Auktion i Göteborg 29 November 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Långås
    Användare
    • augusti 2005
    • 73

    #31
    Jag tänkte åka upp och ta med mig resterna av mitt odlingsrum. Eftersom jag pga flytt inte har plats så finns det en 4-7 akvarium och en helt bunt tillbehör som skall slumpas bort. Och så hoppas man ju förstås kunna hitta lite kul fisk till de karen man kommer ha kvar.
    Mvh
    Peter Fredriksson

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • juni 2006
      • 1451

      #32
      Ursprungligen postat av Långås
      Jag tänkte åka upp och ta med mig resterna av mitt odlingsrum. Eftersom jag pga flytt inte har plats så finns det en 4-7 akvarium och en helt bunt tillbehör som skall slumpas bort. Och så hoppas man ju förstås kunna hitta lite kul fisk till de karen man kommer ha kvar.
      Det!...tyckte jag lät intressant! Nu måste jag fundera ut strategier för att komma hem med några kar extra typ."Det var en som skulle slänga dem..." eller "jag ska bara förvara dem åt en kompis ett tag!" Skämt åsido, är det några OK kar så kan det vara av högsta intresse, bara ingen tokbjuder?!
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #33
        Jag har hela garaget fullt med kar som jag inte använder, men jag funderar mest på hur det går att lösa rent praktiskt. Ett alternativ kan ju vara att auktionera ut dem mot avhämtning

        Sedan har jag en massa ungfisk som kommer ha riktigt bra storlek när det är dags. Haplisar och mbunas som man definitivt inte ser dagligen i butikerna (eller ens på listorna).
        Tony Englund

        Kommentar

        • Sacrium
          Användare
          • november 2005
          • 353

          #34
          Ursprungligen postat av Tony
          Sedan har jag en massa ungfisk som kommer ha riktigt bra storlek när det är dags. Haplisar och mbunas som man definitivt inte ser dagligen i butikerna (eller ens på listorna).
          Hot kunde inte fungera bättre än dom där meningarna tony. Nu blir man ju tvungen att komma.

          Kommentar

          • Johnny_1
            Användare
            • oktober 2003
            • 313

            #35
            Ursprungligen postat av joe
            Jag menar inte att vara dum Johnny - det hoppas jag du förstår - det jag menade att det blir lite mer julafton om man inte vet om innehållet i alla paketen. Mycket av det som kommer till auktionen är jag övertygad om att du kommer att kunna se ex.vis i den här tråden. Och om jag inte missminner mig så släppte Tony ifjol lite godbitar då och då från listan. Så jag tror alla ska kunna bli nöjda, både innan och under auktionen. Självklart ska du kunna se att det är värt en resa från Malmö - jag hoppas verkligen att du m.fl dyker upp!
            Nä, det är lungt och fattar din vink;-)
            MEN jag tycker ändå att det som är föranmält kan publiceras då det endast utgör 20-30% av godset som sedan ska ropas ut.
            Kan varken säga ja eller nej på frågan om jag eller andra från MAF dyker upp, frågan togs upp på det senaste mötet och en hel del sa att vi kan ju åka upp lika många från MAF som det var GCG:are på MAF:s auktion i våras;-)).
            www.malmoakvarieforening.se

            Kommentar

            • Niklas Olsson
              Användare
              • februari 2003
              • 1156

              #36
              Ursprungligen postat av Johnny_1
              en hel del sa att vi kan ju åka upp lika många från MAF som det var GCG:are på MAF:s auktion i våras;-)).
              Jaha, där kom den kängan ja...
              //Niklas

              www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook
              ____________________________________

              Kommentar

              • Byttorp
                Användare
                • november 2003
                • 1585

                #37
                Ursprungligen postat av Johnny_1
                Nä, det är lungt och fattar din vink;-)
                MEN jag tycker ändå att det som är föranmält kan publiceras då det endast utgör 20-30% av godset som sedan ska ropas ut.
                Kan varken säga ja eller nej på frågan om jag eller andra från MAF dyker upp, frågan togs upp på det senaste mötet och en hel del sa att vi kan ju åka upp lika många från MAF som det var GCG:are på MAF:s auktion i våras;-)).
                hehe, vad svarar man på det utan att vara otrevlig eller kaxig?
                I hjärtat är vi alla GCGare?
                Vi behöver inte ha upp prutande danskar?
                vi är bättre?

                Nåja oavsett hur många ni orkar och vill åka upp hit så är ni välkomna (sen så kan det ju tänkas att en del närbelägna affärer också drar lite i fisketarmen.....de har ni ju inte så gott om i Malmö.
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

                Kommentar

                • Johnny_1
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 313

                  #38
                  Ursprungligen postat av Byttorp
                  hehe, vad svarar man på det utan att vara otrevlig eller kaxig?
                  I hjärtat är vi alla GCGare?
                  Vi behöver inte ha upp prutande danskar?
                  vi är bättre?

                  Nåja oavsett hur många ni orkar och vill åka upp hit så är ni välkomna (sen så kan det ju tänkas att en del närbelägna affärer också drar lite i fisketarmen.....de har ni ju inte så gott om i Malmö.
                  Många Skåningar åker mycket riktigt till Göteborg med omnejd för just butikernas skull men även i Skåne finns det små vattenhål.
                  Sedan har vi ju närheten till Danmark där det finns bra butiker med mycket fin fisk.

