Auktion i Göteborg 29 November 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    #61
    Ursprungligen postat av Zaphi
    Jag kom på att jag pluggar navigation på lördagar mellan 10:00-13:15 så jag kommer nog inte kunna dyka upp förrän vid 14-tiden. Jag får kolla schemat sen, men det är nog kört att komma tidigare

    Nu väntar jag bara på att nån skall se kopplingen mellan navigation och mitt katastrofala lokalsinne och dra ett litet skämt...
    Jag ska inte dra nåt skämt - om dig iallafall. Du lär inte slå en vän till mig i allafall som regelbundet går fel och utrast förvånat på en kanothajk för långe sedan (tittande på kartan): Aha, det blå är vatten!

    14.00 är väl OK - några som kom tidigt kanske behöver gå lite tidigare så vi får väl skifta så att säga! Och om du har dåligt lokalsinne så är väl navigation en superb kurs att gå!
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • juni 2006
      • 1451

      #62
      14 dagar kvar....
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • Decimus
        Användare
        • juni 2006
        • 961

        #63
        de suger verkligen att jag har missat de 4 (!) senaste auktionerna för att de ALLTID varigt något den helgen... f*n, får sikta in mig på vårens da...

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #64
          Jag har hittils bara fått in TVÅ personers önskemål om registeringslista. Är det inga fler som har en massa bröte att sälja?
          Tony Englund

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            #65
            Ursprungligen postat av Tony
            Jag har hittils bara fått in TVÅ personers önskemål om registeringslista. Är det inga fler som har en massa bröte att sälja?

            Har massa bråte... men för liten bil, jag ska nog ha en lista men jag avvaktar lite til för säkerhets skull
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • joe
              Användare
              • juni 2006
              • 1451

              #66
              Bra cichlids4fun - kul att du tar dig hela vägen till Göteborg. Fler borde följa ditt exempel. I och för sig vet jag om nån/några till så du kanske kan få till samåkning? Välkommen!

              13 dagar kvar...
              MVH - joe

              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

              Kommentar

              • Johnny_1
                Användare
                • oktober 2003
                • 313

                #67
                Får tyvärr hoppa detta året då vi ska ska på Malawijakt på Jylland;-)
                Men jag räknar med att se bland annat en massa goa GCG:are på Malmö Akvarieförenings auktion i Mars,,,blir vi riktigt många så kanske platsen blir Malmö Arena;-)
                Förstklassiga evenemang inom sport och underhållning. Brett restaurangutbud och lokaler för konferenser och kongresser.
                www.malmoakvarieforening.se

                Kommentar

                • Niklas Olsson
                  Användare
                  • februari 2003
                  • 1156

                  #68
                  Ursprungligen postat av joe
                  13 dagar kvar...
                  Vet inte men...räknar ni annorlunada på Tjörn eller är det nå´t du har med dig från Värmland? För mig är det 14 dagar fram till 29:e. 29 minus 15 = 14
                  Spelar ju ingen roll men bara så vi reder ut det så ingen kommer fel dag..
                  //Niklas

                  www.nofoto.se
                  Nofoto på Facebook
                  ____________________________________

                  Kommentar

                  • joe
                    Användare
                    • juni 2006
                    • 1451

                    #69
                    Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                    Vet inte men...räknar ni annorlunada på Tjörn eller är det nå´t du har med dig från Värmland? För mig är det 14 dagar fram till 29:e. 29 minus 15 = 14
                    Spelar ju ingen roll men bara så vi reder ut det så ingen kommer fel dag..
                    Olika räknar vi ju uppenbart - om det är värmländskt, Tjörnskt eller bara eget vet jag inte. Jag räknar till den 28 - för sen är det ju den 29 och då ska vi vara där...

                    Men för klarhets skull - vore ju inte bra om nån missade - så gör jag såhär då framöver: 14 dagar kvar till den 29/11 och auktion!

                    Tack för din uppmärksamhet Niklas
                    MVH - joe

                    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                    Kommentar

                    • joe
                      Användare
                      • juni 2006
                      • 1451

                      #70
                      13 dagar kvar till den 29/11 och auktionen...

                      Välkommna!
                      MVH - joe

                      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                      Kommentar

                      • MagicFingers
                        Användare
                        • juli 2006
                        • 17

                        #71
                        Här kommer en liten "teaser" då till er som vill.
                        Växter:Najas SP., Riccia, Pellia, Spikblad, Jättevallisneria, Frogbit, Tigervalle,Sagittaria (andmat ingår ev. gratis! )
                        Fiskar:Mollys, Discus, L333(1+1+1) Andra L-malar. svärdbärare
                        Övrigt:Neocardina "yellow", White Pearl, ant några plantor Mangrove.

                        typ.!

                        kommer tidigt iår.

                        Kommentar

                        • joe
                          Användare
                          • juni 2006
                          • 1451

                          #72
                          Låter kanon Magic Fingers - intressant att det kommer L-malar! Och du förregistrerar väl dessa poster hos Tony (se tidigare i tråden) så slipper du köa på auktionslördagen!

                          Fler "kittlande" förhandtipsare?
                          MVH - joe

                          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                          Kommentar

                          • Niklas Olsson
                            Användare
                            • februari 2003
                            • 1156

                            #73
                            Det är ju verkligen kanon om så många som möjligt kan förregistrera sina grejer så det blir så lite stopp som möjligt vid inlämningen.
                            //Niklas

                            www.nofoto.se
                            Nofoto på Facebook
                            ____________________________________

                            Kommentar

                            • Byttorp
                              Användare
                              • november 2003
                              • 1585

                              #74
                              Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                              Det är ju verkligen kanon om så många som möjligt kan förregistrera sina grejer så det blir så lite stopp som möjligt vid inlämningen.

                              Dessutom så är det ju onekligen som så att förregistrerade saker har förtur utifall det blir för mycket inkommet auktionsgods eller om det är väldigt mycket liknande utrop, jag menar..20 stycken poster med ampularia är väl inte aktuellt tex...eller 20 paket med samma växter.
                              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                              Ordförande GCG

                              Kommentar

                              • MagicFingers
                                Användare
                                • juli 2006
                                • 17

                                #75
                                Ursprungligen postat av Byttorp
                                Dessutom så är det ju onekligen som så att förregistrerade saker har förtur utifall det blir för mycket inkommet auktionsgods eller om det är väldigt mycket liknande utrop, jag menar..20 stycken poster med ampularia är väl inte aktuellt tex...eller 20 paket med samma växter.
                                skall jag ta det som en pik eller? ..
                                jag tycker nog att GCG bör slå lte på trumman när det gäller annonsering!

                                sätt ut lite lappar här och där nu, kanske an annons i GP skulle dom kunna kosta på sig, skapa lite intresse .

                                Har mailat angiven adress till tony, men inget svar ännu.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...