Papilio-tråden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Wilhelm
    svarade
    Vilken skönhet!

Lämna en kommentar:

• Mr Jojje
    svarade
    Bidrar med en relativt nytagen bild på en av mina Kanonisar.

Klicka på bilden för större version

Namn: 1-13.jpg
Visningar: 1
Storlek: 270,9 KB
ID: 691124

Lämna en kommentar:

• Mr Jojje
    svarade
    Xenotilapior är tydligen väldigt ovanliga i Sthlm.
    Aquariumstockholm (Akvarieleasing) har ett gäng inne men de är tydligen inte en vanlig order som de får hem. Alltså, när dessa säljs, kommer de inte få in på ett väldigt bra tag.

Lämna en kommentar:

• jaken
    svarade
    Ursprungligen postat av jaken
    Jag har inte hunnit knäppa några fler bilder, på mina papillio kanoni, men nu verkar de ha kommit till sin rätta i karet. Färgar ut fint och den oranga fodermatade färgen börjar sakta gå över i en mer korrekt gul nyans.

Lite jagande men absolut inget anmärkningsvärt. Totalt är det 6 stycken och utifrån analfenans form gissar jag på 1 hona 5 hanar. Men om jag går på beteendet så tror jag det snarare är 3+3.

När jag sedan läsar att de är svåra att könsbestämma så blir jag inte direkt klokare.

Men men, jag hoppas att jag kan ha kvar alla sex och att ingen mobbas ut, men hur stor chans det är vet jag inte. Fina fiskar är det hur som helst. tuggar mest sand hela dagarna.
    Jippi nu leker dom framför mig, perfekt lördagsunderhållning. Med andra ord är minst en en hona.

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av johho
    Det är en lyx på västkusten där tembwe II finns för under 400:-

Inga små heller, rejäla bestar som gick i Nol häromdagen när jag var där (om man nu kan kalla den här typen av firrar bestar ).

/Jocke

Lämna en kommentar:

• johho
    svarade
    Det är en lyx på västkusten där tembwe II finns för under 400:-

Lämna en kommentar:

• Bosse G
    svarade
    Ursprungligen postat av Robin
    För mig är ca 700kr/st inget alternativ. Det är väl det som dom på leasing kostar tror jag.
    Gå in på facebooksidan och fråga. eller ännu hellre https://www.facebook.com/groups/tanganyikascandinavia/

Lämna en kommentar:

• Robin
    svarade
    För mig är ca 700kr/st inget alternativ. Det är väl det som dom på leasing kostar tror jag.

Lämna en kommentar:

• jaken
    svarade
    Så svårt vet jag inte om det är leasing har i sin butil, men jag är ju nybörjare igen så någon annan vet säkert bättre.

Hur som helst mina x. Papillio kanoni verkar funka bra i sin grup på sex individer. Här är ett klipp frpn matdags i dag.

Aetemia är mums emellanåt

Lämna en kommentar:

• Robin
    svarade
    Det verkar vara väldigt svårt att få tag på Xenotiliapia i Stockholmsområdet, stämmer det?

Lämna en kommentar:

• jaken
    svarade
    Jag har inte hunnit knäppa några fler bilder, på mina papillio kanoni, men nu verkar de ha kommit till sin rätta i karet. Färgar ut fint och den oranga fodermatade färgen börjar sakta gå över i en mer korrekt gul nyans.

Lite jagande men absolut inget anmärkningsvärt. Totalt är det 6 stycken och utifrån analfenans form gissar jag på 1 hona 5 hanar. Men om jag går på beteendet så tror jag det snarare är 3+3.

När jag sedan läsar att de är svåra att könsbestämma så blir jag inte direkt klokare.

Men men, jag hoppas att jag kan ha kvar alla sex och att ingen mobbas ut, men hur stor chans det är vet jag inte. Fina fiskar är det hur som helst. tuggar mest sand hela dagarna.

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av jaken
    Jag la upp ett sugigt filmklipp från mobilen.
    https://www.youtube.com/watch?v=4lqU...e_gdata_player
    Snyggt kar!
    Att du har båda könen i baljan är helt klart.
    Vågar mig inte på en gissning utöver detta men 2+4, 3+3 eller 4+2 simmar i karet.
    Detta har dock ingen betydelse för du kommer att få ett dominant par.
    År karet tillräckligt stort och om du har tur kan ett andra par att etablera sig efter ett tag.
    Spännande fortsättning väntar.
    Ös på med fler bilder/filmer för denna fisken kan man inte få för mycket av.

Lämna en kommentar:

• jaken
    svarade
    Ha ha gillar du inte smurfarna

Lämna en kommentar:

• Bosse G
    svarade
    snyggt. Tur det gick att stänga av ljudet. :-
    )

Lämna en kommentar:

• jaken
    svarade
    Jag la upp ett sugigt filmklipp från mobilen.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...