Jaguarciklid - Parachromis managuensis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av Thompa
    Festae kanske du tänker på? fast den kallas red terror och inte tiger.. hmm
    Och är en sydamerikan Fast dom funkar offtast bättre med CA då dom är rätt tuffa
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Sydney
      Användare
      • oktober 2009
      • 59

      Väldigt intressant firre den med, men tyvärr ikke den jag tänker på heller, gör er säkert galna. Den är mer helröd med svarta drag tror jag, kanske inte ens är en amerikanare men har för mig det.

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • maj 2006
        • 1816

        Ursprungligen postat av Sydney
        Väldigt intressant firre den med, men tyvärr ikke den jag tänker på heller, gör er säkert galna. Den är mer helröd med svarta drag tror jag, kanske inte ens är en amerikanare men har för mig det.
        Kan det vara en A.labiatus?http://www.tangledupincichlids.com/images/labiat3.jpg

        Kommentar

        • Thompa
          Användare
          • april 2010
          • 158

          Ursprungligen postat av Beast
          Och är en sydamerikan Fast dom funkar offtast bättre med CA då dom är rätt tuffa
          va det enda jag kunde komma på som matchade hans beskrivning förutom motaguense som robin redan nämt
          720liter CA
          Herichthys cyanoguttatus,
          Parachromis loisellei

          375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)

          250liter CA
          cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
          Thorichthys meekii yngel
          Herichthys Carpinte ungdjur

          Kommentar

          • Thompa
            Användare
            • april 2010
            • 158

            Du får väll helt enkelt gå igenom hela artregistret sydney kanske Trimac? eller citrinellum? lycka till med letandet
            Senast redigerad av Thompa; 28 april 2011, 04:57.
            720liter CA
            Herichthys cyanoguttatus,
            Parachromis loisellei

            375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)

            250liter CA
            cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
            Thorichthys meekii yngel
            Herichthys Carpinte ungdjur

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              Citrinellus?
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                Ursprungligen postat av Sydney
                Behöver lite hjälp med vilken firre jag kan komplitera med i mitt akvarium. Just nu går det en jagga, zebra och några större malar. Som ni förstår behöver jag en tuff rackare, vad har ni för förslag?
                En firre jag dock varit väldigt intresserad av och är har jag lyckats tappa bort namnet på. Den beskrivs som tuff och blir ganska stor, den har något smeknamn som tiger för dess utseende som ska vara tigerfärgat, vore kanon om någon lyckades komma på denna art?
                Kan det vara denna du menar? http://www.akvarielexikonet.se/artre...icrolepis.html
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Sydney
                  Användare
                  • oktober 2009
                  • 59

                  Först, tack alla för hjälpen, har sett en hel del nya intressanta firrar nu som får bli nästa kompletering.

                  Där satt den Micke, den jag letat efter bra länge nu, TACK! Tycker det verkar vara en intressant firre att komplitera med, vet dock att den kan bli skygg ensam, men kanske fungerar om man slänger i 3stvad tror ni, den ser ut att kunna stå på sig!

                  Kommentar

                  • RobinH
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 2150

                    Ursprungligen postat av Sydney
                    Först, tack alla för hjälpen, har sett en hel del nya intressanta firrar nu som får bli nästa kompletering.

                    Där satt den Micke, den jag letat efter bra länge nu, TACK! Tycker det verkar vara en intressant firre att komplitera med, vet dock att den kan bli skygg ensam, men kanske fungerar om man slänger i 3stvad tror ni, den ser ut att kunna stå på sig!
                    Det är ingen ciklid men det vet du väl nu, och inte mycket rött heller
                    Lutt här på forumet har sådana tror jag!
                    CA

                    Kommentar

                    • Micke Jarhl
                      Användare
                      • april 2002
                      • 2277

                      Ursprungligen postat av Sydney
                      Först, tack alla för hjälpen, har sett en hel del nya intressanta firrar nu som får bli nästa kompletering.

                      Där satt den Micke, den jag letat efter bra länge nu, TACK! Tycker det verkar vara en intressant firre att komplitera med, vet dock att den kan bli skygg ensam, men kanske fungerar om man slänger i 3stvad tror ni, den ser ut att kunna stå på sig!
                      Som robin sa ingen ciklid men vackra har själv haft den i åtanke men aldrig sett sådana till salu
                      ger dig en matnyttig länk ang firren mycket bra info där läs begrunda kräver stort kar!
                      Micke Jarhl Med akvarium!

                      Kommentar

                      • FI
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 3743

                        Det tar sig... Två till jaggor är införskaffade nu Ett par småttingar håller på att koppas in i soppan nu, två traditionella Akvarieteknik-jaggor.
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

                        Kommentar

                        • FI
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 3743

                          Flyttar om lite på en gång. Stora jaggor kan vara rätt bestämda av sig men små jaggor är verkligen inte tuffa, de nya småttingarna pallade inte alls med konkurrensen och stöket i ciklidsoppan. Längst ned i rangordningen på en gång. Nu får de semestra ett tag i lugn och ro tillsammans med några guramis och ornatum i ett annat kar.
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            Rangordningen lär ändra sig när de växer upp kan jag tänka.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • FI
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 3743

                              Ursprungligen postat av DaRe
                              Rangordningen lär ändra sig när de växer upp kan jag tänka.
                              Jo med tiden blir de giganter som bossar det mesta, mestadels pga storleken än aggressiviteten dock, men de måste få några centimeter till på sig innan de kan tampas med bråkmakarna i soppan verkar det som, eller också måste man ha i dem från starten.
                              Fredrik Isaksson
                              Bildarkivet

                              Kommentar

                              • Sydney
                                Användare
                                • oktober 2009
                                • 59

                                Bilder!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...