Bildkritik...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• LN
    svarade
    Ursprungligen postat av Niklas Olsson
    Datorer på väg...
    Fräck bild. Man blir sugen på att veta mera om bilden. Var är den tagen, morron eller kväll, Kan vara en storstad men samtidigt kan det vara på landet.

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av Niklas Olsson
    Tar gärna emot kritik på denna...vore kul med några kommentarer om hennes placering, ljus m.m
    Vi hade ett tema med den röda telefonen i fokus som följde en tråd i flera olika situationer.
    http://www.fotosidan.se/gallery/view...&target=_blank
    Det som är lite synd med denna bild är att modellen ger en stark känsla av att hon just blir fotograferad och det gör att det hela känns ointresant. En bra modell förmedlar en känsla som är trovärdig undgefär som en bra skådespelare gör.

Lämna en kommentar:

• Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av Oden70
    satt och spånade på hur det e när tex. leask fotar produktfoto.Och kan säga att det inte e det lätt. vet att fotot inte e nått vidare men kanske kan få hjälp med lite ider på hur det skulle gjort för att få det bra.. Blixtens placering e fel till början.... men mera som skulle ändrats....
    Tycker det var ett rätt intressant foto du fått till faktiskt. Svart som bakgrund är ovanligt. Antagligen för att det är svårt att få motivet att poppa ut inte bli för mörkt. Jag skulle prova att sänka kameran i vinkel och dra ner lite på blixtstyrkan och ta fram en lampa och sätta mera rakt ovanför så kan det nog bli bra. Sen kanske det bra att överexponera lite i kameran och dra ner svärtan i efterhand i photoshop.

Lämna en kommentar:

• Niklas Olsson
    svarade
    Gammal känsla...?
    Stör båtens "skorsten" för mycket?
    Något annat som kunde göras bättre?

Lämna en kommentar:

• Niklas Olsson
    svarade
    Datorer på väg...

Lämna en kommentar:

• Niklas Olsson
    svarade
    Äh, länkar till en bild till när jag ändå håller på...också rödatelefontemat men här syns ju inte det röda

Lämna en kommentar:

• Niklas Olsson
    svarade
    Tar gärna emot kritik på denna...vore kul med några kommentarer om hennes placering, ljus m.m
    Vi hade ett tema med den röda telefonen i fokus som följde en tråd i flera olika situationer.

Lämna en kommentar:

• Joakim Draktoft
    svarade
    Kan dela med mig av ett billigt tips för enklare produktfoto av produkter av mindre storlek.

Sidan kunde inte hittas, försök söka på nått annat eller gå till www.kjell.com/se

599:-

Principen för detta ljustält är densamma som vid det mesta produktfoto, och kan förståss varieras gällande bakgrundsfärger,placering av blixtar osv.

Lämna en kommentar:

• Niklas Olsson
    svarade
    grymma bilder din polare tagit Deelay...

Oden, vad har du använt för ljussättning när du testat produktfoto?

Lämna en kommentar:

• Oden70
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Produktfotografering är en skola för sig... har man inte rätt grejjer så kommer man inte ens nära ett proffsigt resultat, det kräver mycket efterarbete i photoshop med.

Kolla denna länken, det är en gammal vän till mig som jobbat med produktfoto i 20år.

http://www.studio-ca.se/
    Iackar ödmjukast

Lämna en kommentar:

• deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av Oden70
    satt och spånade på hur det e när tex. leask fotar produktfoto.Och kan säga att det inte e det lätt. vet att fotot inte e nått vidare men kanske kan få hjälp med lite ider på hur det skulle gjort för att få det bra.. Blixtens placering e fel till början.... men mera som skulle ändrats....
    Produktfotografering är en skola för sig... har man inte rätt grejjer så kommer man inte ens nära ett proffsigt resultat, det kräver mycket efterarbete i photoshop med.

Kolla denna länken, det är en gammal vän till mig som jobbat med produktfoto i 20år.

Lämna en kommentar:

• Oden70
    svarade
    ?????

Lämna en kommentar:

• Aussen
    svarade
    detta var en rolig tråd inte för att jag är någon photograph men men...
    Hursomhelst riktigt rolig tråd

Lämna en kommentar:

• Oden70
    svarade
    grymt foto deelay

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Slutresultatet blev mkt bättre

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...