Auktion i Göteborg 29 November 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    #16
    Ursprungligen postat av Zaphi
    Oh, kul med auktion iår igen! Jag kommer och drar med mig Tommy också!
    Vad har du med dig mer än Tommy? Och Tommy har nåt med sig också?
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #17
      Nja, det vet jag inte. Det enda jag kan garantera är ett gött Göteborgshumör!
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • april 2002
        • 2294

        #18
        För min del blir det nog lite överkottsprylar som vanligt. Märkligt att man har det varje år. Men i fiskväg blir det nog Scalarer både red back o diamantvarinaten, Geopahagus sp San paulo, 4 st VF L076
        Funderar också på o ta med ett eller två par av de Apistogammor jag fick med från tyskland VF Apistogamma sp. 2 Jari Purus Kunde vara lite kul då de troligen aldrig funnit i landet innan.
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • juni 2006
          • 1451

          #19
          Ursprungligen postat av Zaphi
          Nja, det vet jag inte. Det enda jag kan garantera är ett gött Göteborgshumör!
          Det är väl bra nog!

          Själv håller jag på att fundera - men ett marmorerat lekpar scalarer ligger illa/bra till beroende på hur man ser det. Vill gärna ha lyckad lek på dem, men kanske ännu hellre en lyckad lek på alldeles "vanliga" svart/vita scalarer! Sedan några små J.Marlieri + en fullväxt överbliven. Ett gäng ancistrus och kanske en pump...men jag har inte så mycket överblivet - det används efterhand...

          Att Kaj tar med malar innebär väl att han vill försvara högsta inropspris från ifjol! Skämt åsido, dina poster verkade riktigt intressanta!
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • juli 2002
            • 5395

            #20
            Jag har en del prylar kom jag på. Av nån konstig anledning har jag även en hel frigolitlåda med foder, bland annat på grund av att vissa foderföretag skickar foder till mig för att jag är så snäll... Jag har bara ett kar igång, så det lär inte gå åt direkt...
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Mia L
              Användare
              • april 2002
              • 83

              #21
              Eftersom så många verkar läsa denna länk så tänkte jag passa på att be alla medlemmar i GCG som vill jobba på auktionen att höra av sig till mig eller någon annan i styrelsen så att vi vet hur många vi blir som får slita Ju fler vi bler desto mindre slit. Det är dessutom mycket trevligt slit sokm kan rekommenderas.

              Tänkte själv kanske ta med lite ampullarier. Dom tar över alla mina akvarier just nu.

              Foder lät spännande Zaphi.

              Mia L
              Kassör GCG
              Mia L

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • juni 2006
                • 1451

                #22
                Tar upp ämnet igen - är det fler som ska på auktion i Göteborg?? Jag både antar och hoppas det. Vore kul att veta lite vilka som tänkt sig dit och vad ni har i kappsäckarna. Och Tony har väl snart ordnat så att det går att registrera direkt redan nu - det underlättar ju.

                Görs det här - Tony - eller på nån anan tråd eller på GCG:s hemsida? Registrering alltså!
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • Niklas Olsson
                  Användare
                  • februari 2003
                  • 1156

                  #23
                  Jag ska dit å ge en hjälpande hand...efter ett år utan nå´t kar igång och intresset i bott så har jag tyvärr inget att plocka med. Alltid kul med dessa auktioner så hoppas verkligen så många som möjligt dyker upp.
                  //Niklas

                  www.nofoto.se
                  Nofoto på Facebook
                  ____________________________________

                  Kommentar

                  • joe
                    Användare
                    • juni 2006
                    • 1451

                    #24
                    Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                    Jag ska dit å ge en hjälpande hand...efter ett år utan nå´t kar igång och intresset i bott så har jag tyvärr inget att plocka med. Alltid kul med dessa auktioner så hoppas verkligen så många som möjligt dyker upp.
                    Det är väl helt OK ändå - imponerad av att du kommer trots inga kar och intresset i bott. Kanske denna händelse kan generera tillbaka nån lust! Hoppas det! Väl mött!
                    MVH - joe

                    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                    Kommentar

                    • Tony
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4594

                      #25
                      Detaljer för hur man för-registrerar fisk och prylar kommer inom kort, både här och på gcg.se .

                      Jag är tveksam till att vi kommer publicera någon lista i förväg av diverse anledningar, men som tidigare år fungerar det ju alldeles utmärkt att trissa upp intresset för sina objekt genom att pusha här på ciklid.se
                      Tony Englund

                      Kommentar

                      • Johnny_1
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 313

                        #26
                        Vad skulle nackdelarna vara med att ha en publicerad lista på det gods som är föranmält??
                        När MAF hade auktion i våras var det bara till det positiva.
                        www.malmoakvarieforening.se

                        Kommentar

                        • Byttorp
                          Användare
                          • november 2003
                          • 1585

                          #27
                          Jag har ett 25 tal poster klara för numrering......Allt från pumpar, uv, foder, rötter, tillbehör osv...men som du säger Tony, dumt att släppa listan utan bättre att trissa upp intresset här så att man pallrar sig ner till auktionen istället, inte minst för att tjöta lite alla andra som är där, ta lite lotter och fika.
                          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                          Ordförande GCG

                          Kommentar

                          • joe
                            Användare
                            • juni 2006
                            • 1451

                            #28
                            Ursprungligen postat av Byttorp
                            Jag har ett 25 tal poster klara för numrering......Allt från pumpar, uv, foder, rötter, tillbehör osv...men som du säger Tony, dumt att släppa listan utan bättre att trissa upp intresset här så att man pallrar sig ner till auktionen istället, inte minst för att tjöta lite alla andra som är där, ta lite lotter och fika.
                            Håller med helt och hållet - och så kan den som vill släppa en eller annan godbit här på forumet. Lite ovisshet skapar också intresse och det är ju där - på plats - som det ska hända på riktigt!
                            MVH - joe

                            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                            Kommentar

                            • Johnny_1
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 313

                              #29
                              Ursprungligen postat av joe
                              Håller med helt och hållet - och så kan den som vill släppa en eller annan godbit här på forumet. Lite ovisshet skapar också intresse och det är ju där - på plats - som det ska hända på riktigt!

                              Klart ovisshet skapar visst intresse men har man 60 mils resa ToR och inget trav på Åby som reserv så känns det som ett stort lotteri;-)
                              Nä,,tror man tjänar på att vara öppen faktiskt.
                              www.malmoakvarieforening.se

                              Kommentar

                              • joe
                                Användare
                                • juni 2006
                                • 1451

                                #30
                                Ursprungligen postat av Johnny_1
                                Klart ovisshet skapar visst intresse men har man 60 mils resa ToR och inget trav på Åby som reserv så känns det som ett stort lotteri;-)
                                Nä,,tror man tjänar på att vara öppen faktiskt.
                                Jag menar inte att vara dum Johnny - det hoppas jag du förstår - det jag menade att det blir lite mer julafton om man inte vet om innehållet i alla paketen. Mycket av det som kommer till auktionen är jag övertygad om att du kommer att kunna se ex.vis i den här tråden. Och om jag inte missminner mig så släppte Tony ifjol lite godbitar då och då från listan. Så jag tror alla ska kunna bli nöjda, både innan och under auktionen. Självklart ska du kunna se att det är värt en resa från Malmö - jag hoppas verkligen att du m.fl dyker upp!
                                MVH - joe

                                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...