                  Att vi skulle pruta beror nog på att vi försöker ta igen förluster på lotterier samt få lite resebidrag;-))

                  Nåja,,oavsett prutande, svårförståeliga Skåningar, väder och vind så blir er tillställning säkerligen bra även detta år.
                  www.malmoakvarieforening.se

                  Kommentar

                  • Byttorp
                    Användare
                    • november 2003
                    • 1585

                    #39
                    Ursprungligen postat av Johnny_1
                    Många Skåningar åker mycket riktigt till Göteborg med omnejd för just butikernas skull men även i Skåne finns det små vattenhål.
                    Sedan har vi ju närheten till Danmark där det finns bra butiker med mycket fin fisk.

                    Att vi skulle pruta beror nog på att vi försöker ta igen förluster på lotterier samt få lite resebidrag;-))

                    Nåja,,oavsett prutande, svårförståeliga Skåningar, väder och vind så blir er tillställning säkerligen bra även detta år.
                    Vi jobbar ju på det iaf....hoppas vi syns. Sitter ni längst bak i hörnet i år igen och har ett bord fullt med lotterivinster som vanligt eller?
                    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                    Ordförande GCG

                    Kommentar

                    • Aleksander Danielsen
                      Användare
                      • maj 2007
                      • 10

                      #40
                      Jeg har tenkt meg en tur dit

                      Noen som har med auksjonen å gjøre som kan svare meg på om jeg må veksle inn til svenske kroner eller om det går å betale med norske?

                      Litt vanskelig å veksle inn til svenske penger når jeg ikke vet hvor mye jeg kommer til å bruke

                      Men det finnes kansje en bankomat i nærheten hvis jeg går tom ?

                      Tror jeg skal prøve å selge litt å.
                      Kommer kansje til å ta med meg en voksen gruppe med Fuelleborni "katale"
                      Og noen L-66 yngel.
                      3200 liter med Malawi ,Viktoria og Maller

                      Kommentar

                      • Kjell Begby
                        Användare
                        • januari 2008
                        • 48

                        #41
                        Hejsan

                        Vi kommer flera från Fredrikstad Akvarieklubb.
                        Skall bli trevligt detta.

                        Mvh Kjell
                        Vf=Viktoriafrälst

                        Kommentar

                        • Olorin
                          Användare
                          • maj 2005
                          • 1554

                          #42
                          Ursprungligen postat av kaj.p
                          Om man skall följa jordbruksverkets regler så är vad jag förstått deras åsikt att fisken enbart kan transporteras till och från en auktion i påsar. Under själva auktionen är det försäljning som gäller och därmed L80 dvs att fisken skall hållas under samma betingelser som i butik dvs regelrätta kar, inredning o vattenförhållanden detta även om det gäller några timmar.
                          Att man kan riskera sjukdomar med att öppna o blanda fisk under några timmar verkar inte spela någon som helst roll.
                          Så är det detta som gäller så är väl fiskauktioner i stort sett omöjliga att arrangera.
                          Tydligen gällde också något liknande i Duisburg Utställningsdiskusen kunde man ha i oinredda kar men för försäljning gäller anant.
                          En engelsk handlare sålde fisk från 4 oinredda kar. Redan dag ett kom en vetrinär fram och talade om att detta stred mot tysk lag. Lösningen ja han stälde ner en lekkruka i varje kar o då var det ok.
                          Men nu blev det kanske lite OT
                          Klart fall på regler som inte har någon vettigt förankring i praktiken utan utgår från stelbenta principer när en bra lösning för fisken inte får användas, men en lite halvgalen går bra!
                          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                          Kommentar

                          • joe
                            Användare
                            • juni 2006
                            • 1451

                            #43
                            Ursprungligen postat av Aleksander Danielsen
                            Jeg har tenkt meg en tur dit

                            Noen som har med auksjonen å gjøre som kan svare meg på om jeg må veksle inn til svenske kroner eller om det går å betale med norske?

                            Litt vanskelig å veksle inn til svenske penger når jeg ikke vet hvor mye jeg kommer til å bruke

                            Men det finnes kansje en bankomat i nærheten hvis jeg går tom ?

                            Tror jeg skal prøve å selge litt å.
                            Kommer kansje til å ta med meg en voksen gruppe med Fuelleborni "katale"
                            Og noen L-66 yngel.
                            Jag är ju på intet vis huvudansvarig för auktionen - men svenska pengar tror jag är bra. Och om du "skulle gå tom" eller inte ha svenska nog så löser vi nog detta. Kul att ni kommer ett gäng från Norge. Varmt välkomna!!
                            MVH - joe

                            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                            Kommentar

                            • joe
                              Användare
                              • juni 2006
                              • 1451

                              #44
                              Ursprungligen postat av Kjell Begby
                              Hejsan

                              Vi kommer flera från Fredrikstad Akvarieklubb.
                              Skall bli trevligt detta.

                              Mvh Kjell
                              Kjell - du har PM!
                              MVH - joe

                              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                              Kommentar

                              • joe
                                Användare
                                • juni 2006
                                • 1451

                                #45
                                En helt annan sak - dock auktionsrelaterad.

                                Tony hur går det med förregistreringen? Och är det fler "därute" som tänker dyka upp och ha med sig saker? Hoppas det
                                MVH - joe

                                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...