CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • FI
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Lite bilder på mina Parachromis loisellei har haft dom en vecka nu och i dag kom första bråket inget alvarligt dock. Första bilden är på honan precis innan dom började bråka. Och den andra bilden är hur hon ser ut vanligtvis. Fjärde bilden är på min hane.
    Är det verkligen samma fisk på bild 1 och bild 2? På första bilden ser det ut som en hane om jag jämför med mina. Rejält mönstrade fenor bl.a. På bild 2 däremot ser det mer ut som en hona med den tydliga linjen längs kroppen som verkar vara tydligare på honorna, men där syns inte fenorna iofs.

    Jag ska se om jag kan ta några foton på mina småttingar idag och posta, om man kan könsbestämma dem på det sätt jag misstänker så syns det redan på fiskar runt 5cm.

    Hur som helst, visst är det fina fiskar? Jag gillar loisellei skarpt, jag får nog avvara ett kar enbart till dem om jag får fram ett lekpar. Trevliga firrar.

    Vad säger experterna, är det möjligt att hålla ett ensammet loisellei-par i ett 240 liters måntro? 120x40x50

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    V bifasciata hane och hona, för en gångs skull neutralfärgade.
    V Godmanni som sätter en 25 cm C Umbriferahane på plats
    C Umbrifera hane, ca 20 cm
    Mycket fina foto på STORA fina fiskar, det va trevligt att se dom Live igår

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    Lite bilder från Genarp

    V bifasciata hane och hona, för en gångs skull neutralfärgade.
    V Godmanni som sätter en 25 cm C Umbriferahane på plats
    C Umbrifera hane, ca 20 cm

    Lämna en kommentar:


  • Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av Decimus
    ruggit fina! I hur stort akvarium simmar dom ?
    Det simmar i 1300 liters balja250*65*80

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av dezplay
    Nepp, den minste strök med efter behandlingen mot soten Men övriga 5 lever, 2 hanar och 2 honor är jag säker på men den 5:e är en luring... den är minst men ser ut som en hane.
    Ja ok, men då blev det ju bra fördelning då

    Lämna en kommentar:


  • dezplay
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Har du alla Motaguense kvar än dezplay?
    Nepp, den minste strök med efter behandlingen mot soten Men övriga 5 lever, 2 hanar och 2 honor är jag säker på men den 5:e är en luring... den är minst men ser ut som en hane.

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Har du alla Motaguense kvar än dezplay?

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av dezplay
    Mäster har talat jaja då blir snart ett triangeldrama i karet att se fram emot då
    Hehe mäster!? Njae inte riktigt Jepp dt är ju sånt som är kul och se

    Lämna en kommentar:


  • dezplay
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Hon kommer välja den starkaste o dominanta av hanarna

    Mäster har talat jaja då blir snart ett triangeldrama i karet att se fram emot då

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av dezplay
    Ok... Jo, om man köper lite större firrar brukar de matvägra innan de har anpassat sig. Samma sak hände mig när jag köpte ett par freddys, den hanen på 17 cm tog några veckor på sig innan han åt. Och det var just räka som föll herrn i smaken

    Just nu har jag bekymmer med en liten Motaguensis hane som vägrar äta annan mat än röda mygg och räkor. Behandla hela karet mot soten för en månad sen ungefär. Och det verkar ha hjälpt, för innan det åt han ingenting på jaa ca 2-3 veckor. Enda positiva är la att hans hona äter bra och växer ifrån han lite.

    Men en annan sak, har ju en annan hane som nu växt om den hanen som blev sjuk som var dominant först som honan valde. Brukar det va så att honan stannar kvar hos den mindre hanen eller kommer hon välja den andre hanen som inte vart sjuk och äter bättre? (väldigt luddigt skrivet javet, sot i ögonen eller nåt)
    Hon kommer välja den starkaste o dominanta av hanarna

    Lämna en kommentar:


  • dezplay
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Tack. Skulle tipa att dom runt 10cm. Tyvär så äter inte hanen riktigt som han skall tog två räkbitar i går och det är allt han har ätit sen han kom för en rvecka sen. Väntar ett pat dagar till innan jag plockar ut han och medicinerar.
    Ok... Jo, om man köper lite större firrar brukar de matvägra innan de har anpassat sig. Samma sak hände mig när jag köpte ett par freddys, den hanen på 17 cm tog några veckor på sig innan han åt. Och det var just räka som föll herrn i smaken

    Just nu har jag bekymmer med en liten Motaguensis hane som vägrar äta annan mat än röda mygg och räkor. Behandla hela karet mot soten för en månad sen ungefär. Och det verkar ha hjälpt, för innan det åt han ingenting på jaa ca 2-3 veckor. Enda positiva är la att hans hona äter bra och växer ifrån han lite.

    Men en annan sak, har ju en annan hane som nu växt om den hanen som blev sjuk som var dominant först som honan valde. Brukar det va så att honan stannar kvar hos den mindre hanen eller kommer hon välja den andre hanen som inte vart sjuk och äter bättre? (väldigt luddigt skrivet javet, sot i ögonen eller nåt)

    Lämna en kommentar:


  • Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av dezplay
    Vilka snyggingar! hur stora är dom? mitt par förbereder för sin andra lek just nu
    Tack. Skulle tipa att dom runt 10cm. Tyvär så äter inte hanen riktigt som han skall tog två räkbitar i går och det är allt han har ätit sen han kom för en rvecka sen. Väntar ett pat dagar till innan jag plockar ut han och medicinerar.

    Lämna en kommentar:


  • Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av Lundensis
    Jag tycker det ser ut som hanar på alla bilderna, med undantag för bild 2 som ev. kan vara en hona, men är dock tveksam. Men, snygga är de.
    Fisken på bild 1 och 2 är samma fisk. Köpte dom som pare i sandby bara hoppas jag fick det också. Fick iofs fel på mina nicuraguensis blev två hanar

    Lämna en kommentar:


  • Decimus
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    fler bilder istlanum och capinte sista på istlanum blev suddig kommer bättre senare
    ruggit fina! I hur stort akvarium simmar dom ?

    Lämna en kommentar:


  • dezplay
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Lite bilder på mina Parachromis loisellei har haft dom en vecka nu och i dag kom första bråket inget alvarligt dock. Första bilden är på honan precis innan dom började bråka. Och den andra bilden är hur hon ser ut vanligtvis. Fjärde bilden är på min hane. Tyvär är vattnet lite te färgat fortfande.

    Vilka snyggingar! hur stora är dom? mitt par förbereder för sin andra lek just nu

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...