CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Hej!
Efter att varit nu akvarium fri i typ 2 månader så suger det i tarmen.! Dock så har jag börjat snegla på era bamsingar till fiskar. Så min fråga Hur stora akvarium har ni egentligen? Och om jag skulle vilja ha Ca, Vad för fiskar kan man ha i akvarium av storlek 600-720? och hur många sorter kan man ha i?, Har ju ett par favoriter, typ dovvi, managuense, osv osv, å de är ju stora fiskar, funkar det att ha ett gäng sådana ( typ den storleken iaf) i akvarium av nämnda storlek?
Gillar ju färgglada firrar, har ni några tips om fisk som både är färgglada men sammtidigt lite mer spännande beteendemässigt?
mvh
Färggranna fiskar är Parachromis loiselli, P. motaguense, P. friedrichsthali, Cichlasoma salvini, Vieja bifasciata + många andra. Egentligen är de flesta CA-ciklider färggranna. Färger och mönster varierar inom varje art, vissa är färggranna andra är mindre färggranna.Lämna en kommentar:
-
Hej!
Efter att varit nu akvarium fri i typ 2 månader så suger det i tarmen.! Dock så har jag börjat snegla på era bamsingar till fiskar. Så min fråga Hur stora akvarium har ni egentligen? Och om jag skulle vilja ha Ca, Vad för fiskar kan man ha i akvarium av storlek 600-720? och hur många sorter kan man ha i?, Har ju ett par favoriter, typ dovvi, managuense, osv osv, å de är ju stora fiskar, funkar det att ha ett gäng sådana ( typ den storleken iaf) i akvarium av nämnda storlek?
Gillar ju färgglada firrar, har ni några tips om fisk som både är färgglada men sammtidigt lite mer spännande beteendemässigt?
mvhLämna en kommentar:
-
Jo, de var något extra.Lämna en kommentar:
-
mina e mer röda med svarta lodrätta band och blåa fjällskimmrande på (ryggen) lite mer lika dom du har nu.
Har inte fått mitt medlemsnr än så kan tyvärr inte lägga in bilder på dom än men det kommer...Lämna en kommentar:
-
Inga fler foton på de jag har nu, men jag har några gamla (riktigt gamla) på ett par som jag plockade hem från USA 2003. Tyvärr så fick jag ingen lek på dessa för hanen dog innan det var dags för det stora ögonblicket.Lämna en kommentar:
-
lek
nu har mitt Geophagus Red head par lite yngel, märkte inget förens ikväll såg att dom var riktigt aggressiva och färgglada så kollade jag in i en grotta och där var det fullt av små simande yngel
blir nog att håva lite gran bland btn modulerLämna en kommentar:
-
-
-
Tyvär så har butiken sålt H.multispinosa till dig och inte C.salvini.
Här är en bild en C.salvini hane.Lämna en kommentar:
-
Lite bilder på mina nyinskaffade Cichlasoma salvini. Har även sett att dom kallas Parachromis salvini vilket som är rätt har jag ingen anning om. Fiskarna är c.a 4-5cm ville inte riktigt vara med på bild så kvaliten är inte den bästa.(Kan ju också bero på mina begränsade foto kunskaper)
Lämna en kommentar:
-
-
-
En fullvuxen doovi mot en fullvuxen nilabborre, jag tror nilabborren slukar den på tvärenLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: