CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av Daniel Odell
    FI: jag kommer inte riktigt ihåg när jag tog hem fisk, men 2003 låter mer korrekt än 2005. Såvitt jag vet så är all fisk ifrån den importen i fiskhimmelen. Jaggan skickade jag uppåt landet men senase rapporten var att den avlidit.

    Såg idag att Jeff har "boldy marked B & W Mexican ‘jaguar’" till salu. Man kan väll drömma, huset kanske blir av nån dag & då är det dags att nörda loss i CA-träsket igen, på riktigt!

    Det är iallafall fantastiskt kul att se era bilder med jämna mellanrum. Kan ni inte posta en drös jaggabilder ...?
    Det var 2003.
    Det enda som jag vet finns kvar är ett synspilapar i Stenungssund.
    En del motaguense 'red tiger' härstammar från denna import.

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    Lek av Vieja godmanni

    Dessa lekte i förrgår.
    Det blev inte så många ägg lagda, vet inte riktigt varför.
    Än så länge vaktar honan så jag håller tummarna att det blir något denna gången.
    Mycket hänger på om hanen hann göra det han skulle för honan var och är fruktansvärt aggressiv mot honom.

    Lämna en kommentar:


  • Lundensis
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    V. Bifasciata F1 "rio chacamax" hona ca 28cm.
    Du har yngel av dessa va?

    Lämna en kommentar:


  • jarinen
    svarade
    Lite fler bilder från idag.

    1. Cichlasoma pearsei hanen, den enda jag har av arten.
    2. Amatitlania siquia par.
    3. Amatitlania siquia hanen och en ur nästa generation i förgrunden för de skarpögda .
    4. Parachromis managuense hanen, honan fastnade inte på bild idag.

    Mvh Jari

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Ursprungligen postat av Daniel Odell
    FI: jag kommer inte riktigt ihåg när jag tog hem fisk, men 2003 låter mer korrekt än 2005. Såvitt jag vet så är all fisk ifrån den importen i fiskhimmelen. Jaggan skickade jag uppåt landet men senase rapporten var att den avlidit.

    Såg idag att Jeff har "boldy marked B & W Mexican ‘jaguar’" till salu. Man kan väll drömma, huset kanske blir av nån dag & då är det dags att nörda loss i CA-träsket igen, på riktigt!

    Det är iallafall fantastiskt kul att se era bilder med jämna mellanrum. Kan ni inte posta en drös jaggabilder ...?
    Tjenare! Det var länge sedan!
    Trist med jaggan, den var riktigt fin ju vad jag kommer ihåg. Men vaddå hus, du har väl inte lagt ner hobbyn pga platsbrist? Så trångt kan man väl inte ha, eller? Upp med en CA-balja nu!

    Själv flyttade jag till större lägenhet = fler och större kar 3st i vardagsrummet och snart ett i gitarrummet också, sedan finns ju köket och hallen också om det skulle krisa sig

    Drömmen är dock fortfarande en gigantisk kubisk pjäs på ett par tusen liter, med CA-ciklider och fengäddor. och diverse foderfisk givetvis Att frigöra en väggyta på 2 meter är fortfarande toksvårt dock så även ett 720 är en liten dröm, men nya 540t är ett litet baby step i rätt riktning iaf

    Lämna en kommentar:


  • Ola Svensson
    svarade
    Leker aldrig era firrar? Jag skulle vilja ha lekbeskrivningar i en artikel i CB dvs uppvaktning, lek, sprattel och frisimmande och gärna även ungdjur.

    Ps. jag rekomenderar er att försöka komma över julinumret av Cichlid News!

    Lämna en kommentar:


  • Daniel Odell
    svarade
    FI: jag kommer inte riktigt ihåg när jag tog hem fisk, men 2003 låter mer korrekt än 2005. Såvitt jag vet så är all fisk ifrån den importen i fiskhimmelen. Jaggan skickade jag uppåt landet men senase rapporten var att den avlidit.

    Såg idag att Jeff har "boldy marked B & W Mexican ‘jaguar’" till salu. Man kan väll drömma, huset kanske blir av nån dag & då är det dags att nörda loss i CA-träsket igen, på riktigt!

    Det är iallafall fantastiskt kul att se era bilder med jämna mellanrum. Kan ni inte posta en drös jaggabilder ...?

    Lämna en kommentar:


  • jarinen
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    fina bilder på fina firrar jari visa fler när du ändå är igång
    Tackar! skall jobba på det, har några i lokalen som skulle behöva fotas.

    Mvh Jari

    Lämna en kommentar:


  • Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av jarinen
    Ja, nu var det ett tag sedan jag postade bilder. Här kommer först en på Vieja Bifasciata "Rio chacamax" som ju var på besök och lekte av Beasts hona i våras och som skötte sig fint med den hårdföra damen .

    Sedan ett par nykomlingar i form av Amphilophus, bild 2 Lyonsi och 3 Rostratus.

    Mvh Jari
    fina bilder på fina firrar jari visa fler när du ändå är igång

    Lämna en kommentar:


  • jarinen
    svarade
    Ja, nu var det ett tag sedan jag postade bilder. Här kommer först en på Vieja Bifasciata "Rio chacamax" som ju var på besök och lekte av Beasts hona i våras och som skötte sig fint med den hårdföra damen .

    Sedan ett par nykomlingar i form av Amphilophus, bild 2 Lyonsi och 3 Rostratus.

    Mvh Jari

    Lämna en kommentar:


  • salmberg
    svarade
    Ursprungligen postat av zebra sp.
    Ska du dra upp yngel så är jag helt klart intresserad, om du ska dra upp för att sälja vill säga.
    Har ca 80-100 småttingar i ett kar..
    Men vi tar detta via PM...

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av salmberg
    Och några bilder från idag innan jag flyttade 2\3 av yngelna.
    Ska tillägga att detta är första gången som jag sparar och tänker dra upp yngel.
    Ångrar lite grann att jag inte sparade på Peteniayngel som dom gick med för några vecker sedan.

    Jepp Beast...
    Ett stort tack för det.
    Ska du dra upp yngel så är jag helt klart intresserad, om du ska dra upp för att sälja vill säga.

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av FI
    Tufft! Det är avkomma från två F1, en röd och en vit, eller?
    Dec 05, kan det ha varit samma importsväng som då Daniel Odell plockade hem en jagga från Jeff Rapps? (Jag hörde att den jaggan hade tagit sig hit upp till norrbotten. Undra om det finns avkomma från den här i krokarna)
    Nee faktiskt så är ursprungs föräldrarna en vit hane o en randig hona.. Tror det var -03 Daniel tog hem den Jaggan, men Jinnarparen vet säkert, (eller Daniel)

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ja fint par citrinellum hade varit en dröm om man hade kunnat få tag på några okorsade.. har oxå sett en massa med labiatum i sig

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Tackar FI, jaa plats går det ju åt
    Jaa korsningen mellan Citrinellum/Labiatum är ju allt för vanlig tyvärr, mina Citrinellus härstammar från en usa import som var F1, som vi gjorde dec-05, har bara "förädlat" färgerna lite på dom
    Tufft! Det är avkomma från två F1, en röd och en vit, eller?
    Dec 05, kan det ha varit samma importsväng som då Daniel Odell plockade hem en jagga från Jeff Rapps? (Jag hörde att den jaggan hade tagit sig hit upp till norrbotten. Undra om det finns avkomma från den här i krokarna)

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...