FI sen fighten är nog bara början hehe..säkert 2st tjuriga firrar som gärna vill bestäma?
              Senast redigerad av Micke Jarhl; 15 april 2011, 06:29.
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • FI
                Användare
                • augusti 2002
                • 3743

                En hyfsat skarp artbild på jaggan, som fungerar klockrent med fengäddorna så här långt. Matningen krånglar lite men det är inte så ovanligt då man tar över ett lite äldre exemplar, man aldrig vet vad förra ägaren har matat med. Pellets käkar den iaf inte alls, däremot käkade den ett par skalde räkor idag så han slipper ju svälta i alla fall.
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

                Kommentar

                • RobinH
                  Användare
                  • augusti 2008
                  • 2150

                  Ursprungligen postat av FI
                  En hyfsat skarp artbild på jaggan, som fungerar klockrent med fengäddorna så här långt. Matningen krånglar lite men det är inte så ovanligt då man tar över ett lite äldre exemplar, man aldrig vet vad förra ägaren har matat med. Pellets käkar den iaf inte alls, däremot käkade den ett par skalde räkor idag så han slipper ju svälta i alla fall.
                  Han blir väl bortskämd med Fengädde rommen hehehe

                  Snygg jagga förresten!
                  CA

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Mäktig firre. Bäst att hålla in fingrarna om man ska rodda i burken...
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Sydney
                      Användare
                      • oktober 2009
                      • 59

                      Behöver lite hjälp med vilken firre jag kan komplitera med i mitt akvarium. Just nu går det en jagga, zebra och några större malar. Som ni förstår behöver jag en tuff rackare, vad har ni för förslag?
                      En firre jag dock varit väldigt intresserad av och är har jag lyckats tappa bort namnet på. Den beskrivs som tuff och blir ganska stor, den har något smeknamn som tiger för dess utseende som ska vara tigerfärgat, vore kanon om någon lyckades komma på denna art?

                      Kommentar

                      • RobinH
                        Användare
                        • augusti 2008
                        • 2150

                        Ursprungligen postat av Sydney
                        Behöver lite hjälp med vilken firre jag kan komplitera med i mitt akvarium. Just nu går det en jagga, zebra och några större malar. Som ni förstår behöver jag en tuff rackare, vad har ni för förslag?
                        En firre jag dock varit väldigt intresserad av och är har jag lyckats tappa bort namnet på. Den beskrivs som tuff och blir ganska stor, den har något smeknamn som tiger för dess utseende som ska vara tigerfärgat, vore kanon om någon lyckades komma på denna art?
                        Motaguense "red tiger" är det kanske?
                        Den passar nog inte så jätte bra ihop med din managuense isf.
                        CA

                        Kommentar

                        • Sydney
                          Användare
                          • oktober 2009
                          • 59

                          Tyvärr inte den jag tänker på, kommer ihåg att den var rätt ovanlig men om jag inte har för mig fel så postade någon något om den här på forumet, dock för ett halvår sen. Hade aldrig hört om den förut, men som sagt, tuff, rödsvart och kallas tiger någnting för dess utseende.

                          Kommentar

                          • Sydney
                            Användare
                            • oktober 2009
                            • 59

                            Hur som ska den vara röd och ganska så aggresiv, please help!

                            Kommentar

                            • Thompa
                              Användare
                              • april 2010
                              • 158

                              Festae kanske du tänker på? fast den kallas red terror och inte tiger.. hmm
                              720liter CA
                              Herichthys cyanoguttatus,
                              Parachromis loisellei

                              375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)

                              250liter CA
                              cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
                              Thorichthys meekii yngel
                              Herichthys Carpinte ungdjur

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                Denna?
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...