CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    En av mina mest saknade fiskar R.I.P..
    Min stora fina Nandopsis Tetracantha hane...
    Kan vara en av de fräckaste fiskar jag sett. Hur stor var den?

    Lämna en kommentar:


  • Cronan
    svarade
    Kanon tackar för hjälpen allihop.

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av FI
    Ojoj vilken snygging! Är det nyligt den gick bort? Beklagar vilket fall som helst
    Jaa han är den finaste Tetracanthan jag har haft, det var i våras han dog.. Men som tur är så har jag småttingar efter honom kvar Dom är nu mellan 5-12cm. Tyvärr bara 6 st..

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Här kommer bild på båda två första bilden är på hanen andra är på ja vad det nu är. Han i sandby verkade rätt säker på att det var en hona men nu vet i f-n.
    [ATTACH]22096[/ATTACH]

    [ATTACH]22097[/ATTACH]
    Hona respektive hane, och en väldigt ljus sådan.
    Har inte upplevt att hanarna fått så tydliga oranga fenor som honorna.

    Jag skall se om jag kan bli färdig att ta bilder på de två som jag har så får du se hur lika de är.

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    En av mina mest saknade fiskar R.I.P..
    Min stora fina Nandopsis Tetracantha hane...
    Ojoj vilken snygging! Är det nyligt den gick bort? Beklagar vilket fall som helst

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Aha ja då får framtiden visa hur det blir, det finns två som har det mer dominanta mönstret här i alla fall, och tre som saknar det mer eller mindre helt.

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    En av mina mest saknade fiskar R.I.P..
    Min stora fina Nandopsis Tetracantha hane...

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av FI
    På mina ser man skillnad även på mönstret, speciellt uppe på ryggen, där den förmodade hanen har mer slingrande mönster och blåskimmer än en jag tror är hona som har mer distinkt svart linje men inte så mycket annat.
    Det stämmer att hanarna får det mönstret, men i den storleken du visar så kan den övre också vara en hane, när dom är små så är det bara dom dominanta hanarna som man kan vara säker på..

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    På mina ser man skillnad även på mönstret, speciellt uppe på ryggen, där den förmodade hanen har mer slingrande mönster och blåskimmer än en jag tror är hona som har mer distinkt svart linje men inte så mycket annat.

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    [QUOTE=Cronan;786002]Här kommer bild på båda två första bilden är på hanen andra är på ja vad det nu är. Han i sandby verkade rätt säker på att det var en hona men nu vet i f-n.




    Säger också hona överst och hane under, honorna har rött på anal och stjärtfenan, vilket i och för sig hanarna också har när dom är små, men det försvinner helt vartefter dom växer..

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Jo jag tycker också det verkar som den övre är hona och den undre hane, pga mönstret på stjärt- och analfena.
    Däremot har den övre ett blåskimrande mönster på ryggen vilket bara mina förmodade hanar har, men honorna kanske också får det då de blir större? Mina är bara 5cm.

    Lämna en kommentar:


  • dezplay
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Här kommer bild på båda två första bilden är på hanen andra är på ja vad det nu är. Han i sandby verkade rätt säker på att det var en hona men nu vet i f-n.
    [ATTACH]22096[/ATTACH]

    [ATTACH]22097[/ATTACH]
    Översta bilden är ju garanterat en hona. Den undre ser nog ut som en hane men jag kan ha fel... här är en bild på min hona:



    Och en på hanen:

    Lämna en kommentar:


  • Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Ta gärna flera bilder på bägge. Efter att ha sett de första så är jag osäker på om du har ett par överhuvudtaget.
    Här kommer bild på båda två första bilden är på hanen andra är på ja vad det nu är. Han i sandby verkade rätt säker på att det var en hona men nu vet i f-n.


    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    jo det är samma fisk hon var grymt mörk och såg inte alls ut som hon brukar.
    Hoppas nu att jag fått en hona börjar bli lite orolig. Ska försöka ta en bild på henne idag och få med fenorna.
    Ta gärna flera bilder på bägge. Efter att ha sett de första så är jag osäker på om du har ett par överhuvudtaget.

    Lämna en kommentar:


  • Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av FI
    Är det verkligen samma fisk på bild 1 och bild 2? På första bilden ser det ut som en hane om jag jämför med mina. Rejält mönstrade fenor bl.a. På bild 2 däremot ser det mer ut som en hona med den tydliga linjen längs kroppen som verkar vara tydligare på honorna, men där syns inte fenorna iofs.

    Jag ska se om jag kan ta några foton på mina småttingar idag och posta, om man kan könsbestämma dem på det sätt jag misstänker så syns det redan på fiskar runt 5cm.

    Hur som helst, visst är det fina fiskar? Jag gillar loisellei skarpt, jag får nog avvara ett kar enbart till dem om jag får fram ett lekpar. Trevliga firrar.

    Vad säger experterna, är det möjligt att hålla ett ensammet loisellei-par i ett 240 liters måntro? 120x40x50
    jo det är samma fisk hon var grymt mörk och såg inte alls ut som hon brukar.
    Hoppas nu att jag fått en hona börjar bli lite orolig. Ska försöka ta en bild på henne idag och få med fenorna.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...