If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Den var ca 30 cm, och såg riktigt rå ut. Det är ju en afrikan, men tror att ni på denna tråd hade gillat den. Hade nog inte backat för en doovi...
Tror du inte det beror på hur stor doviin är? En dovii på 30cm är trots allt knappt ens halvvägs till fullvuxen storlek
Jag har annars rätt dåliga erfarenheter av att mixa afrikaner med centralare, de verkar inte riktigt förstå varandras "språk", det har alltid slutat med dödsfall eller rejält skadade fiskar. Fast jag har väl inte gjort någon grundlig test direkt.
Vill bara slänga in en rad om vad jag såg under semestern. Var runt i lite i Sverige, och passade på att kolla in lokala akvarieaffärer. I uppsala (kommer inte ihåg namnet på affären) hade dom VIKTORIAABBORRE!!!
Den var ca 30 cm, och såg riktigt rå ut. Det är ju en afrikan, men tror att ni på denna tråd hade gillat den. Hade nog inte backat för en doovi...
Klarar de av att hålla lycksökare borta tills ynglen är frisimmande så plockar jag upp dem.
Fast de vete f-n var jag skall ha dem sen när de är någon cm, har ju bifasciatayngel på gång också.
Fin bild Rickard!
Klart du ska dra dom, var ju ett tag sen det fanns små Bocourti på marknaden
Klarar de av att hålla lycksökare borta tills ynglen är frisimmande så plockar jag upp dem.
Fast de vete f-n var jag skall ha dem sen när de är någon cm, har ju bifasciatayngel på gång också.
Efter fem veckor av totalt ointresse så har bocourtiparet äntligen slutat med att simma fram och tillbaka och "putsa" framrutan.
Lek igen...och denna gången skall jag nog spara lite yngel
Fin bild Rickard!
Klart du ska dra dom, var ju ett tag sen det fanns små Bocourti på marknaden
Efter fem veckor av totalt ointresse så har bocourtiparet äntligen slutat med att simma fram och tillbaka och "putsa" framrutan.
Grattis! Underbart att se. Snygg bild också. Är nog inte helt fel att dra upp en kull.
Lämna en kommentar: